تیم ملی فوتسال زنان، همچنان بلاتکلیف

  • کد خبر: ۳۶۵۲۴
  • ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۹
تیم ملی فوتسال زنان، همچنان بلاتکلیف
درحالی‌که پیش ‌از ‌این اعلام شده بود اردو‌های تیم ملی فوتسال زنان از سوم مردادماه آغاز می‌شود، اما خبری از شروع اردو‌ها نیست.
به گزارش شهرآرانیوز؛ درحالی‌که پیش‌از‌این اعلام شده بود اردو‌های تیم ملی فوتسال زنان از سوم مردادماه آغاز می‌شود، اما خبری از شروع اردو‌ها نیست. به‌گزارش ایسنا، اردو‌های تیم ملی فوتسال مردان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی آغاز شد، اما هنوز تکلیف تیم ملی زنان مشخص نیست؛ درحالی‌که پیش‌از‌این شهناز یاری، سرمربی تیم ملی زنان، اعلام کرده بود اردو‌های تیم ملی از سوم مردادماه و بدون حضور بازیکنان اصلی آغاز می‌شود. باوجود گذشت زمان اعلام‌شده ازسوی سرمربی تیم ملی بانوان هنوز زمان اردوی تیم ملی مشخص نیست و به نظر می‌رسد که برنامه‌ای دراین‌زمینه وجود ندارد. گویا مسئولان فوتسال بانوان منتظرند تا شیوع کرونا در کشور متوقف شود، آن‌گاه کار خود را برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در جام ملت‌های آسیا آغاز کنند!

تیم ملی آذر‌۹۹ جام‌جهانی کوچک، اردیبهشت۱۴۰۰ بازی‌های داخل سالن آسیا و شهریور۱۴۰۰ هم جام ملت‌های آسیا را پیش‌رو دارد؛ ۳ رویداد مهم که ملی‌پوشان باید خود را برای حضور در آن‌ها آماده کنند، اما خبری از اردو‌ها نیست. تیم ایران که در ۲ دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های آسیا شده است، یک سال دیگر باید دوباره در این رویداد به رقابت با حریفان خود بپردازد و هرگونه تعلل دراین زمینه می‌تواند قهرمانی را از ایران دور کند، بنابراین باید با یک برنامه‌ریزی حساب‌شده شرایط را برای آماده‌سازی ملی‌پوشان فراهم کرد، چراکه به گفته مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دست‌کم تا یک سال آینده درگیر این ویروس هستیم و درمانی هم برای آن وجود ندارد، درنتیجه باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کار خود ادامه داد.
 
فدراسیون فوتبال پیش از آغاز تمرینات تیم ملی مردان از بازیکنان دعوتی تست کرونا گرفت. در بخش بانوان نیز می‌توان این کار را انجام داد. ضمن اینکه با ضدعفونی کردن سالن تمرین و محل اسکان بازیکنان و محدودترکردن رفت‌وآمد آن‌ها به فضای خارج از اردو، می‌توان شرایط لازم را برای سلامتی و امنیت روانی آن‌ها به وجود آورد. از طرفی یاری پیش‌ازاین در مصاحبه‌های خود اعلام کرده بود که اردوی اول تیم ملی بدون حضور بازیکنان اصلی است، بنابراین نمی‌توان این بهانه را هم پیش کشید که بازیکنان درگیر مسابقات نیمه‌نهایی لیگ هستند.
 
شاید انجام‌ندادن کار در شرایط فعلی کشور، ساده‌ترین راه باشد که مسئولان فدراسیون می‌توانند پیش بگیرند؛ اما مدیریت شایسته زمانی به چشم می‌آید که در شرایط حساس، تصمیمات درست اتخاذ کند، تصمیماتی که ضمن حفظ سلامت مجموعه و تیم، به پیشبرد اهداف و پیشرفت هم کمک کند؛ بنابراین لازم است که بخش بانوان فدراسیون فعال‌تر ظاهر شود و با بررسی دقیق شرایط تنها به‌دلیل شیوع کرونا برنامه‌های تیم ملی را متوقف نکند.


یاری: ۳ رویداد مهم پیش‌روی تیم ملی فوتسال بانوان است

سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان گفت: بازیکنان جوان و بااستعداد به اردوی تیم ملی دعوت می‌شوند. به گزارش مهر، شهناز یاری، سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم، قرار بود تا از سوم مرداد اردو‌های انتخابی خود را برگزار کنیم، اما با توجه به وضعیت موجود، مقرر شد تا اردو‌های تیم ملی فوتسال از شهریورماه آغاز شود.
 
وی گفت: قرار بود تا ۲ مرحله اردوی انتخابی در مرداد برگزار شود و بازیکنان بااستعداد و جوان را ارزیابی کنیم، اما به‌خاطر عدم برگزاری اردو، اولین اردوی انتخابی در شهریورماه آغاز می‌شود و در یک اردو تمام بازیکنان منتخب را دعوت خواهیم کرد تا با ارزیابی دقیق، برترین‌ها را به اردوی اصلی دعوت کنیم.
 
سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان افزود: اولین رویداد مهمی که پیش‌روی ماست، مسابقات جام جهانی برزیل است که اگر شرایط مهیا شود، تیم را برای شرکت در این بازی‌ها آماده می‌کنیم؛ اما اگر شرایط مهیا نشود، دومین رویدادی که پیش‌روی تیم ملی فوتسال بانوان است، حضور در رقابت‌های داخل سالن آسیا به میزبانی تایلند است که این بازی‌ها در اردیبهشت‌ماه سال آینده انجام خواهد شد و سپس در شهریورماه سال آینده نیز تیم به کویت اعزام می‌شود تا در سومین دوره رقابت‌های قهرمانی فوتسال آسیا حضور یابد.
 
وی گفت: بازیکنان جوان در کنار بازیکنان باتجربه در اردو‌های تیم ملی فوتسال حضور خواهند داشت و زیرنظر خواهند بود تا تیم آماده‌ای را به رقابت‌ها اعزام کنیم. درحال‌حاضر شرایط دنیا به‌گونه‌ای است که نمی‌توان برنامه‌ریزی منسجمی داشت، اما ما برنامه‌های خود را ارائه کرده‌ایم و به امید خدا اولین مرحله از اردوی خود را در شهریورماه سال جاری برگزار می‌کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->