مشهد اولین مقصد سفر‌های ریلی مردم در نوروز شد (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند
سرخط خبرها

برگزاری دو رویداد فرهنگی جایزه ادبی مشهد و نقاشی ملی توس و شاهنامه

  • کد خبر: ۳۷۰۴۶
  • ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
برگزاری دو رویداد فرهنگی جایزه ادبی مشهد و نقاشی ملی توس و شاهنامه
رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد گفت: رویدادهای «جایزه ادبی مشهد» و «نقاشی ملی توس و شاهنامه» با هدف تقویت و برجسته‌سازی هویت و مزیت‌های فرهنگی شهر برگزار خواهد شد.
به گزارش شهرآرانیوز،احسان اصولی با اشاره به دستورکار‌های امروز کمیسیون فرهنگی و اجتماعی، اظهارکرد: محدودیت‌های پیش آمده بخاطر کرونا موجب تعطیلی و عدم اجرای بسیاری از برنامه‌های فرهنگی شده که پیشتر برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته‌ایم و سازوکار‌های آن هم درنظر گرفته شده بود؛ این موضوع امروز در جلسه کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

اصولی در ادامه به تشریح رونمایی از پوستر جایزه ادبی مشهد پرداخت و گفت: برگزاری این رویداد در سطح ملی، یکی از مطالبات جدی صاحبنظران، اساتید و پیشکسوتان حوزه ادبیات شهر بوده است؛ برهمین اساس، سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد یک سال روی برگزاری این رویداد متمرکز شد و جوانب مختلف آن را بررسی کرد که سرانجام امروز شاهد رونمایی از پوستر و آغاز کار‌های اجرایی آن هستیم.

وی با بیان اینکه جایزه ادبی مشهد در حوزه‌های مختلف اعم از شعر، داستان کوتاه، نمایش‌نامه نویسی و ... برگزار خواهد شد و هرکدام به نام یکی از شخصیت‌های ادبی منتسب به مشهد و خراسان است، افزود: زبان و ادبیات فارسی یکی از مزیت‌های بی‌بدیل فرهنگی شهر مشهد است و لذا روی این موضوع بعنوان یک مزیت هویتی و فرهنگی تاکید ویژه داشته‌ایم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر مشهد خاطرنشان کرد: اقداماتی، چون تاسیس خانه ادبیات و جایزه ادبی مشهد، تکریم شعرا و ادبا و احیای انجمن‌های شعر و ... از جمله اقداماتی بوده که در همین راستا انجام شده است.

اصولی در ادامه با اشاره به منعطف بودن زمان‌بندی برگزاری این رویداد، گفت: کار‌های داوری و فراخوان این رویداد در حال انجام است، ولی تاریخ برگزاری رویداد و اهدای جوایز به دلیل شرایط خاص کنونی حاکم مشخص نیست.

بیشتر بخوانید:  ویدئو | رونمایی از پوستر جایزه ادبی مشهد و اولین دوسالانه نقاشی توس

رونمایی از پوستر نقاشی ملی با موضوع توس و شاهنامه، دیگر دستورکار این جلسه بود و اصولی در این‌باره اظهارکرد: در حوزه توس اقدامات عمرانی و توسعه‌ای بی‌نظیری داشته‌ایم و در ارتباط با این بخش، رویداد‌ها و فعالیت‌های فرهنگی نیز ساماندهی شده و در حال اجراست؛ نقاشی ملی با موضوع شاهنامه یکی از همین موضوعات بوده که فراخوان آن نیز صادر شده و نقاشان و هنرمندان علاقه‌مند به این حوزه در سراسر کشور حضور و مشارکت خواهند داشت.

اصولی تصریح کرد: کار‌های نهایی این رویداد پس از جمع‌آوری آثار انجام خواهد شد و افراد برتر نیز معرفی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: با برگزاری این رویداد، بانک تصویری از آثار هنری و هنر تجسمی نقاشی در ارتباط با توس و شاهنامه خواهیم داشت که در سطح شهر، اماکن عمومی و نگارخانه‌ها و ... امکان بازتاب آن‌ها وجود دارد.

اصولی در پایان با اشاره به همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی در بحث صدور مجوز برنامه‌های مختلف، گفت: شورای شهر مشهد و مدیریت شهری در این بحث هیچ مسئولیتی مستقیمی نداشته و صرفا براساس دغدغه‌مندی و در راستای هدفگذاری‌هایی که برای تقویت هویت شهر و برجسته کردن نقاط قوت و مزیت‌های فرهنگی شهر، دو رویداد مذکور تعریف شده است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->