دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «امیر تتلو» برگزار شد (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) تعداد شعب اخذ رای در مشهد و کلات برای دور دوم انتخابات مجلس مشخص شد تکرار ادعاهای سیاسی و تحریک‌آمیز گروسی درباره برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران سرلشکر باقری: وضعیت منطقه بعد از تنبیه رژیم صهیونیستی تغییر کرده است سخنگوی وزارت خارجه: به توافق ارمنستان و آذربایجان احترام می‌گذاریم عربستان سرکنسول جدید خود برای مشهد را مشخص کرد ماجرای خودروهای لوکس پسران معاون سابق قوه قضائیه چه بود؟ قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (سه‌شنبه، ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) + مسیریابی بهادری جهرمی: انتخاب روزهای تعطیلی آخر هفته به دو روز در اختیار نظرات کارشناسان قرار گیرد رییس سازمان انرژی اتمی از گام‌های اساسی ایران برای افزایش تعداد نیروگاه‌های اتمی خبرداد وزیر خارجه: اروپا از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی نکند رئیسی در دیدار با فرمانده ارتش پاکستان: تقویت همکاری قوای مسلح ایران و پاکستان برای منطقه ثبات می‌آورد نتیجه استعلام از دفتر مراجع درباره تعطیلی آخر هفته غزلی از رهبر معظم انقلاب که در آستانه عملیات وعده صادق خواندند برای نخستین بار منتشر شد+ عکس حملات هوایی شدید اسرائیل به جنوب لبنان (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) مقام حزب الله: آینده پس از «طوفان الاقصی» و پاسخ ایران دستخوش تغییر خواهد شد دور جدید توانمندی حزب الله ضد تل‌آویو آغازشده | اسرائیل شکست خورده عربستان: توافق ما با اروپا باید به فشار به اسرائیل برای توقف درگیری در غزه منجر شود وزارت خارجه آمریکا باز هم ایران را به نقض حقوق بشر متهم کرد
سرخط خبرها

رهبر انقلاب: علاج تحریم فقط و فقط تکیه بر توانایی‌های ملی است

  • کد خبر: ۳۶۸۲۴
  • ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
رهبر انقلاب: علاج تحریم فقط و فقط تکیه بر توانایی‌های ملی است
علاج تحریم فقط و فقط تکیه بر توانایی های ملی است. ظرفیت های ما بی پایان است که با تدبیر واقعی و مدیریت جهادی به دست می آید.

به گزارش شهرآرانیوز، رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود به مناسبت عید سعید قربان ضمن تبریک این عید به ملت ایران و تمام مسلمانان جهان فرمودند: دهه اول ذی‌حجه دهه خاطره‌هاست و در این ماه هر دهه خصوصیت خاصی دارد. در این دهه خاطرات با شکوه و آموزنده بسیاری است. از خاطرات حضرت موسی (ع) شروع شده که موضوع ۴۰ شب را مطرح را می کندو رنج های حضرت موسی در این خاطرات مشخص است که با زحمات فراوان در مصر بود و آزار و اذیت های بنی اسرائیل برای ایشان فراوان بود. این شرح حال به ما نشان می دهد که چگونه با مشکلات کنار آمده و مقابله کنیم.

موضوع بعدی روز عرفه است که امیدواریم ملت ایران از این روز بهره فراوان برده باشند.

موضوع بعد موضوع روز عید قربان است که یک آزمایش الهی برای حضرت ابراهیم (ع) است. که این ها حوادث عجیب تاریخ اسلام است و ما در سابقه دین داری خود چنین خاطراتی را داریم. 

دهه دوم نیز دهه ولایت است و موضوع غدیر در آن مطرح است که جایگاه برتری در احکام الهی دارد. در دهه سوم نیز حوادث مهمی است که مهم ترین آن موضوع مباهله و موضوع توحید است.

امیدواریم این روز برشما مبارک باشد و در دهه بعد این ماه نیز آنچنان که خوشبختی ملت ماست بگذرد.

 

یکی از دل خوشی های من دیدار با مردم بود

یکی از دل خوشی های من دیدار با مردم بود ولی این دشمن حقیر ولی قدرتمند این دلبستگی را از ما گرفت. قرار براین بود این دیدار با خدمتگذاران وادی سلامت بصورت تصویری باشد که باتوجه به مصوبه ستاد کرونا آن هم تعطیل شد و دیدار ما دورادور میسر شد.

 

امروز چند مسئله را می خواهم مطرح کنم که مسئله اول مسئله خدمت و کارهای بزرگی است که مجاهدان خدمت درحال انجام هستند. همه جای دنیا درگیر این موضوع هستند ولی هیچ کجای دنیا نشنیده ام که به این اندازه تحرک و پشتیبانی مردمی وجود داشته باشد.

 

فداکاری های کادر درمان بی نظیر بود و نیروهای داوطلب نیز آن ها را پشتیبانی کردند و کارهای بزرگی انجام دادند.

مسئله بعدی کمک مومنانه است. عده ای از مردم در این جریان دچار آسیب های جدی شدند که این را باید جبران کرد. باید عموم مردم در کنار مسئولان به کمک این عده آسیب دیده بیایند. بسیاری از نذری های ایام محرم را می توان در این حوزه به مردم آسیب دیده رساند و به معنای کامل کار انقلابی گری این گونه کمک ها است.

 

شهید سلیمان و شهید ابومهدی نیز در ابتدای سال از این گونه خدمت ها زیاد داشتند و کمک های مومنانه زیادی انجام دادند.

دشمنی با ملت ایران زیاد است و کمک های مردمی باید افزایش یابد. دشمن ها در صدد اذیت کردن ملت هستند و ما باید نیروها را جمع کنیم.

 

یکی از کارهای ویژه ای که این روزها می توان انجام داد کارهای علمی است که در جریان هستم برای شناسایی این ویروس کارهای علمی بسیاری انجام می شود. 

 

شتر در خواب بیند پنبه دانه!

مسئله بعدی مسئله تحریم هاست. تحریم هایی که آمریکایی ها علیه ایران به کار گرفته اند یک جنایت است.

هدف کوتاه مدت آن ها به ستوه آوردن مردم است تا مردم مقابل دولت بایستند. هدف میان مدت آن ها ایجاد کردن محدودیت هایی است که ملت نتواند پیشرفت علمی کند.

هدف بلند مدت آن ها متلاشی کردن اقتصاد است. 

هدف جنبی آن ها هم قطع کردن رابطه جمهوری اسلامی ایران با نیروهای مقاومت است که باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه!

همه مشکلات کشور مربوط به تحریم نیست اما آنچه که آن ها می خواهند نخواهد شد و خواب آن ها تعبیر نخواهد شد.

نکته دیگر اینکه به موازات تحریم یک جریان تحریف وجود دارد. واژگون نشان دادن واقعیت های کشور که یکی از کارهایی است که آن ها انجام می دهند.

ضعیف کردن روحیه مردم یکی از اهداف این تحریف است که از اول انقلاب هم این رفتار بود. نقاط قوت کشور را انکار می کنند و آن ها منعکس نمی کنند و نقاط ضعف را صدبرابر می کنند تا امید مردم بخصوص امید جوانان را از آن ها بگیرند.

هدف دیگر آن ها آدرس غلط دادن است که می گویند دربرابر آمریکا کوتاه بیایید. که البته بعضی ها تحت تاثیر قرار می گیرند و آن ها تکرار می کنند اما در اکثر ملت ایران اثری ندارد و دشمن را شناخته اند و می دانند که دروغ می گویند.

اگر جریان تحریف شکست بخورد، جریان تحریم هم شکست خواهد خورد چراکه جریان اراده هاست.

ایرانی زیرک از این دشمنی حسن استفاده را کرده است و به کوری چشم دشمن حرکت کرده است. مردم ما تحریم را به عنوان وسیله ای برای اتکای نفس قرار داده اند و در حوزه های علمی پیشرفت کرده ایم. در حال حاضر نهضت قطعه سازی در کشور راه افتاده است و از تحریم ها به توفیق الهی استفاده کردیم و به شکوفایی علمی رسیدیم.

نکته دیگر اینکه گفتیم تحریم به نتیجه نرسید به این دلیل که کارهای علمی در کشور انجام شد. مانند پالایشگاه ستاره خلیج فارس که در دوران تحریم شکل گرفت و دیگر کارهایی که در حوزه نظامی شد و طرح های عظیم احیای اراضی خوزستان و ایلام که در دوران تحریم انجام شد و دیگر تولیدات شگفت آور دفاعی ما که خودشان به این موضوع اعتراف کردند.

کار دیگری که انجام شد تمرین جداسازی اقتصاد کشور از نفت است. این موجب شد اقتصاد کشور با نفت خام کم شود که بسیار زیان بار بود. ظرفیت های بسیار در کشور است که می تواند جایگزین نفت شود.

این پیرمردی که الان در آمریکا سرکار است به دنبال منافع تبلیغاتی خودش است

سوال دیگر این است که آیا این تحریم قابل علاج است؟ بله، قطعا قابل علاج است و علاج آن عقب نشینی نیست.

مذاکره ای هم که آن ها مطرح می کنند این است که موشک نسازید! این مذاکره به نفع ما نیست. این پیرمردی که الان در آمریکا سرکار است به دنبال منافع تبلیغاتی خودش است.

علاج تحریم فقط و فقط تکیه بر توانایی های ملی است. ظرفیت های ما بی پایان است که با تدبیر واقعی و مدیریت جهادی به دست می آید.

موضوع دیگر رفع موانع تولید است که پیشنهاد شده است کارگروه ویژه ای در این زمینه تشکیل شود.

برای تامین آینده به صبر و ثبات احیاج داریم. مسئولان با کار جهادی صبر وثبات خود را باید نشان دهند.

بزرگترین دشمن آمریکا، ملت خودش است

آمریکایی ها به دنبال درست کردن دشمن هستند ولی به نظر من بزرگترین دشمن آمریکا، ملت خودش است و بزرگترین مشکلش با ما این است که نه می تواند ما را هذف کند و نه می تواند ما را وادار به تسلیم شدن کند.

در عزاداری ها معیار چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد کرونا بگویند

یک جمله هم در مورد محرم بگویم و آن این است در عزاداری ها معیار چیزی است که کارشناسان بهداشت و ستاد کرونا بگویند. همه موظف به رعایت مسائلی هستیم که ستاد کرونا مطرح کند.

 

متن کامل این سحنرانی را در لینک زیر دنبال کنید:

سخنرانی تلویزیونی رهبر انقلاب به مناسبت عید قربان

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->