«ریشا» شیر نر باغ وحش مشهد تلف شد خدمت رسانی هلال احمر خراسان رضوی به ۱۶۰ هزار مسافر نوروزی تصادفات جاده‌ای نوروز تاکنون ۶۱۷ نفر را به کام مرگ فرو کشیده است (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) تداوم سرما و بارش در خراسان رضوی (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) سخنگوی وزارت بهداشت: هیچ خوداظهاری یا مدرکی دال بر بیماری روحی دکتر بخشی در دست نبود پشت پرده خرید و فروش اموال دزدی| دستگیری بیش از هفت هزار مالخر در یکسال! شدیدترین تصادفات رانندگی در کدام استان‌ها اتفاق افتاد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) دغدغه‌ای برای اقامت زائران نوروزی در مشهد وجود ندارد اهدای عضو به سه بیمار در مشهد زندگی دوباره بخشید (۹ فروردین ۱۴۰۳) اعتراف تبعه خارجی به ۳۰ فقره سرقت سریالی (۹ فروردین ۱۴۰۳) کشف جسد زن غرق شده در گنجگون بویراحمد (۹ فروردین ۱۴۰۳) تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید+ فیلم ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است
سرخط خبرها

کریم آتشی، کارگردان سینمای ایران به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد + عکس و جزئیات

  • کد خبر: ۴۲۵۷۳
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۶
  • ۱
کریم آتشی، کارگردان سینمای ایران به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد + عکس و جزئیات
کریم آتشی (همسر سابق مرجانه گلچین) کارگردان سینما و تلویزیون، که به‌دنبال اختلاف با مرد همسایه در اقدامی جنون‌آمیز وی را با اسلحه کلاشنیکف به قتل رسانده بود پس از ۴ ساعت تلاش از سوی پلیس دستگیر شد.
به گزارش شهرآرانیوز، ساعت ۱۰ شب چهارشنبه گذشته، مأموران بسیج هنگام گشت در خیابان خواجه نصیرالدین طوسی تهران با شنیدن صدای شلیک ۳ تیر پیاپی مواجه شدند و بلافاصله جست‌وجو برای یافتن مکان تیراندازی را آغاز کردند و دقایقی بعد موفق شدند محل شلیک‌ها را که ساختمانی چهار طبقه در همان خیابان بود شناسایی کنند.

لحظاتی بعد وقتی مأموران در حال بررسی اطراف ساختمان بودند متوجه حرکات مشکوک مرد میانسالی - کریم آتشی - شدند که با حالتی پریشان در حال شستن لکه‌های خون در جلوی راه پله‌ها و در ورودی همان ساختمان بود که این شخص، با دیدن مأموران فوراً وارد ساختمان شد و در را بست.

در ادامه مأموران بسیج که به مرد میانسال مشکوک شده بودند موضوع را به پلیس گزارش دادند و بدین ترتیب دقایقی بعد مأموران و تیم جنایی به سرپرستی بازپرس ساسان غلامی در محل حاضر شدند.

با شروع تحقیقات پلیس مشخص شد مظنون ماجرا کارگردان معروف سینما و تلویزیون است که دقایقی قبل مرتکب قتل شده است. با این اطلاعات پلیس تلاش کرد تا او را به‌صورت مسالمت‌آمیز بازداشت کند، اما کریم آتشی ۵۶ ساله که مسلح به سلاح کلاشنیکف بود، حاضر نشد از دفتر سینمایی اش خارج شود و خودش را تسلیم پلیس کند.
 

دستگیری کریم آتشی پس از ۴ ساعت مذاکره پلیسی

پس‌از گذشت چند ساعت از ماجرا در حالی که نیرو‌های پلیس و تیم جنایی در محل حاضر شده بودند و تسلیم نشدن کریم آتشی، موجب تجمع اهالی محل و رهگذران شده بود و هر لحظه این امکان وجود داشت که کریم آتشی به خود یا دیگران آسیبی بزند، از این‌رو با دستور بازپرس جنایی نیرو‌های «نوپو» وارد عمل شدند و پس‌از شکستن شیشه‌های ساختمان و اتاقی که کریم آتشی مسلح در آن قرار داشت و همین‌طور با استفاده از گاز اشک آور، این کارگردان را به‌همراه اسلحه کلاشنیکف و ۷۲ تیر جنگی دستگیر کردند.
 
 
کریم آتشی، کارگردان سینمای ایران به قتل همسایه‌اش اعتراف کرد + عکس و جزئیات
 

کریم آتشی جسد قربانی را به زیر راه پله برده بود

در ادامه مأموران به‌دنبال رد خون‌هایی که در راهرو ریخته شده بود رفتند و ساختمان را مورد بازرسی قرار دادند و در نهایت با جسد مرد ۶۰ ساله‌ای مواجه شدند که بر اثر شلیک چند گلوله به جمجمه و بدن او به قتل رسیده بود.

او که برای انکار قتل راه گریزی نداشت قتل را پذیرفت و در تشریح ماجرا گفت: دفتر کارم در طبقه همکف این ساختمان است و من چند شب در هفته برای کار در دفترم می‌مانم. مقتول مالک سه واحد این ساختمان بود و دو واحد آن را اجاره داده بود و یکی از واحد‌ها نیز در اختیار خودش بود. از مدت‌ها قبل بر سر مشکلات ساختمان با او اختلاف داشتم و از طرفی افراد زیادی به واحدش رفت و آمد داشتند و همین مسأله من را آزار می‌داد. چندین بار به او تذکر داده بودم، اما بی‌فایده بود. حتی به‌خاطر این اختلافاتی که با مقتول داشتم در دو دادسرا شکایاتی را علیه او ثبت کرده‌ام که در حال رسیدگی است.

وی ادامه داد: مقتول مدتی قبل یک در آهنی بین طبقه همکف و طبقه اول کار گذاشته بود و شب حادثه بی‌دلیل با یک چکش به در می‌کوبید که به تصور من او به عمد این کار را می‌کرد تا من را عصبی کند. از دفترم بیرون آمدم و بابت این کارش به او تذکر دادم که اصلاً توجهی نکرد و ما باهم درگیر شدیم و با سلاحی که داشتم به او شلیک کردم و یکی از گلوله‌ها به جمجمه‌اش اصابت و او فوت کرد. بعد از آن هم تصمیم داشتم جسد را به زیرزمین منتقل کنم، اما چون خون زیادی مقابل در ریخته بود، داشتم آن‌ها را می‌شستم که مأموران متوجه کارم شدند و لو رفتم.

او در مورد اینکه اسلحه را از کجا آورده گفت: ما معمولاً برای فیلم‌های اکشن و پلیسی از مراکز نظامی سلاح می‌گیریم و بعد از پایان کار فیلمبرداری اسلحه‌ها را تحویل می‌دهیم. اخیراً برای تولید یک کار سینمایی ۸ اسلحه تحویل گرفتیم، اما ۷ اسلحه را برگرداندیم و یکی را پیش خودم نگهداشتم. ۷۲ فشنگ جنگی نیز از قبل داشتم.

پس از این اظهارات با دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی پایتخت، کریم آتشی برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت.
 
کریم آتشی فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی عمران و دکترای علوم سیاسی است و همسر سابق بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون (مرجانه گلچین ) است. 
 
آتشی در خرداد ۱۳۹۱ به دلیل سکته قلبی در بیمارستان پاسارگاد بستری شده بود. وی یکی از مصدومین شیمیایی هشت سال دفاع مقدس است و به همین دلیل مشکلات ریه و تنفسی دارد.
 
 
همسر مرجانه گلچین، کریم آتشی
 
 
منبع: رکنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
حجت
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
3
5
احسنت خوب کردی
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->