ترافیک در بزرگراه‌های مشهد | فوت عابر پیاده درتصادف با سواری در بولوار مصلی (۵ اردیبهشت ماه۱۴۰۳)  دیدار شهردار مشهد با معاونین وزارت اقتصاد و دارایی به منظور افزایش تعاملات فیمابین بیست و دومین جلسه شورای اسلامی استان خراسان رضوی برگزار شد + فیلم (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) اعمال تخفیف ۵۰ درصدی برای عوارض تجدید بنا‌های تجاری در مشهد ره‌باغ بهشت؛ بهشت آثار تاریخی مشهد ابلاغ دستورالعمل بهره‌برداری و نگه‌داری بوستان‌ها و سایت‌های بانوان در مشهد اراده قاطعی برای توقف فعالیت پیمانکار معدن دیزدر وجود ندارد | چوب حراج به میراثی ۴۰۰۰ ساله معضل تجمع مراکز درمانی در  احمدآباد مشهد با ابزار‌های تشویقی حل می‌شود استاندار خراسان رضوی: روح معنوی اسلام در بناها بروز می‌کند طراحی داشبورد مدیریتی جرائم و تخلفات شهری در مشهد | اولین داشبورد جرائم شهری در کشور آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگ‌ترین دهکده مدرن ورزشی شرق کشور در مشهد افزایش تعداد عرضه کنندگان لباس‌های مستعمل در مشهد درباره شکل‌گیری بولوار شهید قرنی مشهد| قصه ۶۰ ساله «قرنی» تاسیس چند مرکز خلاقیت و نوآوری تا پایان دوره ششم شورای اسلامی شهر در مشهد تخصیص ۴‌میلیارد تومان برای بهسازی پیاده‌رو‌های برخی محلات منطقه ۳ شهرداری مشهد ویژگی‌ شهر ترمیمی وجود المان‌های طبیعی در آن است | المان‌های شهری مشهد به صورت دائم جانمایی شود در یک‌صدوسیزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس چه گذشت؟ (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) | هر ماه ۱۰ تا ۱۵ دستگاه اتوبوس جدید وارد چرخه خدمات‌رسانی می‌شود تصویب طرح تفصیلی ۲ منطقه منفصل مشهد | پایان بلاتکلیفی ۱۲ ساله قرقی و مهرگان اعمال قانون ۱۶۰۸ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۶۵ دستگاه خودرو متخلف توقیف شدند (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) جدیدترین آمار ساختمان‌های ناایمن مشهد اعلام شد شهرداری مشهد به حوزه نوآوری و خلاقیت وارد می‌شود+ فیلم
سرخط خبرها

حمایت شورا و شهرداری مشهد از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا

  • کد خبر: ۴۱۳۹۷
  • ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۳
حمایت شورا و شهرداری مشهد از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از کرونا
محمد‌حسین ودیعی - عضو شورای اسلامی شهر مشهد

از آغاز شیوع ویروس کرونا تا امروز کسب‌وکارها و شهروندان بسیاری بابت اتفاقات اخیر، کاهش رفت‌وآمدها، مسافرت‌ها و فعالیت‌های اقتصادی دچار آسیب‌های معیشتی و اجتماعی شده‌اند که مدیریت شهری و شورای شهر مشهد از ابتدای این بحران در کنار مردم بوده و با اقدامات مختلف حمایتی سعی در کنترل و کاهش آسیب‌ها داشتند. ازاین‌رو در جلسات شورا نیز مصوبه هایی در خصوص ادامه حمایت‌های شورا و شهرداری مشهد از گروه‌های مختلف شهروندان به تصویب رسیده است.


در گروه‌های هدف موردحمایت مدیریت شهری مشهد سه گروه کارکنان شهرداری، نیروهای کاری و خدماتی که به‌صورت غیرمستقیم با شهرداری در ارتباط هستند و کسب‌وکارهای فعال در سطح شهر دارای اولویت حمایتی بوده‌اند، در بخش حمایت از کسب‌وکارها مقرر شده، بهای خدمات بهره‌برداری موقت، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات جمع‌آوری حمل و دفع زباله‌های شهری مشاغل و کسب و کارهای آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا برای مودیان مشمول که تا پایان سال جاری اقدام به مجوز می‌نمایند، از بخشودگی ۱۰۰ درصد در سه ماهه دوم سال ۹۹ برخوردار باشند. همچنین چنانچه گروهی از کسبه این عوارض را پیش‌تر پرداخت کرده باشند پرداختی ایشان به‌حساب بستانکاری ثبت‌شده و در پرداختی‌های آتی به‌عنوان تخفیف اعمال خواهد شد.


در ادامه این مصوبه اجاره‌بهای ماهانه و مالکانه واحدهای تجاری در تملک شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات وابسته نیز با تخفیف ۵۰ درصدی اجاره ثابت و یا تعدیل ۵۰ درصدی کف تضمین‌شده در قراردادهای سهم درصد از فروش محاسبه خواهد شد. این مصوبه برای سه‌ماهه دوم سال جاری اجرایی بوده و برای واحدهای تجاری مستقر در بوستان‌های سطح شهر تا پایان سال ۹۹ اعتبار خواهد داشت.
قراردادهای اجاره فضاهای فرهنگی و تفریحی، سالن‌های ورزشی، بهره‌برداری از پیاده‌روها و فضاهای شهری، فضاهای روباز، واحدهای تجاری مستقر در بوستان‌های شهری یا ایستگاه‌ها و پایانه‌های حمل‌ونقلی و داخل مجتمع‌های تجاری درصورتی‌که بنا به مصوبات ستاد استانی پیشگیری از کرونا تعطیل باشند در دوره تعطیلی مشمول پرداخت اجاره‌بها نخواهد بود.


قراردادهای اجاره زمین‌های بازی کودکان و فضاهای ورزشی و تفریحی واقع در بوستان‌ها تا پایان سال رایگان اعلام‌شده و کسبه فعال در کاربری‌های انتفاعی مستقر در بوستان‌ها در صورت تمایل، امکان اقاله قرارداد را خواهند داشت. همچنین در باب قرارداد دست‌فروشان بازارهای سیار مجوز فعالیت ایشان از تاریخ بازگشایی بازار تا ۳ ماه به‌صورت رایگان و پس‌ازآن تا زمان اعلام وضعیت سفید در مشهد(تا پایان سال ۹۹) با تخفیف ۷۵ درصدی محاسبه و اخذ می‌شود.

 

در راستای حمایت از مؤسسات فرهنگی هنری دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مقررشده مطالبات ناشی از اجرای قراردادهای شهرداری با مؤسسات به‌صورت ۵۰ درصد و تقسیط یک‌ساله محاسبه و اخذشده که این مصوبه تا پایان سال ۹۹ و حداکثر تا سقف مبلغ یک میلیارد تومان معتبر خواهد بود.
در راستای حمایت از رانندگان فعال در ناوگان تاکسیرانی شهرداری مشهد بنا به رأی اعضای شورا بهای خدمات صدور یا تمدید پروانه‌های اشتغال و بهره‌برداری تاکسیرانی و ناوگان تحت نظارت سازمان اتوبوس‌رانی و همچنین برای خدمات ورود به پایانه مسافربری امام رضا(ع) با نرخ ۵۰ درصد محاسبه و دریافت خواهد شد. به‌علاوه این‌که آبونمان تمام تاکسی‌های شهری اعم از خطوط بی‌سیم و گردشی و تعرفه اجاره دستگاه‌های بیسیم نیز با نرخ ۵۰ درصد اعمال می‌شود.


باهدف تأمین نقدینگی موردنیاز به‌منظور تداوم فعالیت ناوگان شرکت‌های بخش خصوصی سازمان اتوبوس‌رانی، شهرداری مشهد موظف شده هزینه‌های ضروری شرکت‌ها را نسبت به بهای تمام‌شده خدمات سال قبل، با اعمال نرخ تورم اعلامی از سوی مرکز آمار ایران به‌صورت علی‌الحساب به شرکت‌های طرف قرارداد پرداخت کرده و مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز جهت پرداخت حقوق کارگران خدماتی شستشوی اتوبوس‌های شرکت واحد که از اخذ بیمه بیکاری محروم مانده‌اند اختصاص دهد.


پرداخت حقوق نیروهای مستقر در باجه‌های فروش من‌کارت تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان، ارائه کمک‌هزینه‌های حمایتی از کارکنان و کارگران شاغل در شهرداری و تخصیص بودجه مستقیم جهت انجام عملیات پایش سلامت و غربالگری کارکنان، تأمین تجهیزات بهداشتی و انجام عملیات گندزدایی و ضدعفونی مراکز، ساختمان‌ها و تجهیزات زیرمجموعه شهرداری تا مبلغ پنج میلیارد تومان ازجمله دیگر بندهای مصوبه حمایتی شورا است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->