بیانیه ۱۳ صنف سینمایی علیه واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما

  • کد خبر: ۴۲۰۰۴
  • ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
بیانیه ۱۳ صنف سینمایی علیه واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما
۱۳ صنف سینمایی با بیش از سه هزار عضو علیه واگذاری شبکه خانگی به صدا و سیما بیانیه دادند.

به گزارش شهرآرانیوز - ۱۳ صنف سینمایی با بیش از سه هزار عضو علیه واگذاری شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما بیانیه دادند. در این بیانیه آمده:

 

«ما اعضای صنوف سینمای ایران که حرفه و معیشت خود و خانواده هایمان مستقیماً وابسته به تولید محصولات فرهنگی تصویری است، اعتراض شدید خود را نسبت به انتقال مسئولیت شبکه نمایش خانگی از سازمان سینمایی به صدا و سیما اعلام می داریم.


ما همچنین برای کسانی که پنهان و آشکار تلاش می کنند در سال جهش تولید این صنعت نوپا را به نابودی بکشانند نیز اظهار تاسف می کنیم.

فرصت‌های شغلی بوجود آمده از تولید محصولات شبکه نمایش خانگی و پلتفرمهای "وی او دی " بالغ بر سه تا پنج هزار فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم در سال است که سیاست های غیر پاسخگوی صدا و سیما بدون شک باعث فرار سرمایه از این صنعت شده و ضرر معیشتی هنگفتی به اهالی سینما وارد خواهد کرد.سپردن سرنوشت این پدیده نوپای تولید و توزیع به سازمانی که خود رقیب آن است تصمیمی اشتباه و غیر قابل جبران خواهد بود.
 
نباید فراموش کرد که این شبکه نمایش خانگی  و پلتفرم‌های " وی او دی " بودند که در این‌ ماه های سخت بیماری فراگیر کرونا و بی رونقی سالن های سینما توانستند با اکران آنلاین کمک زیادی به سینمای ایران کنند و با تولید سریال ها و محصولات جدید در حال پیدا کردن مسیر خود جهت هرچه حرفه ای تر شدن هستند. بدیهی است که همه تولیدات در یک سطح و بری از کاستی و عیب نیستند، اما بدون شک و براساس تحلیل های تجربی / حرفه ای، عرصه رقابت و نیاز جامعه خود به خود استانداردها و کیفیت کارها را بالا خواهد برد. در حالی که میتوان پیش بینی کرد که صدا وسیما با رقابت ناصحیح با این پدیده نو پا و شاید هم با قصد حذف رقیب، باعث از دست رفتن مخاطبین رسانه های داخلی شده و این عرصه را نیز در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار خواهد داد.

ما اصناف سینمائی از مسئولین و دلسوزان این عرصه می خواهیم که با جلوگیری از این اشتباه تاریخی، مخاطبان شبکه های داخلی را به سوی رسانه های خارجی سوق ندهند و به ایجاد بی ثباتی و فرار سرمایه گذاری مشروع از این حوزه فرهنگ و هنر دامن نزنند.»

انجمن صنفی کارگردانان سینما(کانون کارگردانان)
انجمن صنفی تهیه کنندگان سینما (اکت)
انجمن صنفی فیلمنامه نویسان
انجمن صنفی بازیگران
انجمن صنفی فیلمبرداران
انجمن صنفی تدوین‌گران
انجمن صنفی صدابرداران و صداگذاران
انجمن صنفی کارگردانان مستند
انجمن مدیران تولید
انجمن صنفی چهره پردازان
انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان
انجمن صنفی دستیاران فیلمبردار
انجمن مدیران و دستیاران تدارکات

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->