ویژگی‌های رابطه ولایی با امام عصر چرا در اسلام حجاب واجب است؟ پاسخ به یک گلایه شهروندی پس از  یکسان‌سازی گلزار شهدای بهشت رضا(ع) مسلمان آمریکایی مجموعه‌ای نفیس از تمبر را به موزه حرم‌مطهر‌رضوی اهدا کرد + عکس آیت الله علم الهدی: منتخبان مجلس دوازدهم باید مکلف به پاسخگویی باشند | ضرورت نظارت سختگیرانه بر ثروت‌های ملی در استان گشتی در بخش اشیاء نفیس اهداشده توسط رهبر معظم انقلاب در موزه حرم مطهر رضوی نبینی باغبان، چون گل بکارد... اجتماع بزرگ مردمی «وعده صادق» در حرم مطهر رضوی برگزار شد | نوای "حیدر حیدر" و "الله اکبر" زائران طنین انداز شد (۲۸ فروردین ۱۴۰۳) + فیلم آیت الله علم الهدی: باید با زبان زور با دنیای مستکبر و زورگو رفتار کرد | باور به پوشالی بودن هیمنه آمریکا در مردم نهادینه شده است آرامشی که یادگار جنگ است معجزه نماز اول وقت چگونه می‌توان به توکل پایبند ماند؟ مراسم تشییع پدر شهیدان «دهنوی» در مشهد برگزار شد + فیلم اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود اعلام فراخوان پذیرش امریه سربازی آستان قدس رضوی پدر شهیدان «دهنوی» درگذشت + زمان مراسم تشییع پیروزی اصلی و نهایی با مستضعفان است قوّام و ریحان
سرخط خبرها

تردد ۱۱۰ کاروان شادی در روز عید سعید غدیر در مشهد | امسال سفره‌های نذری ماه محرم پهن نمی‌شود

  • کد خبر: ۳۷۴۹۷
  • ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
تردد ۱۱۰ کاروان شادی در روز عید سعید غدیر در مشهد | امسال سفره‌های نذری ماه محرم پهن نمی‌شود
مسئول بازرسی شورای هیئت‌های مذهبی خراسان رضوی از حرکت ۱۱۰ کاروان شادی ویژه عید سعید غدیرخم در شهر مشهد خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | حسین لوائی با اعلام این خبر افزود: برنامه‌ریزی‌های شورای هیئت‌های مذهبی بر این قرار است که فقط به ایستگاه‌هایی مجوز برپایی داده شود که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت و نذر‌ها را به‌صورت بسته‌بندی‌های بهداشتی به مردم عرضه کنند.

وی ادامه داد: در همین راستا پذیرایی فقط آبمیوه‌های پاکتی با نی و کیک‌های بسته‌بندی‌شده خواهد بود که به تعداد محدود و در نقاط مشخصی از شهر توزیع خواهد شد.

مسئول بازرسی شورای هیئت‌های مذهبی خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد شادی و احترام به عقاید مذهبی مردم متدین مشهد و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، ۱۱۰ کاروان شادی در شهر و حاشیه شهر هم‌زمان با عید سعید غدیرخم حرکت خود را آغاز خواهند کرد. این کاروان‌ها با حداکثر خودرو‌های موجود و حداقل سرنشین ترددشان را آغاز می‌کنند و بنا داریم تا در مناطق حاشیه شهر، توزیع رایگان ماسک را انجام دهیم. در واقع هدف اصلی ما احترام به زحمات مدافعان سلامت و رعایت سلامت شهروندان گرامی است.

لوائی به برنامه‌های دهه نخست محرم امسال اشاره و تصریح کرد: همچنان مشغول برنامه‌ریزی برای آغاز ماه محرم هستیم و منتظر ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی از سوی ستاد ملی و استانی کرونا می‌باشیم.

وی با اشاره به محرم سال گذشته گفت: سال گذشته ۶۷۰ ایستگاه صلواتی در شهر داشتیم که نذر‌های مردم را توزیع می‌کردند. امسال بنا نداریم این تعداد از ایستگاه‌ها را داشته باشیم و تاکنون ۲۵ منطقه شهری برای برپایی ایستگاه‌های صلواتی مطالعه و بررسی شده است که منتظر تأیید آن هستیم. در این ایستگاه‌ها، چای شیرین‌شده در لیوان‌های کاغذی به مردم داده خواهد شد و غذای گرم به‌عنوان نذری، صرفا با بسته‌بندی بهداشتی و در انتهای هر مراسم روضه به مدعوین داده می‌شود و سفره‌ای پهن نخواهیم کرد.

لوائی درباره شیوه بازرسی شورای هیئت‌های مذهبی نیز خاطرنشان کرد: این شورا ۲۲۰ نیروی بازرسی دارد که به‌ازای مناطق سیزده‌گانه شهرداری و سایر مناطق مدنظر ما، به‌صورت گروه‌های ۵ تا ۶ نفره و روزانه بر حسن انجام پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌های اجتماعی نظارت خواهند کرد تا عزاداری امام‌حسین (ع) با شکوه و بدون آسیب بیماری کرونا برگزار شود.

وی به ظرفیت‌های فضای مجازی برای برگزاری مراسم‌های عزاداری محرم نیز اشاره کرد و افزود: برخی هیئت‌های ما امکان رسانه‌ای گسترده‌ای دارند و با اتکا به این توانمندی، از حضور وعاظ مطرح و پیرغلامان و مداحان اهل‌بیت (ع) استفاده خواهند کرد تا مردم علاقه‌مند هم بهره کافی را ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->