کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

نگاهی به کم‌فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما

  • کد خبر: ۴۲۴۵۹
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
نگاهی به کم‌فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما
فیلم‌های کم‌فروش تاریخ سینمای ایران کم نیستند. عمده این فیلم‌های نفروش، حاصل نمایش‌های کوتاه‌مدت در سانس‌های صبح یا ظهر زمان‌های مرده‌ای هستند که بعضا علی‌رغم تبلیغ هم نتوانستند مخاطبی را به سینماها بکشانند. به مناسبت روز ملی سینما (۲۱ شهریور) به معرفی کم‌فروش‌ترین فیلم‌های سینمایی در ۴۲ سال اخیر می‌پردازیم.
به گزارش شهرآرانیوز، کم‌فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما بسیارند. در اینجا، اما عجیب‌ترین آن‌ها را می‌آوریم. با این توضیح که این میزان نفروختن فیلم‌ها در نتیجه اتفاق‌هایی، چون تقسیم ناعادلانه اکران است که سبب می‌شود یک فیلم به‌درستی در مسیر درست نمایش تهران و شهرستان‌ها قرار نگیرد. عمده این فیلم‌های نفروش، حاصل نمایش‌های کوتاه‌مدت در سانس‌های صبح یا ظهر زمان‌های مرده‌ای هستند که بعضا علی‌رغم تبلیغ هم نتوانستند مخاطبی را به سینما‌ها بکشانند.
 
 
نگاهی به کم‌فروش‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای ایران به مناسبت روز ملی سینما

فیلم سینمایی«گام‌های شیدایی» با وجود صرف بیش از یک میلیارد تومان بودجه در سال ۹۱ فقط ۴۱۸ بلیت فروخت

 
 
با این حال، کم‌فروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران متعلق به فیلم «قلب سفید قاصدک‌ها» ست که در سال ۹۶ به روی پرده رفت و تنها ۸ بلیت فروخت. یعنی با متوسط قیمت بلیت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان، گیشه این فیلم تنها ۸۴ هزار تومان بود که یک رکورد بی‌نظیر در تاریخ سینمای ایران به حساب می‌آید. این فیلم زنانه را «افشین محمودی» کارگردانی و «علی روئین‌تن» تهیه کرده است.

بیشتر بخوانید:
 

 
«آن سوی رودخانه» دومین فیلم جدول کم‌فروش‌هاست. فیلمی که اگرچه کارگردان گمنامی، چون عباس احمدی‌مطلق دارد، اما تهیه‌کننده آن منوچهر محمدی است. خیلی عجیب است که فیلمی به تهیه‌کنندگی محمدی، تنها ۲۱۱ عدد بلیت بفروشد و با متوسط قیمت بلیت ۲ هزار ۴۴۱ تومان سال ۸۷، گیشه‌ای ۵۳۲ هزار تومانی برای خود رقم بزند.
«تا آمدن احمد» در سال ۹۳ نمایش داده شد. فیلم صادق صادق دقیقی که ۳۴۱ بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت ۲ هزار و ۶۴۰ تومانی، ۹۰۰ هزار تومان فروخت.
چهارمین فیلم کم‌فروش تاریخ سینمای ایران، «گام‌های شیدایی» است که فیلمساز کارکشته‌ای، چون حمید بهمنی آن را ساخته است. فیلمی که سال ۹۱ با بودجه بیش از یک‌میلیارد تومان ساخته شد و سال ۹۷ هم به روی پرده رفت، اما تنها ۴۱۸ بلیت فروخت و با متوسط قیمت بلیت ۸ هزار و ۵۰۰ تومان، تنها ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار تومان فروخت تا یک سقوط آزاد محض را تجربه کند. فیلم در سالن رسانه‌های جشنواره فجر مورد تمسخر قرار گرفت. بعد‌ها جواد شمقدری در مورد این فیلم گفت: «دلم می‌سوزد که به فیلمسازی مثل آقای بهمنی بودجه خوبی داده می‌شود، اما فیلمی که ما دیدیم، واقعا ارزش هزار تومان هم نداشت. قهرمان شدن پیشکش، «گام‌های شیدایی» اصلا فیلم نیست.»

منبع: فرهیختگان
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->