جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

آشنایی با خودرو‌ی ساینا یکی از تولیدات سایپا

  • کد خبر: ۳۲۴۲۰
  • ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۵
آشنایی با خودرو‌ی ساینا یکی از تولیدات سایپا
ساینا یکی از سدان‌های ایرانیزه شرکت سایپا است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در سبد محصولات شرکت سایپا قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، ساینا یکی از سدان‌های ایرانیزه شرکت سایپا است که از سال ۱۳۹۵ تاکنون در سبد محصولات شرکت سایپا قرار دارد. این خودرو که به‌نوعی نمونه فیس‌لیفت تیبا صندوقدار محسوب می‌شود، با هدف عرضه محصولی به‌مراتب مدرن‌تر و زیباتر از تیبا در اختیار خریداران ایرانی قرار گرفته است.

با وجود تمامی برتری‌های ساینا نسب به تیبا، این خودرو نتوانست به‌اندازه تیبا برای خریداران ایرانی جذاب باشد؛ به همین دلیل از زمان حضور در بازار کشور تا به امروز، ساینا فروش نسبتا ضعیف‌تری را در مقایسه با تیبا تجربه کرده است.

اگر قصد خرید خودرویی اقتصادی و جذاب را دارید در ادامه این مطلب با ما همراه باشید، زیرا قصد داریم شما مخاطبین عزیز را با مشخصات و ارزش خرید سایپا ساینا آشنا کنیم.

 

آشنایی با خودرو‌ی ساینا یکی از تولیدات سایپا

 

مشخصات فنی ساینا

در زیر کاپوت سایپا ساینا یک موتور ۱۵۰۳ سی‌سی ۴ سیلندر قرار گرفته که توان تولید ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن‌متر گشتاور را دارد. این موتور که با کد M ۱۵ شناخته می‌شود، در واقع نمونه ارتقاء یافته موتور پراید است.

شرکت سایپا برای اینکه بتواند نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل کند، دو گیربکس ۵ سرعته دستی و CVT اتوماتیک را برای این سدان کوچک در نظر گرفته است.

اگر در خرید خودرو، شتاب و چالاکی آن برای شما اهمیت فراوانی دارد بهتر است در این رنج قیمتی فکر خرید ساینا را ازسرتان بیرون کنید؛ زیرا خروجی ضعیف موتور ساینا در کنار وزن نسبتا زیاد بدنه آن باعث شده، این خودرو نتواند سواری هیجان‌انگیزی را در اختیار راننده خود قرار دهد.

در مقابل اگر به دنبال خرید خودرویی کم‌مصرف هستید، ساینا می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد؛ زیرا اصلی‌ترین نقطه قوت ساینا در مقایسه با سدان‌های خوش‌اشت‌های ایران‌خودرو یعنی پژو ۴۰۵ یا سمند SE مصرف سوخت بهینه این خودرو است.

در یک سیکل ترکیبی ساینا تنها حدود ۷ لیتر بنزین در هر صد کیلومتر می‌سوزاند که در مقایسه با مصرف سوخت ترکیبی حدود ۹ لیتری سمند SE، مصرف مناسبی به نظر می‌رسد.

 

آشنایی با خودرو‌ی ساینا یکی از تولیدات سایپا

 

امکانات رفاهی و آپشن‌ها

سایپا ساینا در حال حاضر با ۳ تیپ EX، SE-A و SE-ALUX به بازار عرضه می‌شود که تمامی آن‌ها موتور‌های یکسانی دارند، اما از نظر امکانات رفاهی و نوع گیربکس با یکدیگر متفاوت هستند.

در این میان تیپ EX نمونه پایه این خودرو بوده و فاقد امکاناتی نظیر چراغ بدرقه، کروز کنترل، فرمان برقی یا کلید‌های کنترلی روی فرمان است که در تیپ SE-A و SE-ALUX به چشم می‌خورد.

البته به‌طور محدود نمونه‌های دست‌دوم تیپ SX نیز در بازار حضور دارند که از حداقل امکانات تیپ EX نیز بی‌بهره هستند. امکانات بسیار کم تیپ SX باعث شد تا مشتریان ایرانی علاقه چندانی به خرید این خودرو نداشته باشند؛ به همین دلیل شرکت سایپا تولید این تیپ را در همان ابتدای کار متوقف کرد.

کامل‌ترین تیپ ساینا نیز نمونه SE-A (LUX) این خودرو است که ضمن برخورداری از گیربکس اتوماتیک CVT، از تجهیزات بسیار کاملی نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، سیستم رهیاب و سیستم پایش فشار باد لاستیک برخوردار است؛ بنابراین اگر به فکر خرید خودرو صفر کیلومتر هستید که در این رنج قیمتی از گیربکس اتوماتیک و امکانات به‌روز برخوردار باشد، بهترین گزینه برای شما خرید ساینا اتوماتیک خواهد بود.

آشنایی با خودرو‌ی ساینا یکی از تولیدات سایپا

منبع:ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->