سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مهار ویروس کرونا با پروتئین‌های مصنوعی

  • کد خبر: ۴۲۴۹۵
  • ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸
مهار ویروس کرونا با پروتئین‌های مصنوعی
محققان دانشگاه واشنگتن با استفاده از کامپیوتر، پروتئین‌هایی را طراحی کردند که از طریق اتصال به پروتئین‌های تاجدار ویروس SARS-CoV-۲، توانایی مهار کردن آن را دارند.
به گزارش شهرآرانیوز، محققان برای دستیابی به این پروتئین مصنوعی کار خود را از ماه ژانویه سال جاری میلادی آغاز کردند و تا کنون بیش از ۱۱۸ هزار ساختار مختلف را طراحی کرده و مورد آزمایش قرار دادند.
به گفته محققان، کارآیی این پروتئین مصنوعی جدید در مهار ویروس کرونا حداقل مشابه پادتن‌های تک تیره است. این پادتن‌ها قابلیت اتصال تک‌ظرفیتی به ویروس را دارند و همگی از یک سلول والد تولید می‌شوند و به همیت علت مشابه یکدیگر هستند. اما تولید پروتئین مصنوعی ساده‌تر از این پادتن‌ها بوده و محصول نهایی نیز بسیار پایدارتر است.

محققان با استفاده از میکروسکوپ الکترونی کرایو توانستند از نحوه تعامل پروتئین مصنوعی خود با ویروس کرونا تصویربرداری کنند. این تصاویر نشان می‌دهد پروتئین جدید قادر است خود را به پروتئین تاجدار ویروس متصل کرده و در کارکرد آن اختلال ایجاد کند.

ویروس کرونا موسوم به «کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان جهانی بهداشت چهارشنبه ۲۱ اسفندماه ۹۸ در کنفرانسی خبری تاکید کرد که اگرچه واژه «همه‌گیر» (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد، اما ارزیابی‌های این سازمان ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» شناسایی و اعلام می‌کند.

بر اساس آخرین گزارش سازمان جهانی بهداشت، تاکنون ۲۸ میلیون و ۵۲ هزار و ۲۲۲ نفر به این بیماری مبتلا شده‌اند، ۲۰ میلیون و ۱۲۰ هزار و ۴۰۴ نفر بهبود یافته‌اند و ۹۰۸ هزار و۴۷۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
دانشمندان بسیاری در سراسر جهان به دنبال ساخت واکسن این بیماری هستند.
 
منبع:ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->