واردات ۸ تا ۱۰ هزار خودروی برقی به کشور تا ۳ ماه آینده (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پلمب ۳ سالن زیبایی در مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) معاون وزیر صمت هرگونه افزایش قیمت کالاها بدون مجوز را غیرقانونی دانست تشکیل پرونده برای یک نانوایی در کلاهدوز مشهد به دلیل تخلف (۳۰ فروردین۱۴۰۳) مدل خودرو، معیار جدید دهک‌بندی خانوار برای دریافت یارانه! قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه به بیمه‌شدگان صندوق اجتماعی کشاورزان خراسان‌رضوی بازار سرد مرغ گرم در مشهد | مرغدار کیلویی ۳ تا ۷ هزار تومان در ضرر اجرای مصوبه افزایش حق مسکن فقط با تصویب هیئت دولت صرفه جویی ۴۳۰۰ مگاوات برق از محل افزایش بهره وری کولر‌های آبی افزایش حقوق بازنشستگان کارگری در سال ۱۴۰۳ به کجا رسید؟ حدود ۲ میلیون خانه در حال ساخت است قیمت طلا، قیمت دلار و قیمت سکه در بازار امروز پنجشنبه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی خراسان رضوی: تعطیلی پنجشنبه‌ها آثار زیان باری بر بخش اقتصادی خواهد داشت آرزو برای برقی شدن قطار تهران – مشهد | بررسی سهم پروژه‌های حمل ونقل ریلی خراسان رضوی در آلبوم بودجه ۱۴۰۳ مرحله سوم واریز سود سهام عدالت در راه است + جزئیات پیش‌فروش لوازم خانگی برای جلوگیری از ایجاد بازارسیاه قیمت جدید پژو پارس با افزایش ۱۵۰ میلیون تومانی تعیین شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حقوق فروردین بازنشستگان کشوری امروز پرداخت می‌شود (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) همه چیز درباره هلدینگ «خلیج فارس» دلار به کانال ۶۶ هزار تومان برگشت (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) لزوم صادرات سیب و پرتقال مازاد در راستای حمایت از تولید داخل از ابتدای سال، ۲۰۰ تن گوشت قرمز وارد شده و در بازار توزیع شده است چگونه از موبایل به جای کارت بانکی استفاده کنیم؟ هشدار اتحادیه طلا و جواهر مشهد برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز در واحدهای صنفی
سرخط خبرها

شرایط جدید پیش‌فروش خودرو اعلام شد+ جزئیات

  • کد خبر: ۴۲۵۹۹
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
  • ۱۸
شرایط جدید پیش‌فروش خودرو اعلام شد+ جزئیات
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از تغییر بازه زمانی پرداخت وجوه ثبت نام خودرو از سه روز به پنج روز خبر داد و شرط جدید پیش‌فروش خودرو را پیش پرداخت ۱۰ درصدی اعلام کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، با اعلام سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، ضمن تغییر بازه زمانی پرداخت وجوه ثبت نام خودرو از سه روز به پنج روز، شرط جدیدی نیز برای فروش فوق‌العاده خودرو‌های داخلی در نظر گرفته شده است، شرطی که پیش‌تر نیز پیشنهاد شد، اما به اجرا در نیامد.

 

آن طور که جعفر سرقینی عنوان کرده، قرار است تا پایان سال ۱۵۰ هزار دستگاه خودرو از مسیر فروش فوق‌العاده عرضه شود.

 

وی با بیان اینکه در فروش فوق‌العاده‌های آتی، محدودیت‌های قبلی کماکان پابرجا خواهند بود، شرط جدید را پیش پرداخت ۱۰ درصدی اعلام کرده است.

 

به گفته سرپرست وزارت صمت، متقاضیان شرکت در فروش فوق‌العاده‌های جدید خودروسازان، باید هنگام ثبت‌نام ۱۰ درصد از پول خودروی موردنظر خود را واریز کنند. به عنوان مثال، اگر کسی قصد خرید خودرویی ۱۰۰ میلیون تومانی را دارد، باید همان ابتدای کار و در حالی که مشخص نیست در قرعه‌کشی برنده خواهد شد یا نه، ۱۰ میلیون تومان واریز کند. طبعا در صورتی که نام وی از گوی قرعه‌کشی بیرون نیاید، مبلغ واریز به حسابش عودت داده خواهد شد.

 

سرقینی هدف از اعمال این محدودیت را کاهش ثبت نام در طرح‌های فروش خودرو عنوان کرده و گفته که وقتی مبلغی بابت ثبت نام دریافت نشود، مردم می‌گویند «سنگ مفت، گنجشک مفت؛ فعلا ثبت‌نام کنیم تا ببینیم چه پیش می‌آید.»

 

وی، اما این را هم گفته که ۱۰ درصدمبلغ واریزی مشتریان، از زمان ثبت‌نام تا زمان اعلام نام منتخبان قرعه‌کشی، در یک حساب بانکی به اسم فرد متقاضی باقی خواهد ماند؛ به عبارت بهتر، این مبلغ در حساب فرد بلوکه و قابل برداشت نخواهد بود، ضمن آنکه وارد حساب خودروسازان نیز نمی‌شود.

 

طرح واریز مبلغی به عنوان پیش ثبت نام، اما پیش‌تر و وقتی قرار بود نخستین مرحله از فروش فوق‌العاده خودروسازان برگزار شود، به عنوان شرط شرکت در این روش فروش لحاظ، اما اجرایی نشد. در آن مقطع، وزارت صمت اعلام کرد متقاضیان شرکت در طرح فروش فوق‌العاده خودروسازان باید ۵۰ درصد از مبلغ کل خودرو را واریز کنند.

 

این پیش‌شرط با انتقادات زیادی مواجه شد، از جمله اینکه ساز و کار استرداد پول (در صورت برنده نشدن در قرعه‌کشی) برای افکار عمومی قابل قبول نبود و از طرفی سودی نیز به مشتریان تعلق نمی‌گرفت. در نهایت، اما حسین مدرس خیابانی سرپرست وقت وزارت صمت، دستور لغو این پیش شرط را صادر کرد که با استقبال کارشناسان و افکار عمومی مواجه شد.

 

حالا، اما وزارت صمت که بابت التهابات شدید بازار خودرو و رشد قیمت‌ها حسابی تحت فشار قرار گرفته، می‌خواهد کاری کند که تا حد امکان دست دلالان و واسطه‌گران از فروش‌های خودروسازان کوتاه و به اصطلاح مصرف‌کنندگان واقعی (آن‌ها که به خودرو نگاه سرمایه‌ای نداشته و با نیت سوداگری و فروش و کسب سود، در طرح‌های فروش شرکت نمی‌کنند) صاحب خودرو‌های ثبت‌نامی با نرخ به اصطلاح دستوری شوند.

 

این در حالی است که بسیاری از کارشناسان معتقدند در حال حاضر نیت اکثر قریب به اتفاق شرکت کنندگان در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودرو، استفاده از رانت آن است و کمتر کسی به قصد استفاده، در این طرح‌ها شرکت می‌کند.

 

در حال حاضر اختلاف بسیار زیادی بین نرخ کارخانه و بازار خودرو‌های داخلی وجود دارد (حداقل ۴۰ میلیون تومان)؛ بنابراین طبیعی است که جمعیت زیادی در طرح‌های فروش فوق‌العاده خودروسازان شرکت کنند. هرچند شرط جدید وزارت صمت مبنی بر پیش‌پرداخت ۱۰ درصدی، به احتمال فراوان میزان ثبت نام در طرح‌های فروش فوق‌العاده را نسبت به گذشته کاهش خواهد داد، اما بسیار بعید است به افت سوداگری و سفته بازی در بازار خودرو کمک خاصی کند.

 

به نظر می‌رسد تا وقتی بازار خودرو رانتی این چنین کلان را به خود می‌بیند، پیش‌شرط‌های محدودکننده هم نمی‌توانند درد آن را دوا و تقاضای کاذب را کاهشی چشمگیر دهند.

منبع: تجارت نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۷
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۳
1
7
فقط پنجاه درصد از ثبت نام کنندان بگیرید تا التهاب کم بشه و تقاضای واقعی بیاد بالا...دلالام بزنن به چاک
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
6
این چه طرح مضخرفیه من بعنوان یه کارمند الان ده ساله یه پراید ۸۸دارم نتونم یه ماشین صفر بخرم خدا باعث و بانیشو لعنت کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
1
ماخودمون واقعا نیاز داریم اتفاقا به نام یکی از اقوام دراومد که نیاز نداره واقعا باید چیکار کنیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
2
من یک کارمندم بعد سی سال خدمت الان پول پاداش بازنشستگیمو نمیتونم یه ماشین صفر بخرم واقعا ظلمه تورا خدا اینقدر گرونش نکنین
امین
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
4
0
با سلام و خسته نباشید از ایرانخودرو خواهش میکنم ۱۰ درصد نه ۵۰ درصد مبلغ هنگام ثبت نام بگیره چرا چون نفراتی دیدیم که کل فامیل هاشون می نویسن خواهشا خواهشا ۵۰ درصد یا اصلا کل مبلغ خودرو رو هنگام ثبت نام بگیرین .۶ سری ثبت نام کردیم در نیومده .م ممنون اگه پول بگیرین این ثبت نام ها نصف هم کمتر میشه.
ناشناس
France
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
کسی که ماشین فرسوده داره چه کار کنه؟ !. حداقل پلاک مربوط به پلاک ماشین فرسوده از این طرح مجزا شود.!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
این نظر خوبع بعضی ها ۴ تا مینویسن تا یکیش دربیاد دیگ اینجور باشه نمینویسن
غلامرضا جدی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
با سلام . اگر واقعا طرح واگذاری خودرو به افراد فاقد اتومبیل مورد نظر هست شرط واریز تمام قیمت خودرو را در زمان ثبت نام اضافه کنید تا ماشین به کسانی که واقعا ماشین ندارن و واجد شرایط هم هستن تعلق گیرد .
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
منم ٢بار ثبت نام كردم ولي اسمم در نيومد توان خريد ماشين از بازار ازاد ندارم لطفا رسيدگي بكنيد ما مصرف كننده هستيم من ارزوي ماشين خريدن دارم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
1
سلام.منم سه دوره ثبت نام کردم برنده نشدم.راه چاره چیست.
حمید جعفری
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
با سلام .مسئولین ایران خودرو و سایپا اولویتهای اولو بدن به کسانی که تو خانواده ماشین نداشته باشند و بعداز اونا به کسانی که خودرو شون پرایده و 5 الی 10 ساله عوض نکردن .به نظرم عادلانست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
پنچ ساله الان با هزار امید پول جمع کردم یه پراید 85 خرید واقعا ما که دیگه نمیتونیم یه ماشین بهتر سوار شیم ظلم نیست
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
با توجه به ثبت نام در سایت ایران خودرو مراحل ثبت نام رو تکمیل کردم ولی پیامی بابت تایید نیومده،آیا مرحله ای رو اشتباه رفتم
behzad
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
0
0
من چهارمین بار بود که باز هم برنده نشدم تو حسرت ماشین دار شدن پیر شدیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
من والله ۶ بارمینویسم آرزوی ماشین به دلم مونده
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
منم همینطور
مسعود
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
0
طرح تعویض خودرو فرسوده با نو بذارید مجدد
شهریار ی یوسفی
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۹
1
0
سلام
من سال 1390 با وام پراید 86 خریدم ،الان که میخواهم خودرو صفر حداقل تولید داخلی داشته باشم با این قوانین و پیش شرطها قادر به ثبت نام نیستم حداقل قانون پلاک فعال را برای افرادی مثل من لغو شود.
کاشکی خرید مستقیم با تحویل بطوریکجا نقدی و یا غیر نقدی یک تا سه ماهه یا تا شش ماهه از نمایندگی ها در قبال پنجاه درصد نقد پنجاه درصد چک یک ،سه تا شش ماهه اجرا شود.فاصله بازار تا کارخانه خود به خود حل میشود.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->