هکرها هر دقیقه در ۳۳۵۳ حساب کاربری رخنه می‌کنند خسارت ۹۰میلیارددلاری زلزلهٔ تایوان به صنعت تراشه‌سازی این کشور افشای جزئیاتی جدید از Samsung Galaxy Z Flip 6 و Samsung Galaxy Z Fold 6 ویدئو | گیم‌پلی بازی F1 24، تجربه فرمول یک شایعه‌سازی هوش مصنوعی: «سوپرمن مأمور ۰۰۷ خواهد بود» دستیار هوش مصنوعی در فیس‌بوک و اینستاگرام فعال شد | Meta AI در برابر ChatGPT حذف WhatsApp و Threads از اپ‌استور چین کنسول دستی بامزه و خلاقانه Playdate در سال گذشته ۱۵هزار بازی فروخته است شیائومی تلویزیون‌های جدید سری ردمی A را معرفی کرد + مشخصات و قیمت «بوستون داینامیکس» نسل جدید ربات انسان‌نمای «اطلس» را معرفی کرد + ویدئو اندروید ۱۵ برای افزایش امنیت گوشی، اپلیکیشن‌های مشکوک را قرنطینه می‌کند شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود
سرخط خبرها

روایتی از دردسر‌های والدین در سال تحصیلی جدید برای خرید تلفن همراه

  • کد خبر: ۴۲۰۸۳
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۲
روایتی از دردسر‌های والدین در سال تحصیلی جدید برای خرید تلفن همراه
سال تحصیلی جدید با تمام تفاوت‌هایش نسبت به گذشته فرا رسید و تلفن‌های همراه جای مدرسه و نرم‌افزار‌ها جای کلاس‌های درس را گرفتند. با توجه به این تغییرات امسال برخلاف سال‌های تحصیلی گذشته، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به دنبال خرید لوازمی همچون کیف، دفتر و قلم نیستند.
سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛ سال تحصیلی جدید با تمام تفاوت‌هایش نسبت به گذشته فرا رسید و تلفن‌های همراه جای مدرسه و نرم‌افزار‌ها جای کلاس‌های درس را گرفتند. با توجه به این تغییرات امسال برخلاف سال‌های تحصیلی گذشته، دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها به دنبال خرید لوازمی همچون کیف، دفتر و قلم نیستند. حتی در بازار‌های ۱۷ شهریور نیز خبری از حضور دانش‌آموزان برای خرید کیف و کفش و ... نیست. به جای این‌ها والدین و دانش‌آموزان به فروشگاه‌های تلفن‌های هوشمند و تعمیرکنندگان آن روی آورده‌اند تا با خرید یک گوشی یا تعمیر آن به استقبال سال تحصیلی ۹۹ بروند.
 
 

قیمت‌های تلفن همراه

از ابتدای مرداد که خانواده‌ها گمانشان به مجازی برگزارشدن کلاس‌ها با توجه به قرمز بودن وضعیت مشهد بیشتر شد فروشگاه‌های عرضه تلفن همراه در منطقه ما از رونق خاصی برخوردار شدند. طالبی، فروشنده و تعمیرکار تلفن همراه در سیدی، درباره مشتریان خود می‌گوید: الان اغلب مراجعه‌کنندگان به فروشگاه من را دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها تشکیل می‌دهند. البته تمام مشتریان ما پس از قیمت کردن گوشی، این سؤال را می‌پرسند که آیا نرم افزار شاد روی آن نصب می‌شود یا خیر؟
 
فروشنده تلفن‌های همراه درباره قیمت تلفن‌هایی که قابلیت نصب شاد را دارند و قابلیت‌های آن‌ها توضیح می‌دهد: تلفن‌های همراهی که من به خانواده‌ها پیشنهاد می‌کنم گوشی‌های هواوی مدل ۲۰۱۹ به بعد است که قیمت آن‌ها از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. بعد از آن گوشی‌های سامسونگ را پیشنهاد می‌کنم که قیمت آن‌ها نیز بالای ۲ میلیون تومان است. البته من همیشه این نکته را به مشتریانم گوشزد می‌کنم که از این تلفن‌ها نباید انتظار داشت کارایی گوشی‌های چند میلیونی را داشته باشند.
 
 

تعمیر به جای خرید

طالبی از واکنش مشتریان خود به قیمت تلفن‌های همراه و منصرف شدن برخی از آن‌ها می‌گوید: برخی از مشتریان که توانایی مالی دارند تلفن همراه را می‌خرند، اما بیشتر خانواده‌ها یک تلفن همراه که خراب شده، اما قابل تعمیر است برای ما می‌آورند تا آن را تعمیر کنیم. من به آن‌ها حق می‌دهم چرا که در این شرایط اقتصادی در عوض اینکه چند میلیون تومان پول برای خرید گوشی بپردازند با پرداخت چند صدهزار تومان تلفن همراه خراب خود یا یکی از اقوامشان را تعمیر یا ارتقا می‌دهند تا قابل استفاده برای دانش‌آموزشان شود. البته این کار موجب رونق پیدا کردن صنف تعمیرکاران تلفن همراه نیز شده است.
 
فروشنده تلفن‌های همراه در انتها درباره مشتریانی که برای نصب نرم افزار شاد به او مراجعه می‌کنند و هزینه نصب آن می‌افزاید: علاوه بر خرید و تعمیر تلفن‌های همراه ما مشتریان زیادی نیز داریم که برای نصب نرم افزار شاد مراجعه می‌کنند. البته خود شهروندان به سادگی می‌توانند این نرم‌افزار را نصب کنند. اتحادیه برای نصب نرم‌افزار ۳ تا ۵ هزار تومان مشخص کرده است که می‌توان از مشتری دریافت کرد و ما هم در همین حدود می‌گیریم. البته در کنار این اگر تلفن همراه مشکل نرم افزاری نیز داشته باشد ما رایگان برطرف می‌کنیم، اما شنیدم برخی از همکاران من با تنظیم کردن اینترنت گوشی و نصب یک مجموع نرم افزار کامل تا حدود ۵۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.
 
 

مشکلات والدین

بخشی از مشتریان تلفن‌های همراه را خانواده‌هایی تشکیل می‌دهند که والدین هر دو شاغل هستند. شکوهی مادر دانش‌آموز مقطع ششم که برای خرید تلفن همراه به فروشگاه‌های تلفن همراه خیابان پروین اعتصامی مراجعه کرده است درباره مشکلات فرزند خود در سال تحصیلی جدید می‌گوید: من شاغل هستم و دخترم نیمی از روز را با مادر بزرگش سپری می‌کند. در سال گذشته ما هر طور که بود با کمک خاله‌هایش گوشی را در اختیار او قرار می‌دادیم، اما برای امسال دیگر این کار دشوار است به همین دلیل تصمیم گرفتم یک تلفن ارزان قیمت که قابلیت نصب شاد داشته باشد برای او بخرم. ابتدا در دیوار به دنبال تلفن همراه گشتم، اما دیگران به من توصیه کردند که دست دوم نخرم چرا که ممکن است به مشکل بخورد. به همین دلیل راهی بازار شدم.
 
مادر دانش‌آموز پایه ششم با اشاره به تلفن همراه خود ادامه می‌دهد: با قیمت‌هایی که امروز گرفتم ترجیح می‌دهم نیمی از روز تلفنم را در اختیار دخترم قرار دهم و خودم یا گوشی نداشته باشم یا یک تلفن همراه ارزان و ساده بخرم. البته گوشی من کمی قدیمی شده و اینترنت پرسرعت ندارد و سال گذشته دخترم کمی اذیت می‌شد. این موضوع را با معاون مدرسه دخترم وقتی درمیان گذاشتم گفت منتظر هستیم تا شرایط شاد را ببینیم در صورتی که مشکل داشت از یک نرم افزار اجتماعی در کنار شاد استفاده می‌کنیم تا معلمان و دانش‌آموزان اذیت نشوند.
 
شکوهی در انتها با مقایسه سال تحصیلی جدید با گذشته می‌افزاید: با تمام شرایطی که امسال داریم به نظرم برای والدینی که مشکل تلفن همراه ندارند شرایط نسبت به سال‌های قبل خیلی بهتر شده است. امسال دیگر نیازی نبود که راهی بازار بشویم تا لباس، دفتر و خودکار بخریم. تنها چیزی که من امسال خریدم کتاب‌های درسی دخترم بود که آن هم یک هفته پیش به مدرسه رفتم و کتاب‌ها را تحویل گرفتم. معاون مدرسه دخترم گفت احتمال دارد اینترنت شاد رایگان باشد که اگر این حرف حقیقت داشته باشد امسال برای خانواده‌ها ارزان‌ترین سال تحصیلی است.
 
 

حواسمان باشد

اگرچه شروع سال تحصیلی آموزش و پرورش اعلام کرده که کلاس‌ها حضوری است، ولی کلاس‌های مجازی در نرم‌افزار شاد و شبکه‌های اجتماعی دیگر هم امسال در کنار آموزش خواهد بود و چاره‌ای جز فراهم کردن بستر آن برای بچه‌ها نیست. امسال می‌شود به جای بسیاری از نذر‌های دیگر هر چند نفر یک گوشی برای فرزندان این سرزمین تهیه کنیم تا فقر مالی باعث عقب افتادگی آموزشی نشود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->