جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد وزیر اقتصاد: نگاه دولت سیزدهم بازگرداندن اداره کشور به مردم است فراخوان متقاضیان خودروی پارس در سال ۱۴۰۳ تداوم دارد؟ لزوم ارتقای توان صادراتی دانش بنیان‌های حوزه اقتصاد دیجیتال در ۱۴۰۳ قطار‌های نوروزی در مسیر مشهد چهار رام افزایش یافت
سرخط خبرها

چرا دارا یکم به پرتفوی خریداران اضافه نشد؟

  • کد خبر: ۳۲۴۸۹
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
  • ۱۵
چرا دارا یکم به پرتفوی خریداران اضافه نشد؟
درحالی که اعلام شده بود دارایکم به عنوان نخستین صندوق ETF دولتی از روز شنبه (هفتم تیرماه)، قابل معامله است، اما همچنان این نماد بورسی هنوز در سبد برخی کارگزاری‌ها ننشسته و بسیاری از سهامداران این سهام، همچنان امکان معامله آنلاین را ندارند که مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری بانک مسکن در این زمینه توضیحاتی را اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد بختیار نصرآبادی، با تاکید بر اینکه سازمان بورس، تامین سرمایه بانک مسکن، نهاد‌های مرتبط و دولت وظیفه خود می‌دانند که کار‌ها سریع‌تر پیگیری شود، اظهار کرد: در زمان پذیره نویسی دارا یکم، به جز روز آخر اعلام شده بود که مدت زمان انتظار دو ماه است. همان زمان هم مردم استقبال نکردند؛ به طوریکه این صندوق باید ۱۷ هزار میلیارد تومان وجه جذب می‌کرد، اما فقط ۶۰۰۰ میلیارد تومان جذب کرد. اما پس از آنکه دو ماه انتظار با تصمیم دولت به یک ماه انتظار کاهش یافت و بازدهی ۱۰۰ درصدی داده است، مردم علاقه‌مند شدند.


وی ادامه داد: تا روز آخر پذیره‌نویسی مدت زمان انتظار دو ماه اعلام شده بود. همان یک ماه هم به تعطیلات خرداد هم‌زمان شد و کل روز کاری خرداد ۱۷ روز بود که بخشی از تاخیرات به خاطر این موضوع است.
سجامی‌ها و غیرسجامی‌ها چه باید بکنند؟


مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری بانک مسکن با بیان اینکه تقریبا سه و نیم میلیون کد برای دارایکم پذیره‌نویسی شد، گفت: از این تعداد تقریبا دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کد بورسی سجامی داشتند. ما به عنوان مدیر صندوق اطلاعات را در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار دادیم و درخواست کردیم امکان معامله دارایکم به همه ثبت‌نام کنندگان داده شود، این شرکت به دلیل محدودیت‌های نرم افزاری، پرسنلی و زمانی که با آن مواجه بود بخشی از کد‌ها را آزاد کرد.


نصرآبادی ادامه داد: در این راستا، روز چهارشنبه هفته گذشته از دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر، برای یک میلیون نفر فعال شده است. این آمار در روز شنبه به دو میلیون نفر، روز گذشته به دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر رسید و امروز و فردا دارایکم برای دو میلیون و ۶۰۰ هزار نفر که کد بورسی سجامی داشتند فعال می‌شود.


وی درمورد افرادی که در سجام ثبت‌نام نکرده‌اند نیز توضیح داد: دارایکم افرادی که در سجام ثبت‌نام نکرده‌اند به عنوان کد ناشناس رزرو در سپرده‌گذاری می‌نشیند. یعنی حق آن‌ها پایمال نمی‌شود، اما باید سجامی شوند. افرادی هم که به تازگی سجامی شده‌اند باید صبر کنند.


مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری بانک مسکن درمورد افرادی که دارایکم در پرتفوی آن‌ها ننشسته است نیز توضیح داد: اگر این افراد سجامی هستند می‌توانند به سایت سپرده‌گذاری مراجعه کنند و در سامانه ذی‌نفعان ناظر سهم را ببینند، و بعد اگر می‌خواهند آن را تغییر دهند.


بیشتر بخوانید: نحوه اضافه کردن نماد دارا یکم به پرتفوی


منشأ برخی مشکلات، کارگزاری‌ها هستند


نصرآبادی با بیان اینکه برخی مشکلات به کارگزاری‌ها مربوط می‌شود، اظهار کرد: ما به کارگزاری‌ها فشار می‌آوریم، اما این موضوع در اختیار سازمان بورس نیست. کارگزاری‌ها باید کد را فعال کنند. حتی ممکن است کد در سامانه ذی‌نفعان مشاهده کنند، اما امکان تغییر آن را نداشته باشند. برخی هم واریز وجه مازاد داشتند که این هم به کارگزاری‌ها مربوط می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه خریداران دارایکم ضرری نکرده‌اند، گفت: دارایکم بازدهی ۱۶۰ درصدی داشته است. اگرچه وظیفه داشتیم سر یک ماه این کار را انجام دهیم، اما تصمیم بزرگی در این حد نیاز دارد سهام‌داران صبوری کنند و چیزی را با صبر از دست ندادند. مشکلات تا پایان هفته برطرف می‌شود.


مدیر دارایی و سرمایه‌گذاری بانک مسکن درمورد مشکلات بانکی و برخی نرم افزار‌های بانکی در این راستا نیز گفت: شرکت بورس در زمان پذیره‌نویسی به شرکت‌های کارگزاری ابلاغیه‌ای می‌زند مبنی بر اینکه از انجایی که پذیره نویسی مانند عرضه اولیه‌ها یک روزه نیست، هر فردی پذیره نویسی کرد در آخر روز ثبت می‌شود و امکان حذف آن توسط مشتری در روز بعد وجود ندارد.


نصرآبادی ادامه داد: سازمان به شرکت کارگزاری اعلام می‌کند مسئولیت اینکه دو میلیون را از مشتریان بگیرید با شما است. در این راستا به دلیل اختلالات ایجاد شده، گاهی مشتری به دلایلی متوجه نشده کارگزاری خرید را انجام داده است و مجدد به درگاه بانکی مراجعه کرده است. غافل از اینکه سفارش ثبت شده است؛ بنابراین سفارشی که از طریق بورس ثبت شده بود در اولویت قرار داشت و درخواست بانکی که ممکن است از طریق آپ بوده باشد، حذف شده است.


بیشتر بخوانید:

 

رشد ۱۲۰ درصدی ارزش صندوق دارا یکم

 

معاملات «دارا یکم» در بورس آغاز شد/ هر واحد ۲۵ هزار تومان

 

ثبت سفارش عرضه اولیه «سیتا» امروز ۱۱ تیر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کورش مهدیانی
Germany
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
9
من از طریق کارگزاری مفید در ۲۰ اردیبهشت سفارش خرید زدم و مبلغ ۲ میلیون تومان از طرف کارگزاری مفید بلوکه شد و حالا بعد از دوماه بلوکه شدن مبلغ را از بلوکه خارج کرده و سهم دارایکم رو به من ندادن تماس گرفتم هیچ جواب قانع کننده ای ندادن ، به نظر من هیچ نظارتی نمیشه. وقتی مبلغ را دوماه بلوکه میکنن میبایست سهم تعلق بگیره.
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
اقا مفید و اگاه رو‌باید بزارن اسمشون رو دشمن ملت..خدا میدونه اینا چیکا میکنن..خدا میدونه
فرخ لقا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۵
سلام برای منهم عین شپا شده اصلا جوابگو نیستند
ص .آ
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
2
8
تو کارگزاری آگاه دارایکم خریده بودم بعد دو ماه هیچی واسم نداده پول های مسدودیم اومد تو حسابم این ینی چی چه وضعشه اخه
آبادانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
سلام.۱۴ اردیبهشت ازسجام درخواست دارای یکم دادم وثبت شده وبعداوبعدازیک هفته کدبورسی گرفتم وتمام مراحل به اتمام رساندم ولی تاحالا خبری نیست ودارای یکم درسبدم ننشته چرا؟!!
ناشناس
United States of America
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
سلام منم دقیقا همین مشکل دارم سهام دارایکم با اینک 10 روز از احرا هویتم میگذره و پولم ازم کم کردن هنوز ب حسابم ننشسته
هیچ مرجعی هم نیست پاسخ گو باشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۳
0
1
سلام ..من ۱۴ اردیبهشت درخواست دارای یکم دادم وثبت شده وبعد از یک هفته حته کدبوسی گرفتم وتمام مراحل به اتمام رساندم ولی تا الان دارای یکم درسبدم ننشته!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۳
سلام. برای منم توی پرتفوی ننشسته،ولی توی درگاه ذینفعان هستش. برو توی درگاه ذینفعان
الهام
Estonia
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
3
کسانیکه کارگزاری مفیدند و همه راه ها رو رفتند (تغییر کارگزاری دادند) ولی هنوز سهام نیومده تو پرتفوشون من امروز این راه رو رفتم و درست شد (از سایت قدیم مفید رفتم)
برید تو پرتوفوی لحظه ای و دکمه افزودن تراکنش دستی رو بزنید نماد دارایکم رو وارد کنید و تعداد سهم و مبلغ رو وارد کنید، ثبت رو بزنید بلافاصله میشینه تو پرتفوتون
سعید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۰
از گوشی هم میشه از طریق نسخه موبایل
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۲۹
سلام
مرسی جناب
من زدم و اومد تو پرتفوی.
از اینکه راهنمایی کردید واقعآ متشکرم
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
مثل توضیحات شما عمل کرد درست شد ممنون
رضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۷
0
2
از مورخ 1399/04/09تغییر کارگزاری تو مفید زدیم ولی هنوز تو پرتفوی ننشسته......
حمیدرضا
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
خدا خیرت بده.منم زدم درست شد.ممنون
قاصدک
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
0
1
باسلام دوستان من از طریق اپ خریدم.وهمین مشکل اضافه نشدن به پرتفوی رو داشتم حدود چند هفته به طور مرتب در خواست تغییر کار کزار ناظر رو زدم و بالاخره به پرتفوی من اضافه شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->