اتمام مرمت بازار فرش و برخی پروژه‌های عمرانی منطقه ثامن در سال ۱۴۰۳ آموزش ١٠٠ هزار نفر در فرهنگسراهای سطح مشهد مقدس جوابیه فرودگاه مشهد در پی سرگردانی مسافران دبی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) موفقیت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی با همدلی و همکاری تمام دستگاه‌ها مأموریت قرارگاه عملیاتی خدمت به زائران نوروزی چهل‌روزه بود تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر کاهش ٢۶ درصدی تصادفات جاده‌ای خراسان رضوی در نوروز ۱۴۰۳ بهره‌برداری پارکینگ طبقاتی ١۵٠٠ واحدی میدان شهدا تا انتهای بهار ۱۴۰۳ مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی زائران نوروزی مشهد برگزار شد دبیرکل مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: صنعت حمل‌ونقل در کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به‌زودی برقی‌سازی می‌شود + فیلم تلاش مدیران شهری کلانشهرهای کشور برای ایجاد نشاط اجتماعی نشست مجمع شهرداران کلانشهر‌ها و مراکز استان‌ها به میزبانی مشهد | کلانشهر‌های ایران مهیای برپایی جشن‌های دهه کرامت + فیلم درباره یادگار آذربایجانی‌ها در مشهد شهردار تهران و رئیس مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: فعلا نمی‌توان در مورد مطالبات شهرداری‌ها به‌طور شفاف صحبت کرد + فیلم صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت‌وساز در برخوردارترین منطقه مشهد رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در مشهد: میدان‌داری مردم در عرصه‌های مختلف کلانشهر مشهد مشهود است نگاهی به وعده‌های مسئولان شهر مشهد برای سال ۱۴۰۳ طرح جدید شهرداری مشهد برای واگذاری موتورسیکلت برقی ۲ هفته دیگر نخستین اتوبوس برقی شهری مشهد تست می‌شود شهردار مشهدمقدس در مجمع شهرداران کلانشهر‌های ایران: ۱۵ همت مطالبات ثبت شده شهرداری مشهد از دولت است + فیلم
سرخط خبرها

نور باران شهر امام مهربانی‌ها | روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در آستانه میلاد امام رضا(ع)

  • کد خبر: ۳۲۴۴۵
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
نور باران شهر امام مهربانی‌ها | روایتی از اقدامات مدیریت شهری مشهد در آستانه میلاد امام رضا(ع)
فقط دو روز تا میلاد امام مهربانی‌ها باقی مانده و شهر مشهد که امسال به دلیل شیوع کرونا، با شیوه‌ای متفاوت، به میزبانی جشن‌های دهه کرامت رفته، غرق در شور و سرور است. هرچند امسال ورود این میهمان ناخوانده به شهر، محدودیت‌هایی در استقبال از زائران و برگزاری جشن‌های مختلف ایجاد کرده، ذره‌ای از ارادت مردم به ساحت حضرت رضا (ع) کم نشده است.
فقط دو روز تا میلاد امام مهربانی‌ها باقی مانده و شهر مشهد که امسال به دلیل شیوع کرونا، با شیوه‌ای متفاوت، به میزبانی جشن‌های دهه کرامت رفته، غرق در شور و سرور است. هرچند امسال ورود این میهمان ناخوانده به شهر، محدودیت‌هایی در استقبال از زائران و برگزاری جشن‌های مختلف ایجاد کرده، ذره‌ای از ارادت مردم به ساحت حضرت رضا (ع) کم نشده است. در این ایام، حال و هوای شهر با آذین بندی‌های مختلف همچون گلکاری، نصب ریسه، پرچم‌های رنگی و ... متحول و آماده میزبانی از زائران، مجاوران و دوستداران امام رضا (ع) می‌شود. مدیریت شهری مشهد نیز درراستای تکریم این ایام و ایجاد شادی و نشاط در مردم، در نشستی با شورای هیئات مذهبی، خواستار همکاری همه جانبه برای ایجاد شور و نشاط رضوی در دهه کرامت به ویژه میلاد حضرت رضا (ع) در شهر مشهد شد.


گلباران شهر با ۸۰۰ هزار بوته گل
قائم مقام ستاد مناسبت‌های شهرداری مشهد درباره برنامه‌های پیش بینی شده مدیریت شهری برای ایجاد شور و نشاط رضوی بیان کرد: در این راستا در ۵ میدان اصلی شامل بسیج، بیت المقدس، شریعتی، فلسطین و امام خمینی (ره)، گل نوشته‌هایی به شکل القاب امام رضا (ع) جانمایی شده است.
مهدی یعقوبی افزود: در کنار این گل نوشته ها، تعدادی فرش گل با مضمون «ولادت خورشید هشتم مبارک» در میادین انقلاب، جانباز، لچکی خیابان سعدی و آیلند محتشمی اجرا شده است.
وی به گلباران شهر با کاشت ۸۰۰ هزار بوته گل تابستانه به مناسبت میلاد حضرت رضا (ع) اشاره و بیان کرد: ۶۰ عدد فلاورباکس نیز در مقابل مساجد منتخب متبرک با نام حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) جانمایی می‌شود.
وی با اشاره به پاک سازی ورودی‌های شهر در محور‌های قوچان و نیشابور بیان کرد: در دهه کرامت، روزانه همه معابر منتهی به حرم مطهر از جمله خیابان شیرازی، نواب، طبرسی و امام رضا (ع) در ساعات اولیه شست وشو می‌شود.


نصب بیش از ۱۲۰۰ پرچم بزرگ روی پل‌ها و میادین
معاون خدمات شهری شهردار به نصب بیش از ۱۲۰۰ پرچم بزرگ روی پل‌ها و میادین و آذین بندی نقاط مختلف شهر به طول ۱۸۰ هزار متر اشاره کرد و گفت: در کنار آذین بندی شهر، شاهد برگزاری جشنواره تخفیفات ۲۵ درصدی در فروشگاه‌های «شهر ما» و جشنواره فروش میوه و تره بار اقلام منتخب به قیمت میدان بار خواهیم بود.
یعقوبی اضافه کرد: نصب ۳ هزار آویز ستونی، هزارو ۲۰۰ آویز بیرقی، ۱۰۰ هزار ریسه با القاب امام رضا (ع) در شهر، افزایش ساعت کاری مراکز راهنمای زائر، افزایش ساعت کار مرکز تلفن خدمات گردشگری ۳۱۳۵، از دیگر اقدامات انجام شده به مناسبت دهه کرامت است.
وی ادامه داد: همچنین بیش از ۵ هزار متر مربع اطلاع رسانی محیطی با موضوع دهه کرامت صورت گرفته و ۳ هزار و ۵۰۰متر طول چراغ ریسه سوزنی و ۶المان تبریک عید آذین بندی شده با گل شاخه بریده و ۵۶ المان «یا امام رضا (ع)» در شهر مشهد نصب شده است.


افزایش خدمات دهی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع)
یعقوبی به استقرار خودرو‌های عملیاتی آتش نشانی در محدوده حرم مطهر در دهه کرامت نیز اشاره کرد و درباره ویژه برنامه‌های حوزه حمل و نقل عمومی گفت: افزایش خدمات دهی و کاهش سرفاصله زمانی قطار شهری در شب میلاد امام رضا (ع) به مدت یک ساعت در خط یک و دو، برپایی پاتوق‌های فرهنگی هنری تقویت خطوط اتوبوس رانی در شب و روز ولادت امام رضا (ع) با ۱۴۰ دستگاه اتوبوس در مسیر‌های منتهی به حرم مطهر، از دیگراقدامات دراین زمینه است.
وی بیان کرد: در صورت تأیید ستاد پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان، جشنواره گردشگری گناباد در بوستان کوهسنگی، برنامه کوه گشت با حضور شهروندان و همکاری هیئت کوه نوردی در ارتفاعات جنوب، همایش دوچرخه سواری در ارتفاعات جنوب، جشنواره بازی‌های بومی محلی با همکاری هیئت بازی‌های بومی محلی استان، جشنواره پرواز بادبادک‌ها در ارتفاعات جنوب، ویژه برنامه‌های فرهنگی در کوه پارک برگزار خواهد شد.


مشهد نورباران می‌شود
معاون شهردار و رئیس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهردار مشهد نیز با اشاره به محدودیت‌ها برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت درباره اقدامات انجام شده این سازمان به مناسبت این دهه و میلاد امام رضا (ع) گفت: اوج گیری دوباره بیماری کرونا و دستورالعمل‌های صادر شده از سوی دستگاه‌های مسئول در این زمینه، باعث شد بسیاری از برنامه‌هایی که شهرداری، مردم و دیگر دستگاه‌ها برای دهه کرامت تدارک دیده بودند، با محدودیت روبه رو شود.
محمدمحسن مصحفی اضافه کرد: با این حال ویژه برنامه‌هایی ازجمله برگزاری مراسم نورافشانی برای ایجاد شور و نشاط در شهر در دهه کرامت پیش بینی شده است؛ بر همین اساس چند نقطه شهر مشهد در ۳ شب منتهی به میلاد حضرت رضا (ع) نورافشانی خواهد شد.
وی به پیش بینی اجرای ۲ هزار سرود به مناسبت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: در این ایام همچنین ۵۳قاب عکس شهری با تصاویر خادمان امام رضا (ع) از جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در شهر اکران می‌شود. مصحفی با اشاره به مشارکت هیئات مذهبی برای فضا آرایی محلات بیان کرد: ۵۰ هزار ریسه نوری با هدف افزایش چراغانی معابر شهری در این ایام مبارک در اختیار هیئات مذهبی قرار گرفته و در شهر نصب شده است.
وی ادامه داد: اکران حدود ۳۰۰ استرابورد، در دهه کرامت با شعار «هر چه دارم از تو دارم» از دیگر اقدامات مدیریت شهری ویژه این ایام بوده که ازسوی اداره کل روابط‌عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد انجام شده است.
مصحفی به اکران ویدئو‌های ویژه دهه کرامت در همه تلویزیون‌های شهری و مترو با هدف افزایش نشاط اجتماعی اشاره و بیان کرد: درکنار این اقدامات ۲۰ هزار پرده الوان برای تزئین و فضا آرایی شهر به هیئات مذهبی تحویل داده شده است.


اجرای سرود و مداحی
مدیر هسته گزینش و فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری و شورای شهر مشهد نیز درباره اقدامات مدیریت شهری به مناسبت دهه کرامت بیان کرد: با همکاری آستان قدس و شهرداری ۵۰ ون به سیستم صوتی مجهز خواهند شد تا در دهه کرامت به همراه گروه‌های سرود و مداح به صورت سیار در نقاط مختلف شهر حضور پیدا کنند و با اجرای سرود و مداحی، شور و ونشاط رضوی را در شهر افزایش دهند. حسین حسامی ادامه داد: ۵۰۰ تشکل مردمی نیز با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرداری مشهد و استان به محله آرایی خواهند پرداخت. همچنین ۲۰ هزار عدد پارچه الوان با همکاری مساجد معابر محوری در شهر نصب می‌شود و درکنار آن، شهرداری مشهد و سپاه با چراغانی و پرده‌های عرضی، شهر را به مناسبت دهه کرامت، آذین خواهند بست.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->