معرفی بازی level devil (اندروید و IOS) + دانلود «بله» دچار اختلال شد نسخه‌ ARM کروم منتشر شد آیفون ۱۶ پرو در یک رنگ جدید عرضه خواهد شد انتقاد هیات نظارت متا از ممنوعیت استفاده از واژه «شهید» در فیسبوک و اینستاگرام از گلکسی‌واچ‌های آینده چه می‌دانیم؟ | انتشار جزئیاتی جدید GTA دیرتر بیاید، Xbox بیشتر می‌فروشد! سقوط آزاد بوئینگ! | مدیرعامل شرکت استعفا می‌دهد سم آلتمن سراغ هالیوود رفت | «از Sora استفاده کنید» قیمت گوشی جدید و اقتصادی شیائومی در بازار | A3 چقدر معامله می‌شود؟ + جدول چین مایکروسافت و اینتل را دور می‌اندازد! تأثیر تاکتیک‌های اپل در ناکامی رقبا | آیفون کاربران خود را وابسته می‌کند صفحه اصلی آیفون تغییر می‌کند | در انتظار به‌روزرسانی بزرگ ارتقای ۶ پله‌ای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات از کنسول دستی ایکس باکس چه می‌دانیم؟ از نسخهٔ جدید زمین رونمایی شد! | Earth-2 چیست؟ دانشمندان موفق به حذف ویروس HIV از سلول های آلوده شده‌اند سفره هفت‌سین یاسمین مقبلی در فضا + تصاویر لوگوی گوگل نوروزی شد سه‌شنبه ۲۹ اسفند آخرین مهلت ثبت نام اینترنت رایگان دولت امکان ردیابی گوشی‌های خاموش فراهم شد | جزئیاتی درباره یک سیستم‌عامل جدید
سرخط خبرها

چرا داده‌ها شبیه شکلات هستند؟

  • کد خبر: ۳۳۲۵۱
  • ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
چرا داده‌ها شبیه شکلات هستند؟
دنیای آینده بر اساس داده و داده‌های بزرگ شکل خواهد گرفت. هرروز اطلاعات زیادی در بخش‌های مختلف جامعه تولید می‌شوند که اغلب استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود یا دست کم کاربردی کردن این اطلاعات بر بهبود کسب و کار‌ها و وضعیت زندگی شهروندان تأثیر چندانی ندارد.
عماد پورشهریاری/شهرآرانیوز - دنیای آینده بر اساس داده و داده‌های بزرگ شکل خواهد گرفت. هرروز اطلاعات زیادی در بخش‌های مختلف جامعه تولید می‌شوند که اغلب استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌شود یا دست کم کاربردی کردن این اطلاعات بر بهبود کسب و کار‌ها و وضعیت زندگی شهروندان تأثیر چندانی ندارد.
برای مثال، فکر کنید اطلاعاتی که شهرداری ها، بیمه‌ها و موتور‌های جست و جو می‌توانند در اختیار خود و عموم قرار دهند چه میزان در توسعه کسب وکار‌ها و استارت آپ‌ها نقش خواهد داشت. آدریان بریجواتر، نویسنده ارشد فوربس، برای درک بهتر و بیشتر داده و کاربرد آن، این مفهوم را با شکلات مقایسه کرده است. برای تعریف داده یا دیتا، استعاره‌های زیادی استفاده می‌شود.
گاهی گفته می‌شود داده زغال جدید است یا سوخت جدید برای کسب و کار‌های مدرن یا مثل روغن مار یک درمان جادویی است که می‌تواند هر سازمانی را وارد عصر تازه‌ای کند. اما شاید داده بیش از هر چیزی شبیه شکلات باشد.


شکلات شیرین و شکلات تلخ
 بعضی شکلات‌ها با شیر ترکیب می‌شوند. برخی هم سفیدتر (شیرین) و برخی تلخ‌تر (دارک) هستند. شرکت‌های شکلات سازی شکلات‌هایی با خلوص ٩٧ درصد عرضه می‌کنند که معمولا بهترین و گران‌ترین محصول آن هاست. اما داده دارک در سوی دیگر ماجرا کمتر مورد پذیرش قرار می‌گیرد. دارک دیتا یا داده سیاه اطلاعاتی است که یک سازمان در طول فعالیت عادی خود، گردآوری، پردازش و ذخیره سازی می‌کند و این داده‌ها جزئی از دارایی‌های آن سازمان به حساب می‌آید، اما به هر دلیل نمی‌تواند برای مقاصد دیگری از آن‌ها استفاده کند.

کهنه شدن با گذر زمان

اگر زمان زیادی شکلات را مصرف نکنید، به تدریج طعم خود را از دست خواهد داد. بسیاری از ما عادت داریم شکلات‌ها را در کابینت، یخچال یا بسته بندی‌های مختلف نگه داریم، عادتی که طعم شکلات را از بین خواهد برد. آیا بهتر نیست به جای پنهان کردن آن ها، به اندازه نیاز شکلات تهیه کنیم و آن‌ها را در ظرفی در اختیار همه قرار دهیم؟ درباره داده هم موضوع به همین ترتیب است. اگر داده‌ها را در یک ظرف مشخص در اختیار همه قرار ندهیم و هر کس به اندازه نیاز خود از آن استفاده نکند، این اطلاعات ارزشمند بیات خواهند شد.


محتویات ارزشمند درونی

مانند شکلات‌ها که مغز‌های آجیل و محتویات مختلفی دارند، داده‌ها هم می‌توانند درون خود مواد ارزشمندی داشته باشند. برای مثال، داده‌هایی را که یک کاربر نرم افزار‌های موبایلی ارائه می‌کند در نظر بگیرید. این اطلاعات خیلی بیشتر از علامت‌ها و سیگنال‌هایی است که در مسیر کاربری آن نرم افزار رد و بدل می‌شود. درمورد نرم افزار‌های خرید، علاوه بر ارائه محصول، کنش‌های کاربر نشان می‌دهد مشتریان این صنعت چه ترکیب جنسیتی‌ای دارند، چندساله هستند و در چه زمانی از روز اقدام به خرید می‌کنند. هرکدام از این اطلاعات فرصت مغتنمی برای توسعه کل آن صنعت خواهد بود.


عوارض مصرف بیش از اندازه

مصرف بیش از حد شکلات باعث بیماری خواهد شد. در مورد داده‌ها نیز این موضوع صادق است. استفاده از حجم زیادی داده به خصوص داده‌های کم کیفیت می‌تواند باعث سردرگمی و از بین رفتن تمرکز کسب وکار‌ها شود. علاوه بر این، استفاده از حجم زیادی داده چابکی مجموعه را کم خواهد. در دنیایی که هر ثانیه میلیون‌ها و میلیون‌ها داده تولید می‌شود، استفاده به اندازه و کاربردی از آن‌ها نکته‌ای ضرور است.

 

بسته بندی برای توزیع و انتشار آسان

شکلات‌ها به اشکال مختلف بسته بندی می‌شوند. گاهی ممکن است چندین شکلات در یک بسته یا جعبه قرار بگیرند یا یک روکش پلاستیکی از یک شکلات بزرگ‌تر محافظت کند. بسته بندی شکلات این امکان را فراهم می‌کند که توزیع و فروش آن ساده‌تر شود. از آنجایی که هیچ سازمان یا فردی مسئول داده‌ها در جهان نیست، بسته بندی آن‌ها امکان خرید و فروش آن را تسهیل خواهد کرد.
داده‌ها نیز مانند شکلات در شکل، ابعاد و بسته بندی‌های مختلفی عرضه می‌شوند و ممکن است طعم‌های متفاوتی داشته باشند. همه این‌ها را می‌توان با اطلاعاتی دقیق برای مصارف مختلف دسته بندی کرد و در اختیار مصرف کننده قرار داد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->