خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی
سرخط خبرها

شرایط دانشگاه ها برای بازگشایی ایمن در آستانه سال تحصیلی جدید

  • کد خبر: ۳۶۹۳۸
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
شرایط دانشگاه ها برای بازگشایی ایمن در آستانه سال تحصیلی جدید
باوجوداینکه به سال تحصیلی جدید نزدیک می‌شویم مدارس و مقامات بهداشتی در جستجوی روش‌هایی برای بازگشایی ایمن مدارس هستند. بر اساس نتایج تحقیقات جدید دانشگاه ییل (Yale) بازگشایی ایمن مدارس با هر دو روز و یا سه روز یک‌بار آزمایش کووید-۱۹ امکان‌پذیر است.

به گزارش شهرآرانیوز، برای کاهش موارد ابتلا به عفونت و مرگ‌ومیر نیازمند محدودیت‌هایی مانند کوتاه کردن زمان نیمسال تحصیلی و جداسازی دانشجویان با علائم کووید-۱۹ در خوابگاه انفرادی نیز خواهیم بود.

بر اساس مدل ارائه‌شده دانشگاه ییل درصورتی‌که آزمایش کووید-۱۹ از دانشجویان هفته‌ای یک‌بار انجام شود امکان ابتلا، تقریبا برای هر دانشجویی ایجاد می‌شود.

آزمایش هرروز و یا هر دو روز یک‌بار موجب خطر ابتلا ۶۰ تا ۱۶۰ دانشجو در یک دوره نیمسال ۸۰ روزه خواهد شد که میزان قابل قبولی است.

این روش شدنی است، اما هزینه بین ۱۲۰ تا ۹۱۰ دلار برای هر دانشجو دارد که حداقل آن در یک نیمسال سه‌ماهه ۶.۹ میلیون دلار خواهد بود.

محققان اظهار کردند: ما معتقدیم این روش در بازگشایی دانشگاه‌ها در پاییز ۲۰۲۰ ایمن‌ترین روش ممکن است. اما اجرای آن نیازمند تمهیدات رفتاری، مالی و محاسباتی است که فراتر از توانایی بسیاری از مسؤولان دانشگاه‌ها و دانشجویان برای مراقبت از خود است.

آزمایش بر اساس علائم موجب افزایش حضور ۵۰۰۰ دانشجو در خوابگاه‌های انفرادی می‌شود، اما آزمایش هر دو روز یک‌بار انتقال بیماری را کاهش داده اما با افزایش میلیون‌ها دلار هزینه همراه خواهد شد.

در کلاسی فرضی با  ۵۰۰۰ دانشجو، ۰.۲ درصد (۱۰ دانشجو) ناقل بدون علامت هستند که بر اساس طرح‌های دانشمندان این تعداد می‌توانند دیگران را آلوده کنند.

البته آنان طرح‌های بازگشایی دانشکده‌ها را با بررسی میزان مرگ‌ومیر امریکایی‌ها ارائه کردند که باوجود آمار ابتلا و مرگ‌ومیر خانواده‌ها ممکن است مایل به پرداخت چنین هزینه‌ای باشند.

در این تحقیق محققان دانشگاه ییل سه طرح بهترین، بدترین و طرح پایه را ارائه کردند.

اگر آزمایش کنونی سریع‌تر، صحیح‌تر و ارزان‌تر ارائه شود، دانشمندان تخمین می‌زنند هر آزمایش ۱۰ تا ۵۰ دلار هزینه (کیت آزمایشی و هزینه کارکنان بهداشتی برای انجام آن) داشته باشد.

دانشکده‌هایی مانند دانشگاه بوستون به‌شدت برای تصمیم‌گیری در مورد چگونگی بازگشایی دانشگاه در پاییز تلاش می‌کنند. دانشگاه دانشجویان را بر اساس راهبردهای مختلف آزمایش خواهد کرد.

محققان با فرض آزمایش با هزینه کمتر در مورد دانشجویان با علائم مثبت یا کاذب و همچنین خوابگاه‌های انفرادی دریافتند، بهترین طرح، آزمایش هر دو روز یک‌بار است که در این طرح ۶۰ تا ۹۰ دانشجو با علائم کاذب در قرنطینه بسر خواهند برد.

اگر غربالگری فقط به‌صورت هفتگی انجام شود، شناسایی مبتلایان بیشتر طول می‌کشد و میزان ابتلا افزایش می‌یابد. این بدان معناست که تا پایان‌ترم بیش از ۳۰۰ دانشجو در خوابگاه انفرادی قرار می‌گیرند و نتایج آزمایش ۲۰۰ نفر مثبت خواهد شد.

آزمایش افراد با علائم به معنای تقریبا مثبت نبودن کاذب است و بیش از ۴۰۰ دانشجو آلوده در خوابگاه انفرادی در هفتادمین روز حضور خواهند داشت. غربالگری به این روش منجر به عفونت کل دانشجویان در ۸۰ روز خواهد شد.

غربالگری روزانه نتایج مشابهی را برای ایزوله کردن به همراه خواهد داشت و تعداد دانشجویان آلوده حداقل ۶۰ دانشجو خواهند بود.

بدترین طرح غربالگری بر اساس علائم است که مانع انتشار ویروس در بین دانشجویان نخواهد شد.

حتی با ارزان‌ترین، صحیح‌ترین غربالگری روزانه هزینه آزمایش دانشجویان ۴۸ میلیون دلار خواهد بود و تقریبا برابر نیمی از درآمد شهریه ترکیبی است که دانشکده‌ها از ۵۰۰۰ دانشجو دریافت می‌کند.

آزمایش هر دو یا سه روز نتایج متعادلی به همراه خواهد داشت و حدود ۱۰۶ دانشجو آلوده در خوابگاه‌های انفرادی طی ترم حضور خواهند داشت.

این هزینه تا حدودی متوسط و ‌۲۴ میلیون دلار خواهد بود (شهریه پرداختی ۲۰۰ دانشجو در دانشگاه دولتی به مدت یک سال).

محققان خاطرنشان کردند: بازگشایی پردیس‌های دانشگاهی خطرات بیشتری برای دانشجویان نسبت به آموزش در دانشکده ایجاد می‌کند. تعداد زیادی از کارکنان دانشگاه (کارمندان اداری و تاسیسات) که هرروز با آنان ارتباط نزدیکی برقرار می‌شود و تعداد بی‌شماری گروه‌های اجتماعی که دانشجویان با آنان ارتباط پیدا می‌کنند.

روسای دانشگاه موظفند تاثیرات کم را نیز در تصمیمات بازگشایی دانشگاه‌ها در این شرایط مدنظر داشته باشند.

بااین‌حال، اولین مسؤولیت آنها در مورد ایمنی دانشجویان و مراقبت از آنان است.

نتایج این تحقیق در  JAMA Network منتشرشده است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->