هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

چتر نجات هواپیمای بوئینگ آزمایش شد + تصویر

  • کد خبر: ۳۲۴۱۱
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
چتر نجات هواپیمای بوئینگ آزمایش شد + تصویر
بوئینگ به طور موفقیت آمیز سیستم چتر نجات کپسول استارلاینر خود را در شرایط سخت آزمایش کرد.
به گزارش شهرآرانیوز، استارلاینر نیز مانند کپسول کرو دراگون اسپیس ایکس برای انتقال فضانوردان از خاک آمریکا به ایستگاه فضایی بین المللی ساخته شده بود، اما به دلیل وجود اختلالاتی به موقع آماده نشد.

دلیل اصلی تاخیر در عملیات کپسول بوئینگ، عدم موفقیت پرواز آزمایشی استارلاینر در دسامبر ۲۰۱۹ بود. در این عملیات اختلالی در نرم افزار سبب شد استارلاینر به مدار تعیین شده نرسد و روی زمین فرود بیاید، در نتیجه پرواز موفقیت آمیز نبود.

بوئینگ همزمان مشغول برطرف کردن مشکلات شد و از سوی دیگر روی ایمنی سیستم چتر نجات کپسول تمرکز کرد. این شرکت هفته گذشته سیستم مذکور را در بندر فضایی وایت سندز در نیومکزیکو آزمایش کرد. این کپسول از ارتفاع به سمت زمین پرتاب شد و چتر‌های نجات آن به طور موفقیت آمیز باز شدند.

محققان بوئینگ برای بررسی حداکثر ظرفیت تحمل کپسول، شرایطی را مهیا کردند تا یکی از ۳ چتر نجات هنگام سقوط باز نشوند. با وجود این اختلال مهندسی شده، کپسول بازهم به طور موفقیت آمیز روی زمین فرود آمد.
 
چتر نجات هواپیمای بوئینگ آزمایش شد

قرار است اطلاعات این آزمایش تحلیل و بررسی شود تا قبل از پرتاب استارلاینر همراه فضانوردان، قابلیت‌های سیستم ارتقا یابد. نخستین آزمایش سرنشین کپسول بوئینگ سال آینده میلادی و پس از انجام یک تست بی سرنشین انجام می‌شود.

بوئینگ هم در کنار اسپیس ایکس در برنامه پرواز‌های تجاری ناسا همکاری می‌کند. این برنامه تاکنون موفقیت آمیز بوده و کپسول اسپیس ایکس چندی قبل فضانوردان را به طور آزمایشی به ایستگاه فضایی بین المللی برد.

منبع: مهر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->