رئیسی: ایستادگی غزه تفوق گفتمان مقاومت را اثبات کرد نتانیاهو: در حال آماده شدن برای ورود به رفح هستیم دیدار نوروزی فرماندهان نظامی با قالیباف حمله رژیم صهیونیستی به اطراف منطقه سیده زینب در دمشق سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در دریای سیاه امیرعبداللهیان با رئیس جمهور ترکمنستان دیدار کرد تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان
سرخط خبرها

تولیت آستانقدس رضوی: ما می‌توانیم بدون وابستگی به نفت روی پای خودمان بایستیم

  • کد خبر: ۳۲۴۵۸
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲
تولیت آستانقدس رضوی: ما می‌توانیم بدون وابستگی به نفت روی پای خودمان بایستیم
تولیت آستانقدس رضوی گفت: همراه با مردم بودن از نکاتی است که رهبری معظم همواره نسبت به آن تأکید داشته اند؛ اگر زندگی مسئولان همانند مردم نباشد، موجب یأس و ناامیدی جامعه می‌شود.
به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی روز گذشته در همایش ائمه جمعه استان خراسان‌رضوی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، درباره برجام، توجه ویژه به پروتکل‌های بهداشتی در شرایط کرونا، نفوذ سیاسی جمهوری اسلامی در منطقه، انسجام ملی و... صحبت کرد، ولی محور صحبت‌های خود را بر وضعیت اقتصادی مردم و جامعه قرار داد و همدردی، هم‌آوایی و تنظیم زندگی خود در حد اقشار متوسط به پایین جامعه را از دیگر نکات حائز اهمیت برای ائمه جمعه معرفی کرد و گفت: همراه با مردم بودن از نکاتی است که رهبری معظم همواره نسبت به آن تأکید داشته اند؛ اگر زندگی مسئولان همانند مردم نباشد، موجب یأس و ناامیدی جامعه می‌شود.
 
 
به گفته وی، تبیین صحیح وضعیت اقتصادی کشور برای مردم از نکات حائز اهمیت است؛ اینکه گفته شود دلیل شرایط اقتصادی تنها به تحریم‌ها باز می‌گردد حقیقتا صحیح نیست؛ ممکن است بخشی از مشکلات به‌سبب تحریم‌ها باشد، اما بخش دیگر آن به ناکارآمدی و تصمیم‌های غلط برمی‌گردد. نباید به مردم آدرس غلط داد که اگر می‌خواهید به رفاه برسید باید با آمریکا کنار آمد.
 
 
تولیت آستان قدس رضوی درباره مسئولیت ائمه جمعه درباره تحقق شعار سال هم توضیحاتی داد و بیان کرد: رهبری معظم شعار سال را «جهش تولید» قرار دادند؛ هرکسی به‌میزان توان باید به تحقق این شعار کمک کند؛ ائمه جمعه باید از ظرفیت و قدرت خود برای برداشتن موانع تولید استفاده کنند. نمونه‌اش قوه قضاییه است که حدود یک‌هزاروچند کارگاه تولیدی را از تعطیلی نجات داد که رهبری معظم در فرمایش‌هایشان به آن اشاره کردند؛ این اقدام کاری بسیار ارزشمند و بزرگ بود.
 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی با اشاره به افزایش قیمت‌ها و تورم در کشور، خاطرنشان کرد: دولت باید در کنترل قیمت‌ها بهتر عمل کند. مشکل مسکن و اجاره مسکن به‌گونه‌ای شده است که نه‌تن‌ها طبقات محروم بلکه طبقات متوسط نیز با مشکل روبه‌رو شده‌اند. در شرایط امروز حفظ انسجام ملی و دچار حاشیه نشدن بسیار مهم است. کار‌هایی که مردم را از مسائل اصلی غافل می‎کنند، مثل نامه‌ای که اخیرا یکی از آقایان نوشته که یک نوع فرار به جلو و منحرف‌کردن افکار عمومی از مسائل اصلی است که متأسفانه این‌ها خیانت است.
 
 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ۸۵ درصد معادن کشور ما بلااستفاده است و تنها به نفت تکیه کرده‌ایم، گفت: ما می‌توانیم بدون وابستگی به نفت روی پای خود بایستیم و بدون اینکه به آمریکا باج بدهیم، یک کشور قدرتمند هم به‌لحاظ نظامی و هم به‌لحاظ اقتصادی و علمی باشیم. از فرصت تحریم باید استفاده کنیم و اتصال اقتصادمان به نفت را قطع کنیم. کشور ما سرمایه‌های بسیاری دارد و نفت تنها یکی از این سرمایه‌هاست. اقتصاد مقاومتی که رهبری معظم نسبت به آن تأکیددارند، همین است که به سرمایه‌ها و ظرفیت‌های داخلی خود توجه کنیم و امیدواریم به برکت این تحریم این توجه به ظرفیت‌های داخلی و عدم اتکا به نفت تحقق یابد.
 
 
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی اسراف در مصرف انرژی را یکی دیگر از مشکلات کشور دانست و گفت: طبق آمار هرسال صدمیلیارد دلار اسراف انرژی در کشور داریم و قاچاق کالا همچنان یکی از معضلات کشور ماست. طبق آمار حداقل ۱۲ میلیارد دلار سالانه قاچاق کالا داریم که به تولید داخلی ما ضربه سنگینی می‌زند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->