پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

جاماندگان بیمه بیکاری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند

  • کد خبر: ۳۸۲۵۷
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
جاماندگان بیمه بیکاری به دفاتر پیشخوان مراجعه کنند
مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار درباره جاماندگان بیمه بیکاری گفت: آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آن‌ها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، بیکاری، یکی از تبعات اقتصادی شیوع کروناست که به واسطه اعمال محدودیت‌های ترددی و تعطیلی کسب وکارها، دامن‌گیر بخش قابل‌توجهی از نیروی کار کشور شده است.

 

دولت برای حمایت از معیشت کسانی که بالاجبار در دوره شیوع کرونا کار خود را از دست داده‌اند، ۵ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته که با تزریق به صندوق بیکاری، صرف حمایت از کسانی خواهد شد که با تعطیلی مشاغل در اپیدمی کرونا از ادامه کار بازمانده‌اند. برای همین منظور سامانه‌ای به آدرس bimebikari.mcls.gov.ir راه‌اندازی شد تا افراد، درخواست خود را در آن ثبت کنند.

 

یکی از گلایه‌های مشمولان بیمه بیکاری، مبلغ اندک و جاماندگان هستند.

 

مسعود بابایی، مدیر کل بیمه بیکاری وزارت کار در گفت‌وگویی اعلام کرده است:آن دسته از جاماندگان بیمه بیکاری که مدت بیکاری آن‌ها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند.

 

بابایی گفت: در اسفند ماه حدود ۲۷۷ هزار و ۵۰۰ نفر در سه مرحله دریافت کردند. در فروردین ماه با احتساب افرادی که در اسفند ماه مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند رقم به ۵۰۳ هزار و ۷۴ نفر رسید و این رقم در اردیبهشت ماه به ۳۳۱ هزار و ۳۲ نفر رسید.

 

مدیرکل بیمه بیکاری وزارت کار درباره معطلی ۵ ماهه برخی از شهروندان برای دریافت بیمه بیکاری اظهار کرد: پس از شیوع کرونا و تاثیر بر برخی از کسب و کار‌ها که منجر به بیکاری برخی از شهروندان شد سامانه‌ای به نام بیمه بیکاری برای پرداخت بیمه بیکاری این عزیزان راه اندازی شد.

 

وی با بیان اینکه در این میان علیرغم تاکید فراوان مبنی بر ثبت نام کسانی که بیکار می‌شوند در این سامانه تعدادی از این افراد با مراجعه به اداره کاریابی و یا ادارات کار محل سکونت ثبت نام کردند که منجر به قرار نگرفتن نام این عزیزان که حدود ۱۴ هزار نفر هستند و جاماندن از لیست ارسالی به وزارت کار شد، گفت: شماره تلفن مستقیم ۶۶۵۸۰۰۹۳ دفتر مدیریت آماده پاسخگویی به سوالات این عزیزان درباره بیمه بیکاری است.

 

بابایی گفت: آن دسته از جاماندگان که مدت بیکاری آن‌ها تا خردادماه ادامه داشته با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به احراز هویت خود اقدام کنند و بر اساس پیامک ارسالی از وزارت کار با مراجعه به سامانه prkar.mcls.gov.ir نسبت به بارگذاری مدارک خود اقدام کنند تا مقرری بیکاریشان برقرار شود.

 

از زمان راه اندازی سامانۀ ثبت درخواست بیمه بیکاری در کشور تا پایان روز دهم تیرماه ۹۹، مجموعاً بیش از ۸۵۵ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند که ۷۱۶ هزار نفر از آن‌ها در پالایش اولیه مشمول شناخته شده‌اند.

 

مؤسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی» با انتظار گزارشی درباره سیاست‌ها در زمینه تأثیرات کرونا بر حوزه تامین اجتماعی و با همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، چهاردهمین گزارش سیاستی خود را با موضوع بیمه بیکاری در ایام کرونایی تهیه کرد.

 

براساس این گزارش، تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری طی سال‌های اخیر روندی صعودی داشته و به حدود ۲۳۹ هزار نفر در سال ۹۷ رسیده که تا حدود زیادی محصول وضعیت رکودی حاکم بر کشور بوده است. همچنین نرخ رشد تعداد مقرری‌بگیران بیکاری بسیار پرنوسان بوده، اما به‌طور متوسط، این نرخ از سال ۶۹ تا ۹۷، حدود ۱۰.۲۷ درصد بوده است.

 

براساس گزارش موسسه عالی پژوهش تأمین اجتماعی، تعداد مقرری‌بگیران مرد در سال ۹۲ نزدیک به ۳ برابر مقرری‌بگیران زن بوده که تا سال ۹۶ به ۲.۴ برابر کاهش پیدا کرده است. همچنین بیشترین برقراری‌های جدید در ردۀ سنی ۲۵ تا ۳۴ سال و سپس ۳۵ تا ۴۴ سال است که این امر از آنجا ناشی می‌شود که معمولاً افراد با سابقۀ شغلی کمتر بیشتر در معرض تعدیل قرار دارند.

 

استان‌های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، البرز، آذربایجان شرقی، فارس، مازندران، گیلان، قزوین و خوزستان به‌ترتیب ۱۰ استان با بیشترین تعداد بیمه بیکاری برقرارشده هستند.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->