٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) دستگیری قاچاقچی حرفه‌ای در تهران| ۲۲ کیلوگرم شیشه کشف شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

جزئیات جدیدترین دادگاه پرونده جنجالی آرمان و غزاله

  • کد خبر: ۴۲۷۶۳
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۵
  • ۳۴
جزئیات جدیدترین دادگاه پرونده جنجالی آرمان و غزاله
آرمان عبدالمعالی متهم به قتل روز گذشته (۲۲ شهریور ۹۹) در حالی پای میز محاکمه رفت که ادعا کرد قتل را قبول ندارد.

به گزارش شهرآرانیوز، آرمان که در اسفند سال ۹۲  دانش‌آموز سال آخر دبیرستان بود، به اتهام قتل دختری دانشجو به نام غزاله ۱۹ ساله دستگیر شد.

 

وی در مراحل اولیه دستگیری به قتل دختر مورد علاقه‌اش اعتراف کرد. با آنکه جسد غزاله با گذشت ۷ سال هنوز  پیدا نشده، آرمان محاکمه و به قصاص محکوم شد اما در حالی که حدود یک سال قبل برای اجرای حکم پای چوبه دار رفته بود، پدر و مادر غزاله به او مهلت دادند تا به آنها بگوید با جسد دخترشان چه کرده است.

 

اما بعد از این مرحله بود که دیوان عالی کشور حکم قصاص را نقض کرد چرا که دو نفر از قضات رأی دهنده حکم قصاص اعلام کرده بودند با توجه به مدارکی که وکیل آرمان ارائه داده، ممکن است غزاله زنده باشد بنابراین بهتر است درباره مدارک تحقیقات بیشتری شود. سپس درخواست اعاده دادرسی پذیرفته شده و آرمان یک بار دیگر در شعبه پنجم دادگاه کیفری پای میز محاکمه رفت.

 

 

جزئیات جدیدترین دادگاه پرونده جنجالی آرمان و غزاله

 

در جلسه‌ای که صبح دیروز به ریاست قاضی بابایی و با حضور رضایی قاضی مستشار برگزار شد، ابتدا اختیاری، نماینده دادستان در جایگاه قرار گرفت و ضمن شرح کاملی از پرونده گفت: آرمان متهم به مباشرت در قتل غزاله با کوبیدن سر وی به تخت و با میله بارفیکس است.  او به قتل اعتراف کرده و به یکی از دوستانش هم گفته است که مرتکب قتل شده اما از آنجایی که جسدی از غزاله پیدا نشده است، در پرونده شبهه ایجاد شد. البته پرونده‌های قتل زیادی داشته‌ایم که با وجود پیدا نشدن جسد با توجه به متقن بودن دلایل، قتل عمد محرز و فرد محکوم نیز شده است.


وی در توضیح پس گرفتن رأی دو نفر از قضات هم گفت: آنها رأی خود را پس نگرفتند بلکه به دلیل اینکه وکیل سابق متهم مدعی شده بود مدارک جدیدی در پرونده پیدا شده خواستار بررسی بیشتر پرونده شدند. دو موضوع به عنوان مدرک جدید مطرح شد؛ یکی تمدید دفترچه بیمه غزاله بود و دیگری تمدید مرخصی دانشگاه او. هر دو مورد به دقت مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که هیچ کدام دلیلی بر زنده بودن غزاله نبوده است. همچنان با توجه به مدارک موجود در پرونده بر مجرم بودن متهم اصرار و برایش درخواست قصاص دارم.

 

سپس پدر و مادر مقتول در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. پدر غزاله در توضیح تمدید دفترچه بیمه دخترش گفت: همسر من بیمه خویش‌فرماست، غزاله را هم خودش بیمه کرده بود. بعد از قتل غزاله وقتی همسرم برای واریز حق بیمه و تمدید دفترچه رفته بود به صورت خودکار دفترچه غزاله هم تمدید شده بود.

 

جزئیات جدیدترین دادگاه پرونده جنجالی آرمان و غزاله

 

مادر غزاله هم در توضیح مرخصی دانشگاه دخترش گفت: غزاله از دانشگاه مرخصی گرفته بود چرا که می‌خواست در خارج از کشور درس بخواند و برای این ‌کار آماده می‌شد، وقتی این حادثه رخ داد، چون من هنوز باور نداشتم دخترم مرده باشد، وقتی از دانشگاه با من تماس گرفتند و گفتند که مرخصی تحصیلی غزاله تمام شده من موضوع را تعریف کردم و گفتم باور ندارم دخترم مرده باشد، آنها هم دل‌شان سوخت و یک ترم دیگر مرخصی غزاله را تمدید کردند، در واقع به خاطر همدردی با من این کار را کردند.  بعد از حادثه من روزهای سختی را گذراندم تا وقتی آرمان به قتل غزاله اعتراف کند من شب و روز در خیابان‌ها دنبال دخترم می‌گشتم به هر دختری که شبیه غزاله بود می‌رسیدم جلویش را می‌گرفتم و فکر می‌کردم بچه  خودم است.

 

در ادامه، زمانی علویجه وکیل اولیای دم در جایگاه قرار گرفت و گفت: ما براساس مدارک پرونده درخواست صدور حکم قانونی داریم.

 

در ادامه آرمان در جایگاه قرار گرفت و گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم. من و غزاله مشکل خاصی با هم نداشتیم. او به خانه ما آمد و با هم صحبت کردیم و بعد رفت. من صدایی شنیدم، وقتی در را باز کردم غزاله را دیدم که در راه‌پله افتاده است. خیلی ترسیدم او را به داخل خانه کشیدم و بعد سعی کردم کمکش کنم. آنقدر ترسیده بودم که نمی دانستم چه می‌کنم. من خیلی بچه بودم. غزاله را داخل کیسه گذاشتم، متوجه شدم نفس می‌کشد اما ترسیده بودم و فقط می‌خواستم او را از خانه دور کنم بعد کیسه را به نزدیکی سطل زباله در میدان مینا بردم .

 

قاضی گفت: چرا با اورژانس تماس نگرفتی؟

 

متهم گفت: به فکرم نرسید با اورژانس تماس بگیرم. من اصلاً متوجه کارهایم نبودم.

 

قاضی: لکه‌های خون غزاله روی در و دیوار خانه شما پیدا شده است.

 

متهم گفت: من دقیقاً نمی‌دانم از چه صحبت می‌کنید در جریان نیستم.

 

قاضی پرسید: تو به دوستت گفته‌ای که غزاله را کشته‌ای و از او درخواست کمک کردی؟

 

متهم: من اول گفتم غزاله زمین خورده اما او حرفم را باور نکرد، بعد گفتم او را کشتم که حرفم را باور کند و به کمک بیاید.

 

قاضی: از غزاله نامه‌ای به جا مانده که در آن به تو اشاره کرده و گفته از دست آزارهای تو خسته شده است.

 

متهم: از نامه خبر ندارم. من و غزاله هیچ مشکلی با هم نداشتیم.

 

قاضی: اگر قتل کار تو نبود، چرا اعتراف کردی؟

 

متهم: بعد از بازداشت به من خیلی سخت گذشت، به من می‌گفتند پدر و مادرت را بازداشت کرده‌ایم و در حال بازجویی هستند. من بچه بودم، ترسیدم، اذیت می‌ شدم، به همین خاطر اعتراف دروغ کردم.

 

سپس وکلای متهم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار برائت موکل‌شان از قتل عمدی با توجه به پیدا نشدن جسد و سایر مدارک موجود در پرونده شدند.

 

وکیل خانواده غزاله با بیان اینکه بعد از این جلسه هیچ شبهه‌ای در پرونده باقی نمانده است، گفت: در این جلسه آخرین دفاعیات متهم گرفته و دو مورد شبهه‌ای که وکیل متهم در پرونده مطرح کرده بود نیز برطرف شد. البته قبلاً با نامه‌ای که معاون دادستان در دو صفحه نوشته و به دادگاه داده بود رفع شبهه شده بود. با این حال پرونده دیگر در مرحله شور قضات برای صدور رأی قرار گرفته است.

 

وی در مورد اینکه آیا خانواده غزاله نمی‌خواهند فرصت دیگری به آرمان بدهند، گفت: فکر نمی‌کنم آنها موافق چنین مهلتی باشند و درخواست قصاص دارند.

 

منبع: روزنامه‌ایران


بیشتر بخوانید:

 

حکم قصاص آرمان برای بار دوم صادر شد (۹۹/۰۷/۰۶)

 

ماجرای جنجالی اعدام آرمان و قتل غزاله

 

جزئیات تلخ قتل «غزاله» بدست آرمان و پاسخ ابهامات پرونده به روایت مادر دخترک+ فیلم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۴
فرهاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
24
6
یه جونو براحتی اعدام نکنید اینقدر براحتی پرونده را با اعدام نبندید توروخدا یه نشانه ای ازاین دختر پیدا کنید چرا ازخدانمیترسید ودراین شرایط راحترین کار را که اعدامه انتخاب میکنید حالا چه اشکالی داره بزارید توهمون زندان بمونه به خدا زندان بدترین مجازاته رحم کنیدتوروخدا رحم کنید خانواده شکور توروخدا رحم کنید تا نشونه ای از دخترتون پیدابشه این پسرو اعدام نکنید بزارید بازندان مجازات بشه شده بعضی ها که مفقود بوده اند حتی بعدبیست سال پیداشدن توروخدا رحم کنید رحم داشته باشید زندگی ببحشید تاخداوند به زندگیتون دوباره زندگی ببخشه شک نکنید خداارحم راحمینه .
شهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
بیچاره پسره بااینکه جسدی نیست باید اعدام بشه چقدر قضاوت کار سختیه
ناشناس
Netherlands
۱۱:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
8
23
امیدوارم همین امروز سکته کنه بمیره جون همه از وجود شر این پسر از خود راضی راحت بشه و خونواده خوب غزاله هم از این.شرایط سخت تصمیم گیری راحت بشن
مینا اشرفی اصفهانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
از پرچم بالای پستت بیشترازاین هم انتظار نمیره برات آرزو میکنم که مثل یک انسان واقعی برای هردوخانواده شکور وعبدالعالی که روزهای سختی را میگذرونند زبانت به خیروخوبی بچرخه ونفرین نکنی ان شاالله خداوند مهربان روزهای خوش وشاد به دوخانواده شکور وعبدالعالی هدیه کنه الهی ....
سارا ستاری
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
چرااینقدر باخشنونت نظر میدین مگه جای توروتنگ کرده چیش به تو میرسه مطمئنا این پسر یاخودش یا باباش دشمن داشتن که اینجوری براش پاپوش درس کردن مسلما هر پسر ۱۸ ساله ای تو شرایط بد انفرادی وفشار روانی ممکنه هراعترافی بکنه مثل این بدبخت که مجبور شده اعتراف دروغ بکنه اصلا ماجراخیلی پیچیده تره اخه دختراتواین زمونه بیشترازیه دوست پسر دارن ازاین رو ممکنه به وسیله یکی دیگه ازدوس پسراش مفقودشده یاکلا ازایران خارج شده باید بیشتر این پرونده مورد بررسی قراربگیره تاسریه بیگناه بالای دار نره به خاطر مقتول نامرئی
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۷
5
7
بی چاره دو تا خانواده هااااا
بیچاره پدر مادر غزاله
بیچاره پدر و مادر آرمان
چیا بهشون گذشته ....
و الان خانواده آرمان چقدر استرس حکم رو دارن خیلی تو شرایط بدی هستن خدا بهشون رحم کنه .. خدا بهشون آرامش بده ... خدا صبر بده
ایشالا این پرونده ختم به خیر بشه ...
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
4
8
با سلام اول برن یقه ی اون دانشگاه رو بگیرن که به چه حقی از سر دلسوزی به قول مادر غزاله البته مرخصی اونو تمدید کرده، مگه الکیه؟ بعدم اصلا امکان نداره وقتی کسی از دنیا رفته و کد ملیش باطل شده بیمه براش خودکار تمدید بشه. یعنی دادگاه و مردم رو چی فرض کردن این دروغها رو بهم بافتن.
ناشناس
Germany
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
فامیل ارمانی
زهراسلیمی
France
۰۲:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
ببخشیدگلم مگه توشناسنامش فوتی خورده بوده ک دیگه نخواد بیمش ردنشه .
تافوت نخوره کدملی وشناسنامه فوتی نمیخوه که
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
3
20
اعتراف نمیکنه با دختر مردم چیکار کرده تا زنده بمونه تا مادر و پدر غزاله همچنان چشم انتظار دخترشون باشن و فکر کنن که زندست.
کسی از پله ها بیفته ادم میندازدش تو سطل آشغال؟ اونم کسی که دوسش داشتی و باهاش مشکل نداشتی!!! بعدم بری زندان با خیال تخت درستو بخونی؟ عجب!!! اعدام کنید دیگه چقدر لفتش میدید همه چی مث روز روشنه منتظر چی هستید !
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
فامیل غزاله اییییییییییی !!!!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۸
به خدا قضاوت خیلی سخته اینقدر راحت آدمهارا قضاوت نکنید ازخدابترسید مگر تکیه برچه قدرتی داری که راحت بایه تکه زبان دردهانت براحتی آدماراقضاوت میکنی خدابه فریادت برسه .....
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
12
7
ای کاش مجموع این قضاتی که برای آرمان حکم اعدام دادن سری هم به نظرات کاربرا میزدن ومیدیدن که یک کاربر با پرچم غیر ایران نطرهای مشکوکی داده حتما غزاله را خودش دزدیده وحالا میخواد آرمانو که به تله انداخته زودتر اعدام بشه حالا بعدها میفهمید که غزاله زندست فقط چرا مادر غزاله اینجوری میخواد جون یکیو بگیره بیشتر رواین پرونده کار کنید لطفففففا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
3
7
دراینکه متهم قاتله شکی نیست ازپله هاسقوط کردمن آوردمش خونه بعدانداختمش داخل گونی اینهامتناقضه اماازهمه پیچیده ترپیدانشدن جسده چطورشهرداری موقع حمل زباله هامتوجه گونی نشده شایدهم باآشغال هابردن وانداختن بیابون ومتوجه محتویات گونی نشدندخدامی دونه خداکنه ببخشندش بحق امام حسین واربعینش الهی آمین
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
4
11
کاملا مشخصه که‌وکیل آرمان دنبال نجات قاتله . پدر مادر پسره پزشکن کلی پول دارن و دادن به وکیل اونهم دنبال تبرئه کردن آرمانه . کاملا مشخصه قاتله . جسد رو هم احتمالا با کمک یک نفر از بین برده نمی خواد اسم اونو بیاره . شاید هم خود وکیلشون کمک کرده جسد رو از بین ببره
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۶
قطع به یقین.... شک نکنید که همینجوریه آدمهای گردن کش اعدامم براشون کمه...
گل آبی
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
6
7
وقتی جسد نیست ...وقتی یه عالمه سوال بی پاسخ وجود داره قضات ما کلا قانون اینا چجور می تونه حکم اعدام بده ....اگر چندسال بعد دختره پیدا بشه چی می خوان کنن ....چطور جواب خدا و خانواده ها رو می تونن بدن.‌..
سامیار
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
7
6
حالافکر میکنید این مورد اولین وآخرین نمونه ازنوع خودشه ...نه خیر در درجه ی اول تو این دوره پراست از دخترایی که این جسارت وجرات را به خودشون میدن که پیش یه پسر مجرد برن وداستان بعدش رخ بده اگر زن به فساد نیفته هرگز هیچ مردی هم به فساد نخواهد افتاد این یه قانون کلیست ولی متاسفانه زنان ودخترای امروزی کلا این مسئله را به مسخره گرفتن .
مهین
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
راس میگه به خدا بیچاره پسرای جون مجرد بااین وضع گرونی
مهری
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۰
4
3
ای خدا اگه مادر غزاله این پسرکو اعدامش کنه بعد یهو چندسال بعد دخترش پیدابشه چی میشه خوب نوبت مادر آرمان میشه که طناب دارو به گردن قاتل پسرش بیندازه به شرط اینکه راست باشه که میگن از هر دستی دادی پس میگیری یا اینکه از مکافات عمل غافل نشو خدا به هردوشون رحم کنه چقدرسخته .
سارا
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
1
6
در اینکه آرمان قاتل است هیچ شک و شبهه ای وجود ندارد و مثل روز روشن است اما مجازات اعدام را تایید نمیکنم حبس ابد مجازات سنگین تری است
آدینه
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
2
3
یه قاعده کلی اینکه همیشه کارخوب کردن سخته ولی کار بد کردن سخته مثل گذشت کردن که کارخوبیه سخته ولی اعدام کردن که کاربدیه آسونه .
قیاس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
4
3
وای چه سرنوشتی خداقسمت گرگ بیابان نکنه حتما مثل نویدافکاری بی خبراز خانوادش دارش میزنند امیدوارم خدارحمش کنه تامامان غزاله این پسربیچاره را نکشه
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
3
4
فقط اعدام
سجاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
4
4
#اعدام_نکنید آخه چرا در کشور ما این قدر راحت حکم اعدام صادر میشه؟ الان کشور ما بعد از چین رتبه ی دوم اعدام را در سطح جهان داره،که نشان دهنده ی سطح پایین رعایت حقوق بشر در کشور ماست.
علي
Canada
۱۱:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۹
2
8
با سلام
ضمن احترام به همه نظرات متفاوت،
به نظرميرسه.
پيدا شدن لكه هاي خون رو در و ديوار و اعترافات اوليه متهم و نامه اي كه از دختره به جا مانده كه گفته مورد ازار و اذيت بوده و گفته دوست ارمان كه تصديق ميكنه ارمان اعتراف به قتل در تلفن كرده و حرف قضات منطقي باشه و به احتمال قريب به يقين قتل كار خود آرمان باشه.
چون در پرونده گفتند نامه اي از دختره هست كه نوشته مورد ازار و اذيت ارمان است.
پسره به دوستش گفته كه مرتكب قتل شده و اعتراف كرده كه جسد رو در زباله داني انداخته و احتمالا با بوي گند اشغال قاطي شده و جسد و بوي گنديدگي اش عيان نشده است.
اما نكته اي كه اينجا وجود داره اينه كه قتل در ايران به سه نوع است : قتل غير عمد ، قتل شبه عمد ، قتل عمد.
متاسفانه ممكن ه آرمان در طي جر و بحث دختره رو هل داده باشه ، اما قصد كشتن اون رو نداسته است.
پاي دختره به پله گير كرده و در اثر ضربه مغزي ناشي از سقوط از پله ها كشته شده باشه.
اما شايد چون آرمان از اين مساله مطلع بوده كه اثبات قتل شبه عمد و فرار از اعدام كار اساني نيست تصميم گرفته كه جسد رو در سطل زباله بندازه.
تماس با دوستش و اعترافش هم دقيقا نشان ميده كه قصد قتل صد در صدي رو احتمالا نداشته است.
اما باز هم حدس ميزنم كه بين شون جر و بحثي شده و احتمالا اين حادثه پيش اونده است.
لذا پر واضح است كه سيستم قضايي هم نميتوانه خارج از قوانين راي بده و دستش باز نيست و خللي در اجراي حكم ايجاد نميتوانند بكنند.
مگر با رضايت خانواده مقتول كه اون هم در اين شرايط سخته.
ولي اگر قوانين اصلاح ميشد و تعاريف درستي از درجه بندي قتل ها صورت ميگرفت و مثلا قتل عمد با هل دادن و حالت نيمه عمد و نيمه غير عمد به همون حالت درستش يعني شبه عمد قيد ميشد.
بهتو بود.
شايد ميشد در قوانين نوشت قتل با سلاح و تير اندازي به سوي چندين نفر از نوع درجه يك هست
اما قتل با سلاح گرم به سوي يك نفر قتل درجه دو هست و قتل با چاقو قتل در جه ٣ هست و قتل با هل دادن در يك كف تقريبا هم سطح( نه از بالاي ساختمان ١٠ طبقه) جز قتلهاي درجه ٤ عمدي محسوب ميشه و دست قاضي بازه كه اون رو شبه عمد در نظر بگيره و مثلا ٢٠ سال حبس بزنه بجاي اعدام.
شايد بهتر ميبود.
البته اين نظر منه و در بسياري از كشورهايي كه اعدام داشتند و در سالهاي بعد كم كم اعدام محدودتر شده بود.
اينجور تفكيك قتل ها صورت گرفت تا اروم اروم سايه خشونت از جوامع شون كم و كمتر شده و در نهايت از بين رفت.
شايد ما هم بتوانيم از اين الگو ها استفاده كنيم.
به هر حال بنظرم جاي كار رو قانون وجود داره.
اميدوارم هرچه زودتر قوانين بهتر و بهتر بشوند تا نه خانواده مقتولين مظلوم واقع بشوند و در سر دو راهي اعدام يا ازادي كامل بمانند نه قضات شرمنده حكمشون بشوند و نه قاتل شبه عمد اشتباها بعنوان قتل عمد به ناحق اعدام بشه.
بشرا
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۰/۱۵
3
3
بخشش یعنی رواج انسانیت ........زندان تمرینی برای آدم شدن .......
نرگس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۱۸
1
3
ان شا الله ختم بخیر بشه فقط
سحر
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۱
0
0
قتل و اعدام ازیه جنسندبامعنای متفاوت لطفا اگر فرصت انتخاب دارید هیچ جانی را نگیرید باروحیه بزرگ وبخشندگی زندگی ببخشید.
فرخ شاکری
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۲
0
0
همیشه بخشش نتیجه مثبت داره ولی تو ایران درک این واقعیت سخته که بتونی ادمارا ببخشی
ناشناس
Netherlands
۰۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
یک سوال .قاتل چطور در زندان به تحصیلاتش ادامه داده یعنی چطور روحیه و وجدانی قادر هست با وجود چنین تجربه ای تکاندهنده تمرکز بر انجام کاری انهم ادامه تحصیل داشته باشه؟؟؟!! شاید قتل همراه با تجاوز یا مثله کردن بوده و قاتل بیم دارد که با روشن شدن این مسأله عزم اولیا دم برای قصاص بیشتر شود به هر حال امیدوارم حقیقت ماجرا روشن شود برای آرامش خیلیها
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
0
0
محمد هستم وکیل دادگستری و دکترای حقوق خصوصی ویک پدر
بنظرم خودمون رو جای هر کدام از خانواده ها بگذاریم به نتیجه وحشتناکی میرسیم ، اما روی صحبتم با جوانان است ،همیشه قبل از انجام عملی یا پاسخ به پیشنهادی کمی تعامل و مشورت کنیم ،موقعیت های عاشقانه رو حتی شده بایک مشاور مطرح کنیم بعد در اون رابطه پیش برویم.
یاحق
رويا
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
0
0
آرمان هم قرباني حماقت ش شده. غزاله هم بيگناه نبوده بگو اصلا چرا خونه آرمان پسري به اين جووني رفتي بدون اطلاع خانواده ت. چرا بيرون قرار نذاشتي. همه گناه ها رو به گردن آرمان نندازيم.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
0
0
وقتی سایتهای مختلف و می خوندم متوجه شدم آرمان اعدام نشده شکور های قاتل اعدام شدن مردم چه ارادتی دارن به آرمان و خونواده عبدالعالی وقتی چیزی پیدا نشده آرمان چه جوری قاتل شده
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->