سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

اسامی خودروهای آلاینده منتشر شد

  • کد خبر: ۳۷۱۸۴
  • ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۶
اسامی خودروهای آلاینده منتشر شد
سازمان حفاظت محیط زیست با انتشار کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتور سیکلت به تشریح خودروهایی پرداخت که کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی را دارا بوده اند.

به گزارش شهرآرانیوز، کتابچه سالانه آلایندگی خودرو و موتور سیکلت برای اولین بار از سوی مرکز هوا تغییر اقلیم تدوین شده و در آن اطلاعات مربوط به آزمون های  آلایندگی ای که در طول سال بر انواع وسایل نقلیه تولیدی و وارداتی کشور طی فرآیند نظارتی سازمان حفاظت محیط زیست انجام گرفته، درج شده است. جلد اول این کتابچه حاوی اطلاعات آزمون های انجام گرفته در سال های ۹۷ و ۹۸ است. این کتابچه قرار است به صورت سالانه تهیه و تدوین شود.


 
بر اساس اطلاعات آزمون های صورت گرفته مورد اشاره در این کتاب، محصولات تولیدی شرکت های کرمان موتور و زامیاد در سال ۹۸ به ترتیب کمترین و بیشترین میزان مردودی در آزمون آلایندگی را دارا بودند.



همچنین بر اساس آمار ارائه شده در این کتابچه به استناد نمونه برداری های صورت گرفته، در میان خودروهای پر تیراژ تولید داخل، خودروهای وانت ریچ، تولیدی شرکت زامیاد و پژو ۲۰۶ اس دی با موتور TU۵ به ترتیب بیشترین و کمترین میزان انتشار آلاینده ناکس (NOx) را دارا هستند.



در آلاینده هیدروکربن نسوخته نیز وانت دو گانه سوز زامیاد بیشترین مقدار میانگین را داراست و کمترین این میزان آلایندگی مربوط به خودروهای وانت ریچ و پژو پارس دو گانه سوز است.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، از لحاظ آلاینده منواکسید کربن نیز بیشترین میزان متوسط آلودگی مزبوط به وانت ریچ است و خودروی سمند EF۷ کمترین میزان آلودگی در این زمینه را دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->