حباب سکه در اولین روز اردیبهشت ماه چقدر است؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین باشگاه کشاورزی شهری ایران در مشهد ۴ ساله شد عرضه اموال منقول در نخستین مزایده ۱۴۰۳ اموال تملیکی خراسان رضوی نمایشگاه گل و گیاه، اردیبهشت ماه در مشهد برگزار می‌شود قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز شنبه (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) بنزین سوپر امروز در کدام جایگاه‌های مشهد توزیع می‌شود؟ (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) خانه در مشهد چند؟ | با کمتر از یک میلیارد تومان هم می‌توانید صاحب‌خانه شوید + جدول (یکم اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین گزارش از وضعیت بازار رهن مسکن در تهران (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) حجم مبنای ۳ نماد فرابورسی از فردا (۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) برداشته می‌شود رشد صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال اخیر (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) امضای استاندارد ایران جهانی شد توصیه‌های جدید جهادکشاورزی به گندمکاران علت افزایش عجیب قیمت طلا چیست؟ (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سهمیه بنزین اردیبهشت امشب شارژ می‌شود (۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت
سرخط خبرها

مشکلات دامداران روی میز وزیر

  • کد خبر: ۴۲۲۶۶
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
مشکلات دامداران روی میز وزیر
مدیرعامل اتحادیه صنعت دام‌پروری استان از ارسال نامه‌ای درباره مشکلات دامداران به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد
ملیحه فلاح | شهرآرانیوز؛ دامداران خراسانی پس از ۱۷ روز از اولین اجتماع خود درمقابل ساختمان جهاد کشاورزی برای بیان مشکلات خود درباره کمبود نهاده‌های دامی، نحوه قیمت‌گذاری فراورده‌های دامی و واردات گوشت از کشور‌های دیگر، دیروز درمقابل استانداری خراسان رضوی تجمع کردند. گزارش اولین اجتماع آن‌ها در روز دوم شهریور با عنوان «جلسه اضطراری در حیاط جهاد کشاورزی» در همین صفحه چاپ شد. مدیرعامل اتحادیه صنعت دام‌پروری خراسان رضوی هم که آن روز در مصاحبه خود با شهرآرا تاکید کرده بود بین جهاد کشاورزی و دامداران در استان ارتباط خوبی وجود دارد، اما بسیاری از مشکلات مربوط به تصمیمات کشوری و حل آن در سطح کلان است، این‌بار از ارسال نامه‌ای به وزیر جهاد کشاورزی خبر داد.

امین هراتی درباره متن این نامه می‌گوید: در این نامه با اشاره به مشکلات دامداران در ۳ بخش تامین، تولید و عرضه، درخواست کردیم مجوز صادرات شیر خشک و درازای آن واردات انواع نهاده بدون بروکراسی صادر شود تا توسط تشکل‌های دامی، بدون واسطه‌گری و قانون‌مند براساس شرایط بازار ارائه شود. او ادامه می‌دهد: در این نامه با اشاره به فروش دام مولد و خسارات جبران‌ناپذیر ناشی از آن از دکتر کاظم خاوازی خواستیم بدون تشریفات و بروکراسی اداری زمین‌های مستعد کشاورزی را دراختیار قرار دهند تا زیر کشت نهاده برود؛ همچنین برای تامین ذخایر استراتژیک و طرح حمایتی، قیمت گوشت خریداری‌شده از دامدار به‌اندازه‌ای درنظر گرفته شود که برای او صرفه اقتصادی داشته باشد.


ذبح گاو‌های ماده ادامه دارد

وقتی از هراتی درباره چندوچون دومین اجتماع دامداران و آخرین وضعیت آن‌ها می‌پرسیم، پاسخ می‌دهد: همان مشکلات همیشگی؛ هرچه بگویم تکراری است. هنوز وضعمان همان است و هنوز هم گاو‌های آبستن و ماده ذبح می‌شوند. او ادامه می‌دهد: دامداران تلاش می‌کنند در این تجمع‌های مسالمت‌آمیز، مشکلات خود را به گوش مسئولان بالادستی در کشور برسانند. حرفشان هم همان حرف قبل است.
 
اگر نهاده با ارز ۴۲۰۰ تومانی وارد و در سامانه بازارگاه عرضه می‌شود، چرا در بازار به‌صورت آزاد و با چندبرابر قیمت فروخته می‌شود؟ چرا کشاورز و دامدار برزیلی باید حمایت شود و از یک طرف ذرت و سویا وارد شود و از طرف دیگر گوشت یخی؟ قیمت گوشت و شیر تعیین‌شده ازسوی ستاد تنطیم بازار براساس قیمت نهاده‌های دامی دولتی است؛ درصورتی‌که این نهاده‌ها حدود ۳۰ درصد نیاز دامداران را تامین و آن‌ها باقی‌مانده نیاز خود را با دو تا پنج‌برابر قیمت از بازار آزاد تهیه می‌کنند. قیمت تمام‌شده محصولات دامی کمتر از نرخ تمام‌شده این کالاهاست و دامداران از آن متضرر می‌شوند.

وی ادامه می‌دهد: اکنون به اذعان مسئولان دولتی شاید فقط ۳۰ درصد از نهاده‌های وارداتی با قیمت دولتی وارد بازار شده و ۷۰ درصد به‌صورت آزاد فروخته می‌شود. سوال ما از دستگاه‌های نظارتی این است که این نهاده‌ها که با ارز دولتی وارد می‌شود، چطور به بازار آزاد می‌رسد؟ اکنون سویا در بازار آزاد به ۱۳۵۰۰ تومان رسیده که ۱۰ هزار تومان از قیمت دولتی آن بیشتر است و هر کیلو ذرت هم دوبرابر قیمت دولتی به مبلغ ۳ هزار تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->