وحید امیری برای استقلال کری نمی‌خواند لیگ برتر فوتبال با کیفیت HD پایان بارگذاری مدارک حرفه‌ای پرسپولیس حضور حزباوی در جمع برترین‌های لیگ قطر مهدی مهدوی وارد دنیای مربیگری شد تاریخ و ساعت بازی فوتسال ایران و ازبکستان در نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا | یک قدم تا فینال تاریخ و ساعت بازی تراکتور و ذوب آهن در جام حذفی | رونمایی از مطهری در تبریز تاریخ و ساعت بازی آلومینیوم اراک و پرسپولیس در جام حذفی | کار سخت اوسمار مقابل گربه سیاه سرخ‌ها طلای زهرا کیانی در ووشوی انتخابی جهان عذرخواهی کلوپ از هواداران پورعلی‌گنجی از جمع سرخ‌ها جدا می‌شود تغییر نام فراری در فرمول یک نتیجه و ویدیو خلاصه بازی منچستریونایتد و شفیلد| برونو، ستاره بی‌نقص نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و اورتون| پایان رویاپردازی با کلوپ حال ناخوش کشتی مشهد حضور تماشاگران زن در بازی پرسپولیس و آلومینیوم ممنوع شد + عکس مشکلات بی‌شمار ورزشگاه تختی در دوره مدیریت هیات فوتبال | حتی کاور چمن هم نداشتند! ثبت نام مجدد کاندیدا‌های هیات فوتبال خراسان یک تخلف بزرگ است | اهمال کاری هیات در روند برگزاری انتخابات مسجل است 
سرخط خبرها

رونالدو در یک‌قدمی رکورد دایی+ ویدئو بهترین گل‌های رونالدو در تیم ملی

  • کد خبر: ۴۲۲۷۹
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
رونالدو در یک‌قدمی رکورد دایی+ ویدئو بهترین گل‌های رونالدو در تیم ملی
کریستیانو رونالدو حالا از همیشه بیشتر به رکورد علی دایی، ستاره فوتبال ایران و جهان نزدیک شده‌است.

گروه ورزش/شهرآرانیوز، سرانجام کرونا هم در برابر اراده کریستیانو رونالدو سر تعظیم فرود آورد. رونالدو از نوامبر گذشته که تعداد گل‌های ملی خود را به عدد ۹۹ رسانده بود، به خاطر شیوع کرونا دیگر در رقابتی ملی به میدان نرفته بود.

در بازی قبلی پرتغال هم رونالدو به خاطر گزش زنبور، بازی را از دست داد و روی نیمکت نشست، اما شب گذشته بالاخره نوبت رونالدو شد و او توانست ۲ بار برای تیم ملی پرتغال گلزنی کند تا آمار گل هایش را به عدد ۱۰۱ برساند و از همیشه به علی دایی نزدیک‌تر شود.

دایی گرچه با ۱۰۹ گل زده در صدر جدول برترین گلزنان ملی جهان است، اما با این حجم از آمادگی که رونالدو دارد بعید است که رکورد در اختیار شهریار فوتبال ایران باقی بماند.

پرتغال در ادامه رقابت‌های لیگ ملت‌ها، باید از ۱۱ اکتبر دوباره مسابقاتش را از سر گیرد. آن‌ها ابتدا به مصاف فرانسه خواهندرفت، ۱۴ اکتبر دوباره با سوئد دیدار می‌کنند و دیدار‌های خود با فرانسه و کرواسی را در نوامبر برگزار خواهندکرد.

این ۴ مسابقه ممکن است برای رونالدوی افسانه‌ای کافی باشد تا فاصله ۸ گله با علی دایی را برای همیشه از بین ببرد، البته فراموش نکنید که رونالدو هیچوقت موفق نشده در برابر فرانسه گلزنی کند.

جزئیات گل‌های رونالدو در تیم ملی

از ۱۰۱ گل ملی رونالدو، ۴۸ تای آن‌ها در بازی‌های خانگی به ثمر رسیدند (شامل رقابت‌های یورو ۲۰۰۴ و مراحل نهایی لیگ ملت‌های اروپای ۲۰۱۹)، ۳۸ گل در خارج خانه و ۱۵ گل در زمین بی‌طرف.

او این ۱۰۱ گل را در ۶۶ بازی (از جمله بازی امشب) به ثمر رساند و پرتغال در ۵۴ بازی به پیروزی رسید. ۵ تساوی و ۶ شکست، هم در دیدار‌هایی که رونالدو موفق به گلزنی شد، رقم خورد.

رونالدو همچنین ۹ بار موفق به هت تریک شد؛ از جمله دو بار که توانست ۴ گل در یک دیدار به ثمر برساند. او ۱۵ بار هم در یک دیدار دو گل شد و در بقیه موارد، تنها یک گل در بازی شد.

حریف مورد رونالدو هم لیتوانی و سوئد هستند که او دروازه هرکدام را ۷ باز کرده است. ضمن اینکه سی آر سون برابر تیم‌هایی مانند آندورا، ارمنستان، لیتوانی و لوکزامبورگ هم هر کدام ۵ گل به ثمر رساند. در مقابل، او مقابل تیم‌هایی مانند فرانسه، آلمان، ایتالیا و انگلیس هرگز موفق به گلزنی نشد.
 
نکته جالب توجه دیگر اینکه یکی از این ۱۰۱ گل رونالدو وارد دروازه ایران شده‌است. در جام‌های جهانی ۲۰۰۶ آلمان و ۲۰۱۸ روسیه، تیم ملی ایران با پرتغال هم‌گروه شد و رونالدو در برابر ایران به میدان رفت. در ۲۰۰۶ گل پرتغال از روی نقطه پنالتی را رونالدو به ثمر رساند، اما در جام جهانی ۲۰۱۸ پنالتی رونالدو را علیرضا بیرانوند مهار کرد تا امروز تعداد گل‌های رونالدو به ۱۰۲ نرسیده باشد.

اگر رونالدو نتواند به ۱۰۹ برسد و روی ۱۰۸ قفل کند، قطعا علی دایی برای حفظ رکوردش به علیرضا بیرانوند مدیون خواهدبود!
 

برترین گل‌های رونالدو در تیم ملی پرتغال

 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->