امیرعبدالهیان: توسعه دامنه جنگ و تنش به نفع هیچ طرفی در منطقه نیست وزیر خارجه ایران: نتانیاهو باید مهار شود امیرعبداللهیان: رویکردهای سیاست زده و غلط باعث بی نتیجه بودن تلاش‌ها در غزه شده است مقام سابق رژیم صهیونیستی: بازدارندگی اسرائیل فروپاشیده است حمله جنگنده‌های اسرائیلی به غرب و جنوب رفح چندین شهید و مجروح برجا گذاشت (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) انفجار مهیب در پایگاه نظامی در شمال استان بابل عراق + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) رسانه‌های صهیونیستی: مذاکرات با حماس به بن‌بست رسیده است حمله موشکی مقاومت فلسطین به شهرک‌های صهیونیستی ایران تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکرم کرد حمله پهپادی مقاومت عراق به پایگاه هوایی «عوبدا» اسرائیل + فیلم (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون دبیرکل حزب الله: از رویارویی با اسرائیل دست نخواهیم کشید کنایه همراه امیرعبداللهیان به خبرنگاری درباره حمله ادعایی اسرائیل + فیلم ابراز نگرانی عراق از حمله به برخی مواضع در اصفهان حمله موشکی حزب‌الله لبنان به تجمع نظامیان صهیونیست (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) حمله به پایگاه نظامیان صهیونیست در شمال کرانه باختری پاسخ منفی انگلیس به «نتانیاهو» درباره سپاه خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ + فیلم واکنش حکیم به اقدام خصمانه آمریکا در شورای امنیت علیه فلسطین قدردانی امیرعبداللهیان از نقش الجزایر در کمک به توقف نسل کشی اسرائیل در غزه + فیلم ادامه حملات حزب الله لبنان به مواضع اسرائیل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) سی ان ان: هیچ آسیبی به ‌پایگاه هوایی اصفهان وارد نشده است + عکس
سرخط خبرها
رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده ادوار مجلس از لزوم آشتی و همدلی ملی می‌گوید

همبستگی مردم در گرو وحدت ملی

  • کد خبر: ۳۲۴۵۹
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
همبستگی مردم در گرو وحدت ملی
مجموعه‌ای از عوامل مختلف از جمله بحران کرونا و تجربه شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، سبب شده است که کشورمان یکی از برهه‌های حساس زمانی خود را در چهار دهه گذشته تجربه کند.
علی قدیری/ شهرآرانیوز - مجموعه‌ای از عوامل مختلف از جمله بحران کرونا و تجربه شدیدترین تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، سبب شده است که کشورمان یکی از برهه‌های حساس زمانی خود را در چهار دهه گذشته تجربه کند، با این حال برخی به‌جای حرکت در جهت هماهنگی هرچه بیشتر ارکان مختلف نظام برای برون‌رفت از شرایط دشوار کنونی، بر اختلافات موجود دامن می‌زنند و شرایط کنونی کشور را وسیله‌ای برای تسویه‌حساب سیاسی با جناح مقابل خود قرار می‌دهند.
 
درمقابل، برخی فعالان سیاسی می‌کوشند تا به این دست افراد گوشزد کنند که در شرایط کنونی، بیش از هر زمان دیگر به همدلی و همکاری نیاز داریم.
 
رمضانعلی سبحانی‌فر، نماینده مجالس نهم و دهم و سخن‌گوی حزب اعتدال و توسعه، یکی از این افراد است که در گفتگو با شهرآرا، بر لزوم همدلی در شرایط حساس کنونی تأکید می‌کند: «فکر می‌کنم امروز در مقایسه با هر روز دیگری، بحث وحدت و انسجام میان قوا، سایر نهاد‌ها و مسئولان کشور به‌دلایل مختلف، بیش از همیشه ضرورت دارد. یک دلیل این است که امروز کشور‌های غربی و در رأس آن‌ها ایالات متحده و رژیم صهیونیستی، بیشترین هزینه را برای محدود کردن کشور ما صرف می‌کنند تا در تنگنای اقتصادی قرار بگیریم و این موضوع، منجر به نارضایتی در درون کشور شود.
 
آن‌ها متوجه شده‌اند که نمی‌توانند از بیرون به نظام ما ضربه بزنند؛ به همین دلیل در تلاشند تا از راه‌های مختلف نظیر مشکلات اقتصادی و مسائل فرهنگی، در داخل کشور نوعی بی‌اعتمادی به نظام را درمیان مردم ایجاد کنند.
مقام معظم رهبری هم چندین سال است که بر همین دو موضوعِ مسائل و مشکلات اقتصادی و فرهنگی تأکید کرده و فرموده‌اند که دشمن از این دو مسیر وارد می‌شود. در گذشته با وجود تحریم‌ها و دیگر مشکلات، ما میزانی از نفت خود را همچنان می‌فروختیم و پول آن را نیز می‌گرفتیم، اما امروز کشوری حاضر نمی‌شود نفت ما را بخرد و حتی اگر بخرد، هزینه آن را نمی‌تواند پرداخت کند و پول آن باید در همان کشور بلوکه شود.»
 
 
سبحانی‌فر همچنین معتقد است که به‌جز تلاش‌های بی‌سابقه دشمنان کشور برای ضربه زدن به نظام، برخی در داخل کشور هم با اقدامات نسنجیده بر مشکلات می‌افزایند: «در داخل هم متأسفانه گاه از روی دلسوزی و گاه از روی سوءاستفاده از شرایط موجود، شاهد اقدامات مخربی هستیم که بی‌توجه به مشکلات، بر آن‌ها دامن می‌زند و این سبب می‌شود که اعتماد مردم سلب شود. برخی تصور می‌کنند که مشکلات کنونی فقط سبب سلب اعتماد از دولت می‌شود، حال آنکه اگر اعتماد مردم سلب شود، از تمام مسئولان و نظام سلب می‌شود و نه‌فقط دولت. بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی ما، اعتماد و اطمینان مردم به نظام است و نباید این سرمایه اجتماعی را از دست بدهیم. ما باید درکنار هم باشیم تا از این پیچ خطرناکی که دشمنان نظام برایمان ایجاد کرده‌اند، عبور کنیم. برای حفظ سرمایه ارزشمند اعتماد مردم به نظام، به وحدت و همدلی نیاز داریم.»
 
 
سخن‌گوی حزب اعتدال و توسعه همچنین بر این نظر است که فعالان سیاسی برای آنکه خود به بخشی از مشکلات بدل نشوند و بلکه کمکی به راه‌حل باشند، باید «پیش از هر اظهارنظر سیاسی و انتقاد، ابتدا کلاه خود را قاضی کنند که گفتن این مطلب برای منافع جناحی و گروهی است یا منفعت آن نصیب کلیت نظام خواهد شد. در شرایط کنونی، افراد تنها باید آنچه تأمین‌کننده منافع ملی است، ملاک عمل قرار دهند. فارغ از مسائل سیاسی و جناحی، ما به یک آشتی ملی نیاز داریم. برخی فکر می‌کنند آشتی ملی باید بر مبنای منافع گروهی و جناحی آنان باشد که این درست نیست. آشتی ملی باید بر مبنای منافع ملی در جامعه ایجاد شود، اما چگونه این آشتی ملی محقق می‌شود؟ به نظرم باید تعدادی از افراد اثرگذار جناح‌های سیاسی موجود کشور (اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا) در کنار هم بایستند و یک شورای ملی را برای تحقق گفتمان ملی تشکیل دهند تا راهکار‌های مناسب برای عبور از شرایط دشوار کنونی را به جامعه ارائه کنند. بزرگ‌ترین چالش امروز ما، این است که سرمایه اجتماعی‌مان تضعیف شده است و باید این سرمایه را بازگرداند.»
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->