افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳) انفجار چاه فاضلاب جان مرد اردبیلی را گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

وزیر آموزش و پرورش: استفاده از سامانه شاد رایگان می‌شود

  • کد خبر: ۴۲۳۸۳
  • ۱۹ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۳
وزیر آموزش و پرورش: استفاده از سامانه شاد رایگان می‌شود
وزیر آموزش و پرورش گفت: با دستور رئیس جمهوری استفاده از شبکه شاد برای عموم دانش آموزان رایگان شده و هماهنگی‌ها با وزارت ارتباطات در این زمینه صورت گرفته است.

به گزارش شهرآرانیوز،  چهارشنبه شب در برنامه خبری شبکه یک سیما ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص هفته نخست سال تحصیلی جدید،‌ با اشاره به اینکه نسخه جدید شبکه شاد نیز عرضه شده است گفت: با دستور رئیس جمهوری استفاده از شبکه شاد برای عموم دانش آموزان رایگان شده و هماهنگی‌ها با وزارت ارتباطات در این زمینه صورت گرفته است.

محسن حاجی میرزایی‌ افزود: به محض اینکه دانش‌آموز کد خود را در شاد وارد کند به کلاس درس وارد خواهد شد. فعلا حدود ۸۰ درصد دانش‌آموزان در کلاس خود جای گرفتند.
وی در ادامه در خصوص فعالیت های آموزشی مدارس نیز تاکید کرد که هیچ مدرسه‌ای حق ندارد دانش‌آموز را مجبور به حضور در مدرسه کند و انتخاب حضوری یا غیرحضوری بودن آموزش‌ها برعهده ولی دانش‌آموز است و هردو نوع آموزش باید ارائه شود.
وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: به دلیل احترامی که به نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌ها می‌گذارم در برنامه‌های متعدد تلویزیونی شرکت می‌کنم تا وضعیت را برای آنها توصیح دهم.

وی با اشاره به اینکه مدارس باز شدند و معلمان و دانش‌آموزان به مدارس مراجعه کردند،‌ گفت: ما در آموزش‌ و پرورش تصمیمی نخواهیم گرفت که حفظ سلامت بچه‌ها در آن لحاظ نشده باشد. حال با توجه به اهمیت امر آموزش در این سن، فاصله طولانی از آموزش و مدرسه، سلامت جسمی و روحی آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد. بنابراین برای رعایت هر دو موضوع یعنی سلامت و آموزش، مدارس را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی باز کردیم.

حاجی میرزایی تصریح کرد: من دراین هفته از تعدادی مدرسه بازدید کردم، درس شروع شده و دانش‌آموزان حداکثر تا ۱۲ نفر در مدرسه حضور دارند. ما برای رفع نگرانی خانواده‌ها اعلام کردیم گرچه ما آموزش حضوری را ترجیح می‌دهیم ولی هیچ فردی را مجبور به حضور در مدرسه نمی‌کنیم.
وزیر آموزش و پرورش گفت: هم امکان آموزش حضوری و هم غیر حضوری را فراهم کردیم و در بخش بهداشت هم اگر قصوری باشد رسیدگی می‌شود. من درخواست می‌کنم خانواده‌ها بر اجرای پروتکل‌ها نظارت کنند و از همکارانمان هم خواستیم سرزده به بازدید مدارس برویم.

وی درباره نتیجه بازدید از مدارس تهران طی روز گذشته به همراه معاون اول رئیس جمهوری نیز گفت: دیروز که در خدمت آقای جهانگیری از مدارس بازدید می‌کردیم حس مادرانه و پدرانه را در رفتار مدیران دیدیم و بچه‌ها هم از همه پروتکل‌های بهداشتی آگاه هستند و همگی با خود یک اسپری ضدعفونی به همراه دارند و رعایت فاصله را به درستی می‌دانند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره درخواست هزینه‌های ضدعفونی مدارس از خانواده‌ها، گفت: سرانه‌ای به این موضوع اختصاص داده شده و همه هزینه‌ها برعهده وزارت آموزش و پرورش است.

وی در خصوص شروع فصل سرما و تغییر پروتکل‌ها در مدارس گفت: وزارت بهداشت متناسب با فصل این پروتکل‌ها را به ما ابلاغ می‌کند و ما این امر مهم را به نظام بهداشت و درمان کشور سپردیم.

حاجی میرزایی درباره احتمال وجود بیماری زمینه‌ای در معلمان یا دانش‌آموزان نیز گفت: معلمی که بیماری زمینه‌ای دارد اگر گواهی لازم را به مدرسه ارائه دهد می‌تواند آموزش را از طریق غیرحضوری پیگیری کند. به دانش‌آموزان هم توصیه می‌کنم اگر دچار بیماری شدند تا حصول بهبود کامل در خانه بمانند و اگر بیماری زمینه‌ای دارند آموزش غیرحضوری را انتخاب کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->