آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

درباره قرنطینه خانگی بیماران کرونا بیشتر بدانید

  • کد خبر: ۳۲۷۱۷
  • ۱۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
درباره قرنطینه خانگی بیماران کرونا بیشتر بدانید
متخصص بیماری های عفونی گفت: افرادی که خود را در خانه قرنطینه می‌کنند باید اتاقی جدا داشته باشند، علاوه بر این اتاق ترجیحاً آفتابگیر باشد و هوای اتاق باید مرتباً تهویه شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر رضا بلندنظر، افزود: افرادی که به صورت سرپایی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند و مشکوک به کرونا هستند و یا تست کرونا آن‌ها مثبت می‌شود، بر اساس تشخیص پزشک و با تجویز دارو به خانه ارجاع داده می‌شوند و عموماً باید خود را به‌مدت دو هفته قرنطینه کنند تا حالشان کاملاً خوب شود.

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری افزود: این موارد شامل افرادی می‌شود که علائم خفیفی دارند و حال عمومی آن‌ها نسبتاً خوب است. اگر بیمار با تب بالا و اسهال و استفراغ شدید روبرو نبود، همچنین تنگی تنفس و نیاز به اکسیژن نداشت به آن‌ها گفته می‌شود تا در قرنطینه خانگی قرار بگیرند.

وی در مورد مراقبت‌هایی که افراد قرنطینه باید در خانه انجام دهند، اظهار کرد: افرادی که خود را در خانه قرنطینه می‌کنند باید اتاقی جدا داشته باشند، علاوه بر این اتاق ترجیحاً آفتابگیر باشد و هوای اتاق باید مرتباً تهویه شود، توجه شود که تهویه اتاق امری ضروری است، همچنین افرادی که برای مراقبت از بیمار وارد اتاق می‌شوند حتماً باید با ماسک وارد شوند و دستکش بپوشند.

بلندنظر در ادامه بیان کرد: در این مدت، افراد خانواده فقط در مواقع ضروری با او در ارتباط باشند و غیر از مواقع ضروری به هیچ عنوان وارد اتاق نشوند.

وی با اشاره به توصیه‌هایی که خود افراد بیمار باید رعایت کنند، گفت: افراد بیمار هنگام استفاده از سرویس بهداشتی نکات بهداشتی را رعایت و با دقت به شستشوی کامل دست‌ها بپردازند، همچنین می‌بایست بلافاصله بعد از خارج شدن فرد بیمار دستگیره‌ها و شیرها کاملاً ضدعفونی شوند.

این متخصص بیماری‌های عفونی بیان کرد: بیماران در این دو هفته باید از تغذیه مناسب برخوردار باشند و به مصرف مایعات فراوان مانند چای و شیر بپردازند و از خوردن میوه‌ها غافل نشوند، خوردن عسل هم برای این بیماران توصیه می‌شود.

وی افزود: اگر بیماران با علائمی مانند تنگی نفس، تب بالا، اسهال و استفراغ شدید و هوشیاری پایین روبرو شدند، حتماً به پزشک مراجعه کنند.

منبع: مهر

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->