رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است سخنگوی دولت: ضوابط اجرایی حقوق و دستمزد جدید به تصویب دولت رسید | افزایش جریمه رانندگی تصویب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) حمله انتحاری به مهندسان چینی در پاکستان اسکان بیش از ۴۰ هزار زائر نوروزی در بوستان غدیر مشهد (۸ فروردین ۱۴۰۳) مراسم وداع با پیکر شهید حاج ابوالفضل لطیف زاده در مشهد (۸ فروردین۱۴۰۳) + ویدئو صندوق بین‌المللی پول ۸۸۰میلیون دلار وام به اوکراین داد | زلنسکی: خرجِ مبارزه با تهاجم روسیه می‌شود حمله هوایی رژیم صهیونیستی به لبنان (۸ فروردین ۱۴۰۳) فرانسه و ترکیه همکاری نظامی با اسرائیل را تکذیب کردند آمریکا: حمله هوایی به سوریه کار ما نبود آمریکا: همکاری گازی پاکستان با ایران خطرناک است حمله پهپادی مقاومت عراق به اسرائیل اذعان رژیم صهیونیستی به کشته شدن اسیر خود در غزه نشست رمضانی رئیسی با خیّران + فیلم
سرخط خبرها

وزیر نفت: تجهیز غیراستاندارد صنعت نفت می‌تواند مسئله ملی ایجاد کند

  • کد خبر: ۳۸۲۷۸
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۰
وزیر نفت: تجهیز غیراستاندارد صنعت نفت می‌تواند مسئله ملی ایجاد کند
وزیر نفت با اشاره به قرارداد‌های جدید نفتی با اعلام اینکه بیش از ۷۰ درصد از تجهیزات در این قراردادها، از تجهیزات داخلی تامین می‌شود، گفت: نباید فراموش کرد که خرید و استفاده از کالا‌هایی که گواهینامه‌های استاندارد را دریافت نکرده‌اند در صنعت نفت بسیار خطرناک است و یک تجهیز غیراستاندارد می‌تواند یک مسئله ملی ایجاد کند.
به گزارش شهرآرانیوز، بیژن زنگنه امروز در مراسم «اعطای نخستین گواهینامه کیفیت محصول کالا و تجهیزات صنعت نفت به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران» با بیان اینکه اکنون در جایگاهی قرار داریم که نخستین نهاد صدور گواهینامه کالا و تجهیزات صادر شده، ادامه داد: اینکار با سرسختی انجام شد و به موفقیت رسید.

وی افزود: یکی از ارکان مهم برای حمایت از ساخت داخل، ایجاد نهادی برای صدور کیفیت است.

زنگنه تاکید کرد: در گذشته این امکان وجود داشت سازندگان داخلی از نهاد‌های خارجی، گواهی کیفیت بگیرند، اما با تحریم‌ها این امکان سلب شد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه نمی‌توانستیم از کالا‌های بدون استاندارد استفاده کنیم گفت: ریسک در صنعت نفت بالا است و هر اشتباه کوچک می‌تواند فاجعه ملی را به دنبال داشته باشد.
 


وی با اشاره به انفجار بیروت که به دلیل یک اشتباه کوچک به وجود آمد، ادامه داد: بنابراین رعایت استاندارد بسیار مهم است.

زنگنه با بیان اینکه تشکیلاتی ملی باید استاندارد‌ها را بررسی و گواهی کیفیت صادر کند، گفت: استاندارد‌های ملی متناسب با شرایط کشور تدوین شد. تشکیلاتی ملی، بی طرف و مردم نهاد باید این کار را انجام دهد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در این مسیر نخستین گام احیای انجمن نفت برداشته شد، تاکید کرد: این انجمن از یک نهاد دولتی به نهاد مردمی تبدیل شد و به دنبال آن مسئولیت ایجاد زیر ساخت‌ها برای صدور کالا و کیفیت به این انجمن داده شد.

وزیر نفت در این مراسم همچنین گفت: برای اینکه نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن صنعت نفت، بتواند گواهینامه‌هایی در سطح استاندارد‌های بین المللی اعطا کند این نهاد را به صورتی مستقل و به عنوان تشکیلاتی مردمی ایجاد کردیم تا در اعطای گواهینامه‌های این نهاد، شائبه‌ای وجود نداشته باشد.

بیژن زنگنه افزود: یکی از روش‌های قطعی برای تولید با کیفیت نهاد‌هایی که بتواند استاندارد‌های مورد نیاز تولید را تعیین کند.

وی گفت: در گذشته برای تولید کنندگان صنعت نفت این امکان وجود داشت تا با عبور از راه‌های سنگلاخی گواهینامه کیفیت تولیدات خود را از کشور‌های خارجی دریافت کنند، اما حالا بدلیل وجود تحریم‌ها دریافت این گواهینامه‌ها برای تولید کنندگان کار مشکلی شده است.

زنگنه ادامه داد: بر این اساس، ما تصمیم گرفتیم تا با ایجاد یک نهاد مستقل برای اعطای گواهینامه‌ها و استاندارد‌ها در حوزه صنعت نفت، این مشکل را برطرف کنیم.

وزیر نفت تصریح کرد: نباید فراموش کرد که خرید و استفاده از کالا‌هایی که گواهینامه‌های استاندارد را دریافت نکرده اند در صنعت نفت بسیار خطرناک است و یک تجهیز غیر استاندارد می‌تواند یک مسئله ملی ایجاد کند.

وی گفت: به همین دلیل ما در نخستین قدم، انجمن نفت کشور را احیاء کردیم و از نهاد دولتی به یک نهاد مردمی تغییر دادیم تا زیر نظر این انجمن نرم افزار سخت افزار و زیر ساخت‌های اهدای گواهینامه کیفیت ایجاد شود.

زنگنه ادامه داد: با توجه به اینکه صنعت نفت صنعتی است که ارتباطات بسیاری با صنایع مشابه خود در دیگر نقاط جهان دارد هر چند در حال حاضر ما در این ارتباطات‌ها مشکل داریم، اما قصد داریم نهاد صدور گواهینامه کیفیت خود را به سطحی برسانیم که گواهینامه آن در همه دنیا مورد پذیرش قرار بگیرد.

وی افزود: از جمله فعالیت‌های دیگر ما که خبر خوشی برای صنعت نفت است خرید تضمینی کالای ساخت داخل است که اخبار آن بزودی اعلام خواهد شد.


وزارت نفت دیگر تیم داری نمی‌کند

وزیر نفت گفت: وزارت نفت از نظر قانونی اجازه نگه داشتن تیم‌های فوتبالی خود را ندارد.
 
بیژن زنگنه در حاشیه مراسم اهدای گواهینامه کیفیت محصول، کالا و تجهیزات صنعت نفت افزود: وزارت نفت از نظر قانونی اجازه نگه داشتن تیم‌های فوتبالی خود را ندارد و در مورد آن‌ها کاری نمی‌تواند انجام دهد.

گفتنی است؛ در حال حاضر تیم‌هایی مثل نفت مسجدسلیمان، نفت آبادان و پارس جنوبی جم از جمله تیم‌هایی هستند که با این که در لیگ برتر فوتبال حضور دارند، اما با مشکلات مالی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.
نخستین گواهینامه کیفیت محصول، کالا و تجهیزات صنعت نفت، طی مراسمی، به نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، اعطا شد.

براساس این گواهینامه کیفیت، از این پس نهاد صدور گواهینامه کیفیت انجمن نفت ایران، این امکان را دارد تا برای کیفیت محصولات و تجهیزات این صنعت، گواهینامه کیفیت صادر کند و دیگر لازم نیست تولید کنندگان محصولات در صنعت نفت، گواهینامه خود را از کشور‌های خارجی تهیه کنند.
 
منبع: شبکه خبر
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->