زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی
سرخط خبرها

جنبه عجیب جنگ جهانی دوم

  • کد خبر: ۴۲۴۱۰
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
جنبه عجیب جنگ جهانی دوم
این تصویر بخشی از کتاب «جنگ عجیب‌وغریب دوم» است؛ کتابی از موزه سلطنتی جنگ که قسمت‌های عجیب جنگ جهانی دوم را بررسی می‌کند.
عاطفه همایون | شهرآرانیوز؛ این تصاویر بخشی از کتاب «جنگ عجیب‌وغریب دوم» است؛ کتابی از موزه سلطنتی جنگ که قسمت‌های عجیب جنگ جهانی دوم را بررسی می‌کند. در جنگ‌هایی همچون جنگ جهانی دوم که بسیار گسترده و طولانی هستند، تجهیزات نظامی زیادی تولید می‌شود و موزه‌هایی مانند موزه سلطنتی جنگ [i]که بسیار بزرگ و پربازدید هستند، خیلی از این تجهیزات را به نمایش می‌گذارند؛ تانک‌ها، جت‌ها، کلاه‌های ایمنی، اسلحه‌ها و مواردی از این دست. در این جنگ چیز‌های دیگری نیز به‌وجود آمده‌اند که بخش زیادی از آن‌ها کاملا عجیب‌وغریب هستند.
 
کتاب «جنگ عجیب‌وغریب دوم»، غیرعادی‌ترین موارد را از اعماق بایگانی‌های موزه سلطنتی جنگ بیرون می‌کشد تا جنبه تعجب‌آور و سرگرم‌کننده‌ای از جنگ ارائه دهد. اختراعات عجیبی مانند جیپ‌های پرنده و بمب‌های خفاشی تا مأموران مخفی دست‌نیافتنی، پوستر‌های عجیب‌وغریب تبلیغاتی، ساخت آدمک‌هایی که هنگام فرار از آن‌ها به‌عنوان طعمه استفاده می‌شد، تانک‌های بادی و گاو‌های رنگ‌شده. این کتاب به ما یادآوری می‌کند که نبوغ انسان بی‌حدومرز است و معمولا واقعیت بسیار عجیب‌وغریب‌تر از داستان‌هاست.
 
یک سگ «هوابُرد» (Paradog) در‌حال‌تمرین پرش با چتر نجات. در جنگ جهانی دوم سگ‌ها نیرو‌های نظامی را در عملیات «پیاده‌سازی نرماندی» پشت خطوط دشمن همراهی کردند تا مین‌ها و تله‌ها و نیرو‌های آلمان را در فرانسه اشغالی شناسایی کنند. سگ‌ها ۲ ماه به‌صورت فشرده آموزش دیدند تا یاد بگیرند بدنشان را در هوا در چه زاویه‌ای قرار دهند؛ دست‌ها رو به بالا و پا‌ها رو به پایین. در روز پیاده‌سازی، برخی از سگ‌ها با یک تکه گوشت یک‌کیلویی به پرش از هواپیما تشویق می‌شدند. ماسک ضدگاز «میکی ماوس» برای آن طراحی شده بود که کودکان بتوانند بدون ترس از این ماسک‌های رنگی استفاده کنند. این روکفشی‌ها برای نیرو‌های عملیات ویژه انگلیس (SOE) که در آسیا و اقیانوس آرام فعالیت می‌کردند، ساخته شده بود. با این روکفشی‌ها، وقتی نیرو‌های انگلیس به ساحلی می‌رسیدند، ردپای آن‌ها شناسایی نمی‌شد و ژاپنی‌ها گمان می‌کردند آن ردپا‌ها متعلق به بومیان پابرهنه است. تانک بادی شرمن، یکی از تانک‌های ساختگی که برای فریب دشمن استفاده می‌شد. این تانک‌ها در جنگ جهانی دوم بخشی از عملیات فریب دشمن بود تا در روز «پیاده‌سازی نرماندی» آلمان‌ها را متقاعد کند که عملیات متحدین قرار است در شهر «کاله» فرانسه صورت بگیرد.
وینستون چرچیل در کنار ویکتور لامپسون کودک. چرچیل یک لباس یکسره زنانه که خودش اختراع کرده است، به تن دارد. او این لباس را طراحی کرد تا هنگام حمله هوایی به‌سرعت بتواند آن را روی لباس‌هایش بپوشد. او برای هر موقعیتی یک سرهمی مخصوص داشت که از کتان‌های پرزرق‌وبرق و پارچه‌های راه‌دار و حتی مخملی درست شده بودند. بررسی میمون‌ها در جبل‌الطارق. چرچیل درباره افسانه‌ای شنیده بود که اگر میمون‌ها جبل‌الطارق را ترک کنند، این سرزمین کوهستانی دیگر مستعمره انگلیس نخواهد بود؛ بنابراین وی این پستانداران را به این نواحی فرستاد تا از این اتفاق جلوگیری کند. یک کشاورز برای افزایش دید در شب و جلوگیری از سوانح رانندگی هنگام خاموشی و حکومت نظامی، روی گاو‌های خود را با رنگ سفید نقاشی می‌کند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->