فوق‌العاده حقوق معلمان حق‌التدریس از مهر ماه ۲ برابر می‌شود نارضایتی توامان مردم و متولیان درمان از  تعرفه‌های جدید پزشکی تشکیل باند سرقت پس از آزادی از زندان | دزدی از ده‌ها خودرو پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی و مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) | تداوم بارندگی‌ها تا شنبه هفته آینده خوراکی‌هایی که موجب کم‌آب شدن پوست می‌شوند تالاب کجی نمکزار نهبندان در خراسان جنوبی، ۳۰ درصد آبگیری شد همه مناطق آلوده به مواد مخدر در مشهد تا پایان سال برچیده می‌شوند اگر ضد آفتاب بزنیم آیا دچار کمبود ویتامین D می‌شویم؟ | بهترین عدد SPF برای ضد آفتاب زمان پرداخت معوقات حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد؟ دو کشته بر اثر حادثه رانندگی درمحور قدیم تهران-ساوه (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی | خون خشک شده بهتر از خون مایع است تصویب افزایش حقوق نیروهای خدماتی وزارت آموزش و پرورش در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تامین کامل امنیت آزمون سراسری ۱۴۰۳ در مشهد | گزارشی از تقلب ارائه نشده است کشف بیش از ۷ تن برنج تقلبی در مشهد (۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) ایجاد ۳۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۳ | سقف تسهیلات اشتغال امسال افزایش نیافته است تعرض به زنان عزادار به بهانه شرکت در مراسم ترحیم نوشیدنی‌های مفید برای میان وعده کودکان چیست؟ قانون مهریه چند سالی است که معطل مانده است
سرخط خبرها

اسب ها به کمک درمان کرونا می آیند

  • کد خبر: ۴۲۱۴۷
  • ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸
اسب ها به کمک درمان کرونا می آیند
دانشمندان "دانشگاه کاستاریکا" قرار است یک درمان ارزان قیمت را که در آن آنتی بادی های ویروس کرونا در اسب‌ها به انسان تزریق می‌شود را آزمایش کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان در کاستاریکا قرار است آزمایشات یک درمان ارزان ویروس کرونا را که بر اساس آنتی بادی‌های گرفته شده از اسب‌های مبتلا به کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ (ویروس عامل کووید-۱۹) است را آغاز کنند.

"رومان ماکایا" (Roman Macaya) رئیس صندوق تأمین اجتماعی که مراکز بهداشت عمومی را مدیریت می‌کند در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفت که این درمان توسط موسسه کلودومیرو پیکادو (ICP) دانشگاه کاستاریکا ساخته شده و داروی آنتی بادی اسب از اواسط سپتامبر بر روی ۲۶ بیمار آزمایش خواهد شد.

مقامات کاستاریکا امیدوارند که اگر نتایج حاصل از مطالعه مرحله دو دلگرم کننده باشد، می‌توانند به طور گسترده‌تری درمان را در بیمارستان‌ها آغاز کنند. در کاستاریکا ۴۷۱ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در بیمارستان بستری هستند.

"آلبرتو آلاپه" (Alberto Alape)، هماهنگ کننده پروژه در وسسه کلودومیرو پیکادو، گفت: ما افتخار می‌کنیم اگر متوجه شویم این محصول تا زمانیکه واکسن مناسبی توسعه داده شود، جان انسان‌ها را نجات خواهد داد.

تلاش‌های مشابهی برای انجام این کار در آرژانتین و برزیل نیز در حال انجام است، در حالی که دانشمندان در بلژیک از لاما‌ها استفاده می‌کنند. محققان کاستاریکا می‌گویند روش آن‌ها برای درمان کروناویروس سندرم حاد تنفسی ۲ مبتنی بر تجربه استفاده از آنتی بادی‌های اسب برای ایجاد ضد زهر‌های مار است.

آن‌ها پروتئین این ویروس را از چین و انگلستان وارد کردند و آن را به شش اسب از ۱۱۰ اسب که موسسه کلودومیرو پیکادو برای آزمایش استفاده می‌کند، تزریق کردند. چند هفته بعد، وقتی حیوانات به اندازه کافی آنتی بادی تولید کردند، محققان خون آن‌ها را استخراج کردند و از آنتی بادی‌های پلاسما به عنوان ماده اولیه سرم تزریقی استفاده کردند. محققان می‌گویند در صورت موفقیت آن‌ها می‌خواهند این درمان ارزان را با سایر کشور‌های آمریکای مرکزی که اکثرا فقیرتر از کاستاریکا هستند، به اشتراک بگذارند.
 
ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->