استارت عادل فردوسی پور با «۹۰» مجازی

  • کد خبر: ۴۲۴۲۷
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
استارت عادل فردوسی پور با «۹۰» مجازی
دوربین‌های برنامه عادل فردوسی ‌پور در تمرینات چند تیم لیگ‌برتر دیده شد
به گزارش شهرآرانیوز؛ یکی از اتفاقات مهم فصل گذشته فوتبال باشگاهی تعطیلی برنامه ۹۰ بود؛ اتفاقی که کمترکسی تصور آن را می‌کرد. ۹۰ به الزام فوتبال باشگاهی تبدیل شده بود و البته یکی از برنامه‌های پربیننده و پردرآمد تلویزیون به شمار می‌رفت. اما این برنامه با نظر فروغی، مدیر شبکه ۳، بعداز ۲ دهه تعطیل شد و درخواست‌ها، و کامنت‌های فضای مجازی هم نتوانست رأی به بازگشت این برنامه به جدول برنامه‌های تلویزیون دهد.
 
شبکه ۳ برای اینکه خلأ برنامه ۹۰ را پرکند، از میثاقی، یکی از مجریان حاشیه‌ای برنامه ۹۰، خواست فوتبال برتر را روی آنتن ببرد و او هم این کار را قبول کرد؛ با سیاست‌هایی متفاوت نسبت‌به برنامه ۹۰. فوتبال برتر بیشتر مجری‌محور بود و تلاش حداکثری به کار گرفت تا به ایجاد فضای آرام در فوتبال کمک کند و البته به برخی پرونده‌ها نیز ورود تندی داشت تا محبوب‌تر شود. نمونه‌اش پرونده مارک ویلموتس. به نظر می‌رسد اقبال برنامه فوتبال برتر با همه تلاش‌های میثاقی و شبکه ۳ زیاد نبود، به‌طوری‌که در نظرسنجی اعلام‌شده ازسوی تلویزیون، در فهرست برنامه‌های پربیننده قرار نگرفت و این‌طور گفته شد که مخاطبان برنامه فوتبال برتر کمتر از برنامه کودک‌شو با اجرای پژمان بازغی بوده‌اند؛ اعلامی که البته واکنش و طعنه‌های میثاقی را به‌همراه داشت!
 
عادل بعداز اخراج از برنامه ۹۰، برنامه‌ای که خود تهیه‌کننده‌اش بود، حتی بازی‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا و اروپا را هم گزارش نکرد! و البته بازی‌های جام ملت‌های اروپا را. تنهابرنامه‌ای که توسط عادل روی آنتن می‌رفت، فوتبال ۱۲۰ البته با اجرای یک مجری دیگر بود؛ به این دلیل که عادل کارمند سازمان صداوسیما است. در ادامه، آخرین مصاحبه عادل فردوسی‌پور پیش‌از تعطیلی برنامه ۹۰ را در جشنواره جام‌جم میخوانیم که گفته می‌شود بعداز این برنامه بود که فروغی تصمیم گرفت برنامه‌اش را تعطیل کند: «خیلی خوشحالم که در سخت‌ترین سال کاری‌ام، ۲ جایزه گرفته‌ام. در بخش برنامه‌های ترکیبی هیئت، داورانی مجرب و خاک‌خورده این حرفه حضور داشتند که من مباهات می‌کنم که از دست ایشان یکی از این جوایز را دریافت کرده‌ام. من فرزند رسانه ملی هستم. بیش‌از ۲۰ سال که فعالیت کرده‌ام و سعی کرده‌ام پاک کار کنم.
 
این درحالی بود که حتی در رسانه ملی هم به من بی‌مهری شد که همین الان همه آن‌ها در ذهنم مرور می‌شوند و خیلی از آن‌ها واقعا به ناحق بود. اما خوشحالم که خانواده رسانه مرا دید و انتخاب کرد. جایزه دومی که مردم به من دادند، فراتر از ارزشمند است. واقعا نمی‌دانم چگونه از مردم تشکر کنم. در این سال بسیار سخت، این لطف سازمان و مردم مانند یک اکسیر باعث می‌شود که همه سختی‌ها را فراموش کنم. از وزیر محترم ارتباطات، دکتر میرباقری و پلیس فتا تشکر می‌کنم که بااقتدار ایستادگی کردند و از آرای مردم صیانت کردند. بازهم تأکید می‌کنم که من فرزند رسانه ملی و مدیون تلویزیون هستم.»


عادل دوباره می‌آید

عادل بعداز این مصاحبه، دیگر مصاحبه نکرد! درحالی‌که حرف‌های زیادی برای گفتن داشت. به‌خصوص بعداز تعطیلی برنامه ۹۰. اما او سیاست سکوت را در پیش گرفت. شاید برای امروز که می‌خواهد باردیگر به خانه‌های مردم برگردد؛ البته راه بازگشت عادل به تلویزیون با برنامه ۹۰ همچنان مسدود است و او می‌خواهد این‌بار ۹۰ را در فضای مجازی به روی آنتن ببرد؛ یعنی اینکه باید ازطریق اینترنت تصویر عادل فردوسی‌پور را دریافت کرد.

او با دوستانش دراین‌باره جلسه‌ای برگزار کرده است. هفته آینده و با شروع تمرینات تیم‌های لیگ‌برتری، دوربین برنامه ۹۰ در تمرینات تیم‌های لیگ برتر حاضر می‌شود و هیچ بعید نیست پیش از شروع لیگ برتر یکی‌دو برنامه‌۹۰ در فضای مجازی بارگذاری شود. هزینه برنامه‌۹۰ این‌بار از‌سوی اسپانسر‌ها تأمین می‌شود. گفته می‌شود تاکنون اسپانسر‌های زیادی برای حمایت از عادل با او صحبت کرده‌اند.
 
برنامه عادل این است که این‌بار هم برنامه‌۹۰ را زنده اجرا کند. زمان اجرای برنامه‌۹۰ همانند ۹۰ قبلی، دوشنبه‌هاست. بدون‌شک اجرای این برنامه توأم با فوتبال برتر رقابت جذابی را بین این ۲ برنامه ایجاد خواهد کرد و بدون‌شک ابراهیم میثاقی هم تلاش خواهد کرد کیفیت برنامه‌اش را دو‌چندان کند. البته برنامه فوتبال برتر بیش از هفته‌ای یک‌بار برگزار می‌شود. اگر ۲ برنامه بخواهند دوشنبه به‌صورت مشترک روی آنتن بروند، تداخل‌هایی هم در اجرا شکل خواهد گرفت.

عادل فردوسی‌پور برای اجرای برنامه‌۹۰ در اینترنت در حال دریافت مجوز‌های قانونی است. باید دید واکنش شبکه‌۳ دراین‌باره چه خواهد بود. شاید به این دلیل که برنامه ۹۰ یکی از برنامه‌های شبکه ۳ بوده، هیج بعید نیست شبکه‌۳ با اعتراض قانونی مانع از اجرای این برنامه شود. در صورت اجرای برنامه‌۹۰ از‌سوی عادل فردوسی‌پور به نظر می‌رسد گرایش اهالی فوتبال نسبت به برنامه عادل فردوسی‌پور بیشتر از برنامه میثاقی باشد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->