پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تصاویر جدید K132 سدان ایران خودرو پس از تغییرات نمای جلو و عقب

  • کد خبر: ۴۲۹۱۰
  • ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
  • ۹
تصاویر جدید K132 سدان ایران خودرو پس از تغییرات نمای جلو و عقب
پس از موج انتقادات به طراحی K۱۳۲ این خودروی سدان تغییر چهره داده و نمای جلو و عقب آن با تغییراتی اندک، کمی شکیل‌تر و زیباتر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، همان‌طورکه می‌دانید، خودروی K۱۳۲ در تابستان توسط ایران‌خودرو رونمایی شد و چندی بعد نمونه‌های آزمایشی از این خودروی پرحاشیه راهی خیابان‌های کشور شدند که عکس‌هایی از آن منتشر شد. با انتشار این عکس‌ها، موجی از انتقادات به سوی طراحی K۱۳۲ روانه شد و بسیاری از تفاوت بسیار بین نسخه رونمایی شده و نسخه آزمایشی و همچنین طراحی نه‌چندان دلچسب این خودرو گلایه داشتند. قطعاً وقتی بزرگ‌ترین خودروساز کشور پس از سال‌ها و در اوج تحریم‌ها، اقدام به معرفی یک سدان جدید به بازار می‌کند، توقعات از آن بسیار بالاست و نه‌تنها از نظر فنی و پیشرانه، بلکه از نظر طراحی پس از دهه‌ها تجربه خودروسازی، مردم انتظار عرضه‌ محصولی در حد قابل‌قبول را از این تولیدکننده جاده مخصوص دارند.

 

حال که موج انتقادات به طراحی K۱۳۲ زیاد شده، خودروبانک اقدام به جراحی این خودروی سدان کرده و نمای جلو و عقب را با تغییراتی اندک، کمی شکیل‌تر و زیباتر کرده است. در این تغییرات شاهد هستیم که سپر جلویی خودرو با همان فرم باقی‌مانده اما چراغ‌های مه‌شکن کمی تغییر قیافه داده‌اند تا بهتر خود را در گوشه‌های سپر نشان دهند. همچنین جلوپنجره به صورت کامل تغییر کرده و همچون خودروهای پژو، دارای خطوط عمودی شده است. همچنین لزومی ندارد که لوگو ایران‌خودرو به آن بزرگی در جلوی خودرو قرار بگیرد و با تغییر رنگ وسط جلوپنجره قرار گرفته است. مطمئن باشید که همه می‌دانند این خودروی جدید ایران‌خودرو است.

 

تصاویر جدید K۱۳۲ سدان ایران خودرو پس از تغییرات نمای جلو و عقب

 

تصاویر جدید K۱۳۲ سدان ایران خودرو پس از تغییرات نمای جلو و عقب

 

اما مهم‌ترین تغییر در نمای جلو، چراغ‌های جدیدی است که روی این خودرو به کار رفته و با استفاده از یک نوار نازک LED به عنوان چراغ مخصوص روز و همچنین استفاده از سه لامپ زنون کوچک همچون خودروهای دی‌اس، نمای جلویی K۱۳۲ به کلی تغییر کرده و حال شاهد یک خودروی سدان اسپرت با چهره‌ای به مراتب به‌روزتر هستیم.


اما در نمای عقب اوضاع اصلاً خوب نبود و باید جراحی را کمی عمیق‌تر می‌کردیم. اولین و مهم‌ترین تغییر، تعویض طراحی چراغ‌ها با سبک هیوندای آزرا جدید (کرمان‌موتور) بود که دارای یک LED سرتاسری است و می‌تواند نمای عقب را به کلی مدرن و به‌روز کند. اما این کافی نبود و استفاده از دو خروجی اگزوز در زیر سپر و یک دیفیوزر در بین این دو توانسته نمای عقب را به صورت کلی اسپرت و پخته کند. اما در این راه، دو خروجی هوا در طرفین سپر و همچنین کم کردن ارتفاع خودرو نیز انجام شده است. قطعاً خودروهای اسپرت شهری برای هندلینگ بهتر باید ارتفاع کمتری نسبت به خودروهای خانوادگی داشته باشند.

 

اما تغییرات دیگری همچون سقف پانوراما (یا حتی سقف دو رنگ نسبت به رنگ اصلی بدنه) و استفاده از رینگ‌های پهن‌تر در این خودرو اجرا شده که توانسته نمای کلی خودرو را بسیار پخته‌تر و کامل‌تر کند.

 

خودروبانک کاملاً به این موضوع واقف است که انجام یک رندر کامپیوتری تا تولید قطعات و مونتاژ و تولید انبوه یک خودرو، راهی بسیار پرپیچ و خم و طولانی است اما باید این موضوع را مدنظر داشته باشید که تغییرات انجام شده روی این مدل، تنها در قسمت‌های جزئی مانند فرم داخل چراغ‌ها، نمای سپر عقب و یا رنگ سقف انجام شده و با همین تغییرات اندک و ظاهری، توانسته‌ایم از K۱۳۲ پرحاشیه به یک سدان اسپرت زیبا و مدرن برسیم. حال امیدواریم با این رندر و تغییرات اندک نشان داده شده، بزرگ‌ترین خودروساز کشور فکری اساسی به حال چهره K۱۳۲ کند تا حال که بعد از سال‌ها قرار است خودروی جدیدی را عرضه کند، لااقل از نظر ظاهری محصولی جذاب و گیرا باشد.

 

منبع: بانک‌خودرو


بیشتر بخوانید:

 

قیمت نهایی خودرو k132 در زمان تحویل و بازار آزاد چقدر است؟

 

انتشار تصاویر رسمی و مشخصات K132

 

مشخصات فنی K132 توسط ایران خودرو اعلام شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
1
2
اما با قیمت بسیار گرون
و باز هم ی مورد دیگه به لیستی که توانایی خریدشونو نداریم اضافه شد
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
5
سلام. زیباتر از مدل اصلی شده اما فکر نکنم ایران‌خودرو قبول کنه.
ایرانی
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
0
4
روی طرح پیشنهادیتان در سایت ها و شبکه مجازی بیشتر تبلیغ کنید. حداقل از طرح قبلی بهتره. شاید مقبول بشه..
علی
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
1
این طراحی ایران خودرو نیست که سایت خودرو بانک این طراحی کرده اگه ایران خودرو قبول و اجرا کنه
hamed
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۸
0
2
من که فکر نکنم طرح قبول کنن اینا تمام سعیشون اینه که یه ماشین با رخ مسخره بدن دست مردم کلا تو کشور ما زیبایی نباید باشه
علی
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۳
0
2
واقعا متعجبم . که یک شرکت بزرگ خودرو سازی هنوز بعد ازاین همه سال نمیتونه به این ظرافتها توجه کنه .
M
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۳
0
0
مدل اصلی که تبلیغ میکنید مسخرست فنی که مشخص نیست ظاهرش اصلا جذاب نیست این ظاهر یکم بهتره جذابتره اون اصلا داخل بازار نیاریدعقبش خیلی زشت انگار یه بچه دوساله نقاشیش کرده بعد سال ها ایران خودرو یه خودرو زده با سلیقه بزنید ابرو داری کنید برا کشورمون ...هنر نزد ایرانیان است و بست...
محمد صالح
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۴
0
0
ایران خودرو توروخدا این طرح رو قبول کن
A.K
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
0
0
محشره تارا،تو خیابون میبینم کیف می کنم،کاش زودتر زمستون برسه تارای منو بدن
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->