٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

دستگیری متهم پرونده پولشویی با اجاره کارت بانکی

  • کد خبر: ۳۷۰۸۸
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
دستگیری متهم پرونده پولشویی با اجاره کارت بانکی
جوان سی‌وچهار ساله‌ای که با وعده پرداخت‌های ده‌ها میلیون تومانی، اطلاعات کارت‌های بانکی افراد مختلف را به همراه رمز دوم به سرشاخه اصلی پولشویی می‌رساند تا در ازای هر کارت هفته‌ای ۳ میلیون تومان دریافت کند، دستگیر شد.
محمد جواد ابوعطا | شهرآرانیوز؛ پنجشنبه ۲۶ تیر در گزارشی با عنوان «درجست‌و‌جوی شاه‌ماهی» از وجود شبکه‌های بزرگ فساد به بهانه قماربازی در فضای آنلاین نوشتیم، افرادی که براساس تحقیقات پلیس فتا در خارج از کشور به سر می‌برند و با توجه به قوانین موجود در حوزه مبارزه با پول شویی، همیشه برای نقد کردن پول‌های سرقتی‌شان مشکل دارند؛ بنابراین این افراد از طریق تلگرام با اجیر کردن افراد ناآگاه در داخل کشور، از آن‌ها به عنوان سپر استفاده کرده و به ازای میلیارد‌ها تومان سرقت، چندرغاز کف دستشان می‌گذارند و دربزنگاه حضور پلیس در پرونده‌های تشکیل شده، همین افراد ساده‌لوح به عنوان متهم راهی زندان می‌شوند.

در جدیدترین پرونده تشکیل شده در پلیس فتای خراسان‌رضوی که مشخص شد باز هم متهمان اصلی آن خارج از مرز‌های کشور هستند، جوانی سابقه‌دار اسیر وسوسه‌های این دغل‌بازان تلگرام‌نشین می‌شود. آن‌ها مانند متهم پرونده «در جست‌و‌جوی شاه‌ماهی»، این جوان سی‌وچهار ساله که محکومیت‌های سابقش درس عبرتی برایش نشده بود را با وعده پرداخت‌های ده‌ها میلیون تومانی، تطمیع کردند. آن‌ها فقط یک درخواست داشتند، از سوژه جدیدشان خواستند تا به هر شکلی که می‌تواند اطلاعات کارت‌های بانکی افراد مختلف را به همراه رمز دوم به آن‌ها برساند و در ازای هر کارت هفته‌ای ۳ میلیون تومان دریافت کند. البته به او توصیه می‌کردند که به هیچ عنوان کارت‌های خودش و اطرافیانش را وارد این بازی نکند.

تولید ماسک‌های بهداشتی خیالی

مرد جوان برای اینکه بتواند به کارت‌های بانکی شهروندان دسترسی یابد و کمتر شک افراد را برانگیزد، با سرپوش کار خانگی تولید ماسک و لباس ایزوله، به سراغ چندین پیرزن و پیرمرد می‌رود و با ارائه توضیحات واهی تولید این محصولات پرمصرف در خانه، از آن‌ها می‌خواهد تا پس از افتتاح حساب و واگذاری کارت‌های بانکی‌شان هفته‌ای ۳۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان دریافت کنند. وعده‌ای که موجب می‌شود تا این افراد با مراجعه به دوستان و آشنایان و همچنین گشودن حساب‌های بانکی جدید، ده‌ها و صد‌ها کارت بانکی در اختیار این فرد بگذارند و چند روز بعد اولین بازخورد این اقدام نابخردانه خود را با مسدود شدن حساب‌هایشان دریافت کنند.

یکی از این پیرمرد‌ها که مستمری بگیر یکی از نهادهاست، برای بررسی علت مسدودی حسابش به پلیس فتا مراجعه کرد و آنجا فهمید که جلوی فعالیت حسابش به علت پول‌شویی و ورود پول‌های سرقتی و انتقال به حساب‌های دیگر گرفته شده است. او مشخصات فردی که کارت‌هایش را از او گرفته بود، در اختیار پلیس فتای خراسان‌رضوی قرار داد.
هر روز که از گشوده شدن این پرونده می‌گذشت به تعداد شاکیان که عموما پیرمرد و پیرزن‌هایی از حاشیه شهر بودند افزوده می‌شد. تحقیقات کارشناسان پلیس فتا در بستر سایبر آن‌ها را به متهمی سابقه‌دار رساند که منشأ احتمالی این شیادی بود.

دستگیری متهم در بانک

تجمیع اطلاعات به دست آمده، ظن کارشناسان پلیس فتا به متهم سابقه‌دار را تبدیل به یقین کرد. مأموران با اطلاعات متقن به سراغ این فرد رفتند، اما او که فهمیده بود پلیس به دنبالش است، هر روز جایش را عوض می‌کرد تا اینکه در یک عملیات پیچیده این فرد هنگامی که در یکی از شعب بانک‌های مشهد مشغول راهنمایی یک زوج جوان برای افتتاح حساب و در اختیار گرفتن کارت‌های بانکی‌شان بود، دستگیر شد.

متهم که از اقدام سریع مأموران شوکه شده بود، ابتدا منکر تمام اتهام‌ها شد و مدعی شد که به قصد کمک به زوج جوان، فقط آن‌ها را راهنمایی کرده است.

زندان راهی که متهم سابقه‌دار انتخاب کرد

شواهد موجود و کشف تعدادی کارت بانکی افراد مختلف از جوان سی‌وچهار ساله، راه انکار را بر متهم بست. او که خیلی زودتر از آنچه گمان می‌کرد به آخر خط رسیده بود، اتهامش را پذیرفت و اعتراف کرد که در تلگرام با متهمان اصلی آشنا شده و اصلا آن‌ها را نمی‌شناسد. او اعلام کرد که قرار بوده به ازای هر کارت بانکی مبالغی را ماهیانه دریافت کند که زودتر از موعد مقرر دستگیر شده است.
 

به دنبال سرشاخه‌های فساد

رئیس پلیس فتای خراسان‌رضوی با بیان اینکه متهم دستگیر شده پس از تکمیل تحقیقات و اعتراف صریح به جرمش با صدور قرار قانونى روانه زندان شده، بیان کرد: این دومین پرونده مشابه در یک ماه اخیر است که منجر به دستگیری ۲ واسطه شده است.

به گفته سرهنگ جواد جهانشیری افراد دستگیر شده خود فریب خورده هستند، اما مرتکب جرم شده‌اند و براساس اقدامات اطلاعاتی ما، شاه‌مهره‌های اصلی پرونده‌های قماربازی و شرط‌بندی در خارج از کشور به سر می‌برند که پیگیری پرونده تا دستگیری این افراد ادامه دارد. وی با تأکید بر خودمراقبتی افراد به منظور گرفتار نشدن در دام شیادان فضای مجازی اعلام کرد که مهم‌ترین شاخصه برای شناخت این افراد، توجه به وعده‌های آن‌ها برای ثروتمند شدن و کسب درآمد بدون زحمت است.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->