تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس
سرخط خبرها

مراقب حس دلزدگی در زندگی باشیم

  • کد خبر: ۴۲۶۰۰
  • ۲۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
مراقب حس دلزدگی در زندگی باشیم
الهام اعلمی‌دوست
همه ما با آرزوها، خواسته‌ها و فانتزی‌هایی وارد زندگی مشترک می‌شویم و انتظار داریم آنچه تا پیش از این در قصه‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها خوانده‌ایم در زندگی خودمان هم رقم بخورد: یک ماه عسل طولانی. ولی زندگی خیلی زودتر از آنچه تصورش را می‌کنیم روی ریل یکنواختی می‌افتد و تکراری می‌شود. این لحظه‌ای است که چیزی از اعماق درونمان نهیب می‌زند: اشتباه کرده‌ای، اشتباه آمده‌ای و اشتباهی زندگی می‌کنی. این احساس عجیبی نیست و حتما تعجب می‌کنید اگر بشنوید بیش از ۹۰ درصد زوج‌ها آن را خیلی زود در زندگی مشترکشان تجربه می‌کنند.
 
با وجود این، پاسخ همه به این احساس یکسان نیست. عده زیادی در همان لحظه می‌مانند و جز سرزنش کردن خودشان و داشتن آرزو‌های دور و دراز برای یک امداد غیبی، معمولا کاری نمی‌کنند. برخی هم به تصور اینکه اشتباه کرده‌اند، برمی‌گردند و شیرازه زندگی‌شان را به هم می‌زنند غافل از اینکه این احساس را دوباره هم تجربه خواهند کرد. کسانی هم هستند که پس از قدری تأمل، خود را برای یک شروع دوباره آماده می‌کنند. اینکه جزو کدام دسته باشیم، فقط و فقط به خودمان برمی‌گردد، ولی باید بدانیم که هیچ‌کس جز خودمان مسئول خوشبختی یا بدبختی‌مان نیست.
 
واقعیت این است که خیلی از انتظارات ما از زندگی مشترک غیرواقع‌بینانه و غیرمنطقی است و تا زمانی که متوجه آن نشویم، همین آش است و همین کاسه! به عبارت ساده‌تر، تا زمانی که نقش خودمان را در زندگی پیدا نکنیم و متوجه نباشیم که چه کرده‌ایم و چه باید بکنیم، انتظار هیچ فرج و گشایشی در زندگی نیست. بعد از گذشتن از مرحله خودشناسی است که می‌توان به سراغ طرف مقابل رفت و فکری و عملی به بررسی نقش او در آنچه اتفاق افتاده پرداخت. اگر دوطرف یه این حد از کمال فکری رسیده و مسئولیت‌پذیر باشند، تازه می‌توانند نقش خود را در رسیدن به ایده‌آل‌های زندگی مشترک تعریف کنند و با هم برای تحقق آن قدم بردارند که معمولا کمتر این اتفاق می‌افتد.
 
درست است که طی کردن مسیر پرفرازونشیب زندگی مشترک با هماهنگی ۲ طرف خیلی ایده‌آل‌گرایانه است، ولی اگر اتفاق هم نیفتد، کمترین دستاوردش این است که ما به این آگاهی می‌رسیم که لازمه طی‌کردن منطقی یک زندگی است و باعث می‌شود پس از آن در برخورد با هر مشکلی مسئولانه‌تر رفتار کنیم. اشتباه دیگر بیشتر زوج‌ها که بی‌ارتباط با احساس دلزدگی در زندگی مشترک نیست این است که تصور می‌کنیم زندگی مشترک یعنی اینکه یا همه‌چیز در آن باید دونفره رقم بخورد یا اینکه تعطیل شود. به عبارتی، اگر یکی از زوج‌ها در برنامه‌ای همراهی نمی‌کند، پس باید آن را کنار گذاشت. این در حالی است که همه ما سلایق و سرگرمی‌های متفاوتی داریم که پیگیری آن‌ها باید به‌تن‌هایی در درون زندگی مشترک دنبال شود، مانند مطالعه کردن یا به سینما رفتن و فیلم دیدن. البته برای این فردیت‌ها هم حد و اندازه‌ای تعریف شده است و نباید به زوجیت زندگی مشترک صدمه بزند. نکته آخر اینکه اجازه ندهیم مشکلات و تنش‌های کوچکی که در زندگی به وجود می‌آیند آن‌قدر روی هم تلنبار شوند که دیگر نتوان برای آن‌ها کاری کرد. یعنی هرگاه با ذهنیت‌ها و توانایی‌هایی که داریم دیگر نتوانستیم خودمان در زندگی مشترکمان تغییری ایجاد کنیم، حتما وقت آن است که از نفر سومی برای حل مشکلاتمان کمک بخواهیم، کسی که بی‌طرفانه و البته آگاهانه بتواند ما را در رسیدن به مقصدمان همراهی کند
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->