پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

واردات واکسن روسی کرونا به ایران و ۳ شرط مهم

  • کد خبر: ۳۸۶۰۸
  • ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۳
  • ۲
واردات واکسن روسی کرونا به ایران و ۳ شرط مهم
رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران در واکنش به خبر دستیابی روسیه به واکسن کرونا و احتمال واردات آن توسط ایران گفت که واردات این واکسن ۳ شرط دارد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمود نجفی عرب رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: در روز‌های اخیر خبر‌هایی از موفقیت روسیه در حوزه واکسن کرونا به گوش می‌رسید و سرانجام رئیس‌جمهور این کشور رسما خبر این موفقیت را اعلام کرد. به دنبال این خبر تعدادی از کشور‌ها درخواست‌هایی از روسیه برای خرید این واکسن مطرح کرده‌اند و به نظر می‌رسد در روز‌های آینده تعداد متقاضیان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به احتیاط جهانی نسبت به واکسن کرونای روسیه توضیح داد: روس‌ها هیچ توضیح علمی ارائه نکرده‌اند و جزئیاتی از مسیر تحقیقات و فرمول دستیابی به واکسن نیز عرضه نکرده‌اند. حتی ما در روز‌های گذشته تلاش کردیم با دفاتر رسمی ایران در روسیه تماس بگیریم و از جزئیات این واکسن باخبر شویم، اما هنوز حتی در خود روسیه نیز هیچ اطلاعاتی درباره واکسن منتشر نشده است.

به گفته رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران، نبود اطلاعات دقیق و همچنین سرعت بالای روسیه در دستیابی به این واکسن بسیار مهم باعث شده تردید‌هایی درخصوص میزان اثرگذاری آن، تبعات احتمالی آن و زمان در نظر گرفته شده برای بررسی ابعاد مختلف طرح به وجود آید و در کنار سایر کشورها، در ایران نیز این تردید‌ها وجود دارد.
 

واردات واکسن کرونا از روسیه

نجفی عرب با بیان اینکه وارد کردن واکسن کرونای روسیه به ایران شرط‌های مهم و جدی خواهد داشت، بیان کرد: نخستین شرط ما که در رابطه با واردات سایر دارو‌ها نیز همواره مطرح بوده، این است که کشور فروشنده دارو باید خود مصرف‌کننده آن باشد. در رابطه با واکسن روسیه، از سویی رئیس‌جمهور این کشور گفته که دخترش جزو اولین افرادی است که این واکسن را دریافت کرده و از سوی دیگر روس‌ها گفته‌اند که فعلا قصد فروش واکسن را ندارند و اولویت نخستشان واکسینه کردن مردم این کشور است.

وی ادامه داد: وقتی دولتی حاضر به تولید واکسنی می‌شود که قصد دارد آن را به تمام مردم کشورش تزریق کند، یعنی در بخش‌هایی از کار این اطمینان نزد دولت و تیم تحقیقاتی روسیه به وجود آمده است. روس‌ها در حوزه بیوتکنولوژی اصلا ضعیف نیستند و بعید نیست با پیگیری شیوه‌هایی به فرمول قطعی رسیده باشند.

رئیس کمیسیون اقتصاد سلامت اتاق تهران با اشاره به شروط دوم و مهم ایران برای واردات این واکسن گفت: وزارت بهداشت به عنوان متصدی اصلی تایید سلامت و اطمینان از اثرگذاری و نبود ریسک‌های بعدی، در رابطه با واکسن روسیه نیز تحقیقات خود را انجام خواهد داد و روس‌ها اگر قصد فروش واکسن خود را دارند، باید جزئیات علمی آن را منتشر کنند تا کشور‌ها از درستی آن اطمینان داشته باشند. وزارت بهداشت ما نیز قطعا برای تایید کیفیت واکسن نیاز به دسترسی به این اطلاعات خواهد داشت.

نجفی عرب ادامه داد: در صورتی که وزارت بهداشت کیفیت این واکسن را تایید کند و مجوز واردات آن را بدهد، مردم باید اطمینان داشته باشند که خطرات و ریسک‌ها بررسی شده و مشکلی در مصرف واکسن آن‌ها را تهدید نمی‌کند. اما اگر همچنان برنامه‌ای برای ارائه اطلاعات عملی واکسن نباشد، باید دید آیا امکان مذاکره با روس‌ها و دریافت آن وجود دارد یا خیر. مانند بسیاری از کشور‌ها باید با احتیاط کامل شرایط را رصد کنیم و آمادگی داشته باشیم در صورت قطعی شدن اطلاعات، نسبت به ورود به بازار اقدام کنیم.

روز گذشته ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از دستیابی کشورش به واکسن کرونا خبر داد.
 
منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
0
1
اینقدر دست دست کنید تا کشورهای دیگه پیش خرید کنن روسها دیگه نتونن بهتون بفروشن وقتی دختر پوتین واکسن رو زده پس شکی در صحت واکسن نیست مشکل اینجاست شما ها میخواهید خودتون واکسن بسازید بلکه صادرش کنید درحالی که درتوان شما نیست واکسن کرونا بسازید فقط داریدوقت تلف میکندسه ماه دیگه باشروع سرما شرایط سخت تر میشه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۱
0
0
تورو خدا بخرید همه دارن میمیرن دگه کسی نمی‌مونه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->