مخالفت مجمع تشخیص مصلحت نظام با یک بند از برنامه هفتم توسعه نیازمندی ها! پرویز داوودی، معاون اول دولت نهم درگذشت + سوابق طرح گروه ۷ برای محدود کردن برنامه موشکی و پهپادی ایران محسنی اژه‌ای: اقدامات مسئولان قضایی باید در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم باشد رئیس جمهور: تلاش در تمام کشور باید در مسیر افزایش تولید باشد رسانه‌ها از حملات فسفری صهیونیست‌ها به جنوب لبنان خبردادند از آغاز جنگ غزه تاکنون نزدیک به ۱۴ هزار  کودک کشته شده‌اند رئیسی در سمنان: گام‌های خوبی برای راه‌اندازی کارخانه‌ها و کارگاه‌ها برداشته شده است رعایت اخلاق در پاسخ به دشمن خبیث حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمزه خلیلی معاون‌اول قوه‌قضائیه شد امیرعبداللهیان برای شرکت در نشست شورای امنیت وارد نیویورک شد + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) روسیه خواستار رأی گیری درباره تحریم اسرائیل در شورای امنیت شد حملات فسفری اسرائیل به جنوب لبنان + فیلم (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) شنیده شدن صدای چند انفجار در شمال فلسطین اشغالی (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان غزه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) حزب الله فیلم حمله به «عرب العرامشه» اسرائیل را منتشر کرد اردوغان شنبه با هنیه دیدار می‌کند وزیر خارجه راهی نیویورک شد (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) حامیان فلسطین مقابل ساختمان پارلمان انگلیس تجمع کردند کامرون خطاب به رژیم صهیونیستی: درگیری را تشدید نکنید
سرخط خبرها

رشد چشمگیر بازار بورس و نزول ناگهانی آن در یک ماه گذشته تأمل‌برانگیز است

  • کد خبر: ۴۲۸۰۸
  • ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
رشد چشمگیر بازار بورس و نزول ناگهانی آن در یک ماه گذشته تأمل‌برانگیز است
سخن‌گوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی از بررسی دلایل نابسامانی بازار ارز و بورس و راهکار‌های کارشناسی برای سامان‌دهی مسائل اقتصادی در جلسه غیرعلنی امروز این مجلس خبر داد.
به گزارش شهرآرانیوز، محمدحسین فرهنگی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرد: در جلسه امروز صبح مجلس که حدود سه ساعت طول کشید بحث‌های مفصلی درباره مسائل مربوط به بازار بورس شد که هم از سوی مسئولان اجرایی و هم از سوی نمایندگان و کمیسیون‌های ذی‌ربط نظرهای کارشناسی مطرح شد.

وی در ادامه اظهار کرد: رشد چشمگیر بازار بورس از اردیبهشت‌ماه تا حدود یک ماه پیش و نزول ناگهانی آن در یک ماه گذشته تأمل‌برانگیز است، مسائل مختلفی نظیر عرضه چند لایه برخی از شرکت‌های وابسته به دولت در بازار باعث رشد کاذب و قابل توجه این بازار شد.

سخن‌گوی هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: از نظر کارشناسان، دولت باید اطلاعات مربوط به شرکت‌های پرریسک و ریسک متوسط و ریسک پایین را در اختیار افراد قرار می‌داد تا شرایط پایدارتر شود و شاهد رشد کاذب و نزول ناگهانی نباشیم و افراد با علاقه‌مندی در این بازار حاضر شوند. همان‌طور که نمایندگان تأکید کردند در حوزه سیاست‌گذاری، دولت مسئول تحلیل سیاست‌ها نیست بلکه مسئول اتخاذ سیاست است. در این جلسه ما شاهد تحلیل سیاست‌هایی از سوی مسئولان اجرایی بودیم. در حالی که باید اتخاذ سیاست‌های صحیح در حوزه اجرایی رخ دهد.

وی تأکید کرد: مسائلی درباره بازار ارز نیز در این جلسه مطرح شد و نمایندگان انتقاد‌هایی را به سیاست‌هایی که از گذشته تعیین شده بود مطرح کردند و در عین حال راهکار‌های اجرایی نیز مطرح شد. ریاست مجلس تأکید کرد برای مدیریت بازار ارز تقاضا در داخل مدیریت شود. به‌عنوان مثال برای تأمین نهاده‌های دامی و کشاورزی و اقلام و نیاز‌های اساسی مردم می‌توان از منابع ارزی که در خارج از کشور بلوکه شده و امکان بازگشت نقدی آن وجود ندارد استفاده کرد. با این روش می‌توان تقاضا را در بازار ارز کاهش داد و به‌طور مستقیم بر روی قیمت آن تأثیر گذاشت. قرار شد تا در جلسه فردا صبح رئیس مجلس با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی و مسئولان اجرایی راهکار‌های جامع‌تری برای این موضوع دیده شود.

فرهنگی با اشاره به برنامه‌های کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای سامان‌دهی بازار‌های مختلف تصریح کرد: هر کدام از کمیسیون‌های مجلس دارای اولویت‌های جداگانه‌ای هستند، به‌عنوان مثال امروز مجلس طرح دوفوریتی درباره تأمین نهاده‌های کشاورزی بررسی می‌کند که می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت‌ها بگذارد. کمیسیون عمران نیز طرح دوفوریتی برای سامان‌دهی بازار مسکن تهیه کرده است که با عرضه مسکن به متعادل‌سازی قیمت‌ها کمک می‌کند. کمیسیون فرهنگی نیز در حال کار کردن بر روی طرحی برای افزایش جمعیت و تعالی خانواده است. کمیسیون صنایع و معادن نیز در حال بررسی راهکار‌هایی برای بازگرداندن خودرو به جایگاه خود است.

منبع: ایسنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->