شیائومی ۱۵ با چه پردازنده‌ای عرضه می‌شود؟ ویژگی‌های جدید گوگل مپس برای حمایت از محیط‌زیست عادت شستن دهان بعد از مسواک‌زدن را کنار بگذارید «اطلس»، مشهورترین و چابک‌ترین ربات شرکت «بوستون داینامیکس»، بازنشسته شد + ویدئو Menteebot، ربات انسان‌نمایی با هوش مصنوعی که می‌توانید با زبان طبیعی هدایتش کنید + ویدئو قابلیت همگام‌سازی گروهی تب‌ها به نسخه‌ موبایل گوگل‌کروم اضافه می‌شود واکنش عیسی زارع‌پور به معامله همراه‌اول و دیجی‌کالا کدام بانک‌های ایرانی پرداخت با موبایل یا NFC را فعال کرده‌اند؟ آموزش‌های کاربردی که‌  می‌توانیم با  آن اینترنت را  برای فرزندانمان امن کنیم معرفی بازی «بابالنگ‌دراز» Daddy Long Legs (اندروید و IOS) + دانلود سامسونگ از حافظ رم جدید خود رونمایی کرد | LPDDR5X، راهی برای ورود هوش مصنوعی به گوشی‌های همراه پاول دورف: کاربران تلگرام به‌زودی میلیاردی می‌شوند ژاپن هم از اپل شکایت می‌کند؟ مدل‌های لوکس iPhone 15 Pro معرفی شدند | مافیای اپل جزئیات جدید از تنظیمات اجرای بازی‌ها در پلی استیشن ۵ پرو جزئیات جدید از حمله هکری به سازمان‌های اسرائیلی | مرکز پژوهش‌های هسته‌ای «دیمونا» هدف قرار گرفته است موتورولا از دو گوشی جدید رونمایی کرد شیائومی با Redmi K70 Ultra به جنگ پرچمدارها می‌آید گمانه‌زنی جدید درباره زمان عرضه GTA 6 سرمایه‌گذاری ۱.۵میلیاردی مایکروسافت در G42 | امارات با هوش مصنوعی در منطقه می‌تازد وایبر پیام‌هایی را که نخوانده‌اید برایتان خلاصه می‌کند | پیام‌رسان قدیمی برمی‌خیزد
سرخط خبرها

نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions

  • کد خبر: ۴۲۰۹۳
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۱
  • ۱
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
کارتون «فوتبالیست‌ها» حالا در کالبد یک بازی نسل‌هشتمی آمده است تا بار دیگر ما را با تیم شاهین و بازیکنان وفادار و حرفه‌ای‌اش همراه کند.
علی رضایی | شهرآرانیوز - بعید است در جمعی درباره برنامه‌های محبوب دوران کودکی صحبت کنید و نامی از کاتون «فوتبالیست‌ها» به میان نیاید. فرقی نمی‌کند متعلق به چه نسلی باشید. حتما یا از طرف‌داران این سریال دوست‌داشتنی بوده‌اید یا دست‌کم چند قسمتی از آن را دیده‌اید. این سریال انیمه ژاپنی محبوب در ایران، در دنیا هم شهرت بسزایی دارد و داخل مرز‌های ژاپن مانند یک افسانه با آن رفتار می‌شود. این افسانه ورزشی حالا در کالبد یک بازی نسل‌هشتمی آمده است تا بار دیگر ما را با تیم شاهین و بازیکنان وفادار و حرفه‌ای‌اش همراه کند.

 

ایده‌ای که از تیم ملی ایران شروع شد

نام اصلی فوتبالیست‌ها در واقع «کاپیتان‌سوباسا» است، داستانی که در سال ۱۹۷۸ ایده ساخته شدنش به بهانه برگزاری جام جهانی آرژانتین شکل گرفت. شاید برایتان جالب باشد بدانید دلیل ساخت «کاپیتان سوباسا» حضور تیم ایران از قاره آسیا در جام جهانی ۱۹۷۸ بوده، همان‌طور که سازنده این سری نیز در مصاحبه‌ای این موضوع را تأیید کرده است: «ژاپن کشوری بود که فوتبال در آن محبوبیتی نداشت و بیسبال به‌مراتب بیشتر بین مردم مورد توجه قرار می‌گرفت. در جام جهانی ۱۹۷۸ که ایران به عنوان تنها نماینده آسیا در رقابت‌ها حاضر شده بود و شور و هیجان خاصی به مردم کشورش اعطا کرده بود تا با لذت خاصی این رقابت‌ها را تماشا کنند، ایده ساخت کارتون فوتبالیست‌ها را در ذهن من زنده کرد و من برای ساخت این اثر جاودانه و تبدیل فوتبال به رشته ورزشی‌ای عامه‌پسند در شرق آسیا و همچنین ژاپن تلاش کردم.»
 
«کاپیتان سوباسا» ماجرای سوباسا اوزارا را تعریف می‌کرد، پسری یازده‌ساله و عشق فوتبال که زندگانی‌اش از کودکی به توپ فوتبال گره خورده است و قصد دارد بهترین فوتبالیست جهان شود.

سوباسا در راه تبدیل شدن به یک قهرمان، وارد تیم شاهین می‌شود و با دوستان زیادی همسفر می‌شود و در این راه با افراد بسیاری نیز به رقابت می‌پردازد تا بتواند خودش را قوی و قوی‌تر کند.
 
 

ماجراجویی‌های تیم شاهین

بازی Captain Tsubasa: Rise of New Champions ۲ بخش داستانی دارد. یکی ماجرا‌های خود کاپیتان سوباسا و تیمش را روایت می‌کند و دیگری New Hero نام دارد. با ورود به این بخش و با پیشروی در بازی، هم برخی حرکات را تمرین می‌کنید و هم گیم‌پلی کاملا متفاوت بازی با تمام بازی‌های فوتبالی‌ای که تا امروز انجام دادید را تجربه می‌کنید.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 
 
داستان بخش اول از بازی بسیار آشناست و رقابت تیم شاهین با رقبایی، چون ایشنایدر و برادران تاچیوانا را پیش رو خواهید داشت. تمام کردن این قسمت حدود ۵ ساعت طول خواهد کشید و شما به همراه سوباسا و شخصیت‌های آشنای دیگری مانند ایشی زاکی، موریزاکی و ایزاوا در میدان حاضر خواهید شد.

در بین مسابقات، میان‌پرده‌هایی وجود دارد که در آن، شخصیت‌ها با یکدیگر گفتگو‌های زیادی برقرار می‌کنند و در کنار این موضوع، بخشی مجزا نیز وجود دارد که پیشینه شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشد. این بخش هم مروری برای آشنایان این سری به حساب می‌آید و هم برای ناآشنایان با جهان سوباسا یک توضیح تصویری فوق‌العاده است.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 
 
بخش داستانی New Hero نیز ارزش تکرار بازی را بسیار بالا می‌برد. در این بخش، شما قهرمانی را با استفاده از صد‌ها عنصر و ویژگی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد می‌سازید و با قهرمان خودساخته خود وارد یک بخش داستانی کاملا جدید می‌شوید. شما از بین ۳ مدرسه ورزشی باید یکی را انتخاب کنید و داستان آن را پیش ببرید. هر مدرسه داستان مجزا و منحصربه‌فرد خودش را دارد و هر یک از این خطوط داستانی ۸ تا ۱۰ ساعت طول می‌کشد. این‌گونه می‌شود که زمان حالت داستانی بازی با احتساب ۳ خط داستانی مجزا، به نزدیک ۴۰ ساعت هم می‌رسد. داستان این مدارس هیجان و فراز و فرود کافی را دارد و می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند.
 

فوتبالیست شوید

اما گیم‌پلی بازی چگونه است؟ در یک کلمه، می‌توان گفت بسیار هیجان‌انگیز، ولی شاید به مرور کمی تکراری. البته اگر از علاقه‌مندان به کارتون فوتبالیست‌ها باشید، بازی اصلا برای شما حالت تکراری پیدا نمی‌کند، اما این ماجرا برای افرادی که هوادار دوآتشه این مجموعه نیستند ممکن است رخ بدهد.

بازی حالت نقش‌آفرینی و نوبتی ندارد و یک بازی درلحظه به تمام معناست. وقتی توپ دستتان نیست ۲ راه دارید: یا توپ را از بازیکن حریف بگیرید و او را دریبل بزنید یا به سمت او تکل کنید. در بازی چیزی به نام خطا تعریف نشده است و ممکن است یک شخصیت را با تکل خطرناک خود به آن سوی میدان بفرستید، اما هیچ مشکلی برایتان پیش نمی‌آید.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 
 
وقتی توپ دستتان است می‌توانید پاس بدهید، پاس توی عمق بدهید یا سانتر کنید و در کنار این موارد، پیشروی سرعتی و دریبل کردن را نیز جزو گزینه‌هایتان بگذارید. هر بازیکن نوار قدرتی دارد که با پیشروی و دریبل کردن، این نوار خالی می‌شود و با خالی شدن آن، امکان پیشروی تقریبا به صفر می‌رسد. شما با دکمه دریبل، بازیکنان را طی حرکت‌هایی هیجان انگیز جا می‌گذارید و در نهایت، یا باید پاس بدهید یا خودتان شوت کنید.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 
 
شوت کردن نیز با پر کردن دکمه شوت انجام‌پذیر است و این نوار باید به حدی برسد تا به‌اصطلاح شوت شگفت‌انگیز یا جادویی بزنید. پر شدن این نوار در حالت عادی خیلی طول می‌کشد و احتمالا تا بخواهید آن را پر کنید، یک بازیکن می‌آید و مانع شما می‌شود. اما اگر بتوانید تاکتیکی بازی کنید و یکی دو نفر را جا بگذارید، هوش مصنوعی بازی این امتیاز را به خاطر بازی خوب شما می‌دهد تا نوار شوتتان سریع‌تر پر شود.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 

یکی به دو کردن و پاس‌کاری در بازی کمی سخت است و تنظیمات قبل از ورود به میدان نیز چندان کامل نیست. هرچند می‌توانید تکنیک‌هایی خاص را بین اعضای تیم پخش کنید که برخی از آن‌ها عینا از کارتون فوتبالیست‌ها وام گرفته شده‌اند مانند تله آفساید. با فعال کردن این سیستم، بازیکنانتان سعی می‌کنند حریف را وارد آفساید کنند.
 
 

شوت‌های جادویی

در حین بازی و با انجام حرکات شگفت‌انگیز، یک نوار دیگر که کلی‌تر است و در پایین صفحه قرار دارد پر می‌شود. با پر شدن آن می‌توانید وارد حالت V-Zone بشوید، حالتی که در آن، بازیکنان سرحال می‌آیند، نوار قدرتشان زودبه‌زود پر می‌شود و دروازه‌بان حریف نیز اضطراب می‌گیرد و امکان گل‌خوردنش بیشتر می‌شود.
 
 
نگاهی به بازی جدید «کاپیتان‌سوباسا» Captain Tsubasa: Rise of New Champions
 

تقریبا امکان ندارد با شوت‌های معمولی بتوانید در بازی گل بزنید. حتما باید شوت قدرتی به دروازه‌بان بزنید. بعضی شوت‌ها توسط او مشت می‌شوند و به زمین برمی‌گردند که فرصت دوباره‌ای برای گل زدن است و برخی از شوت‌ها نیز که کاردرست باشند درست مثل چیزی که در کارتون فوتبالیست‌ها می‌دیدیم، با دروازه‌بان به اتفاق یکدیگر وارد تور دروازه خواهند شد. شوت‌های جادویی و قدرتمند بازیکنانی نظیر سوبا با تمرین و کسب امتیاز به دست خواهند آمد و شما شاهین و ببر‌ها را نیز در بازی خواهید داشت که همراه توپ به سمت دروازه حمله کنند.
 
شما کنترل خاصی روی دروازه‌بان ندارید، اما باید حواستان به نوار قدرت او باشد. همچنین اگر قدرت V-Zone خود را خرج نکرده باشید، می‌توانید در حین دریافت یک شوت، آن را روی دروازه‌بان خود فعال کنید. در این حالت، مطمئن باشید اگر خود شخص کاکرو و سوباسا با یکدیگر هم شوت زده باشند، دروازه‌بان به‌آسانی آب خوردن توپ را خواهد گرفت.
 
 
تعداد بازدید : 830
 
تریلر بازی
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
آیهان
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
0
1
من ازبازی کاپیتان سوباسا خوشم عومده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->