آمار جهانی کرونا تا صبح ۲۵ شهریور| شمار مبتلایان به ۳۰ میلیون نفر رسید

  • کد خبر: ۴۳۰۴۶
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
آمار جهانی کرونا تا صبح ۲۵ شهریور| شمار مبتلایان به ۳۰ میلیون نفر رسید
آمریکا با بیش از ۶.۷ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، شمار مبتلایان به کروناویروس در جهان تاکنون به ۲۹ میلیون و ۴۴۵ هزار و ۶۸۸ نفر رسیده و مرگ ۹۳۲ هزار و ۷۴۴ نفر نیز در اثر این بیماری تأیید شده است.

بنابر تازه‌ترین آمارها،  ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر از مبتلایان به کووید-۱۹ تاکنون بهبود یافته‌اند.

روند افزایش آمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۱۳ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

در میان هفت میلیون و ۲۳۳ هزار و ۱۱۱ مورد ابتلای فعال در سراسر جهان، ۹۹ درصد موارد یعنی هفت میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۱۳ نفر وضعیت خفیف داشته‌اند و تنها ۶۰ هزار و ۷۹۸ مورد معادل یک درصد از کل موارد در وضعیت وخیم قرار دارند.

همچنین از ۲۲ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۵۷۷  پرونده مختومه بیماران مبتلا به کرونا، ۲۱ میلیون و ۲۷۹ هزار و ۸۳۳ نفر معادل ۹۶ درصد از موارد بهبود یافته و ۹۳۲ هزار و ۷۴۴ نفر معادل چهار درصد از موارد جان خود را از دست داده‌اند.

آمریکا با بیش از ۶.۷ میلیون مبتلا و نزدیک به ۲۰۰ هزار قربانی تاکنون، همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با بیماری کووید-۱۹ قرار دارد.

هند و برزیل نیز با بیش از چهار میلیون مبتلا هم‌اکنون پس از آمریکا به لحاظ موارد ابتلا به ترتیب جایگاه دوم و سوم را در جهان دارند.

همچنین ایالات متحده، برزیل، هند و مکزیک، چهار کشور اول دنیا از نظر بیشترین تعداد قربانیان کووید ۱۹ هستند.

بنا بر گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، تعداد مبتلایان و قربانیان این بیماری در کشورهایی که بنا بر گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را داشته‌اند تا صبح امروز (سه شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

۱. آمریکا شش میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۸۹ مبتلا، ۱۹۹ هزار قربانی

۲. هند چهار میلیون و ۹۳۰ هزار و ۲۳۶ مبتلا، ۸۰ هزار و ۸۰۸ قربانی

۳. برزیل چهار میلیون و ۳۴۹ هزار و ۵۴۴ مبتلا، ۱۳۲ هزار و ۱۱۷ قربانی

۴. روسیه یک میلیون و ۶۸ هزار و ۳۲۰ مبتلا، ۱۸ هزار و ۶۳۵ قربانی

۵. پرو ۷۳۳ هزار و ۸۶۰ مبتلا، ۳۰ هزار و ۸۱۲ قربانی

۶. کلمبیا ۷۲۱ هزار و ۸۹۲ مبتلا، ۲۳ هزار و ۱۲۳ قربانی

۷. مکزیک ۶۷۱ هزار و ۷۱۶ مبتلا، ۷۱ هزار و ۴۹ قربانی

۸. آفریقای جنوبی ۶۵۰ هزار و ۷۴۹ مبتلا، ۱۵ هزار و ۴۹۹ قربانی

۹. اسپانیا ۵۹۳ هزار و ۷۳۰ مبتلا، ۲۹ هزار و ۸۴۸ قربانی

۱۰.آرژانتین ۵۶۵ هزار و ۴۴۶ مبتلا، ۱۱ هزار و ۶۶۷ قربانی

پس از آن کشورهای شیلی با ۴۳۶ هزار و ۴۳۳ مبتلا، ایران با ۴۰۴ هزار و ۶۴۸ مبتلا، فرانسه با ۳۸۷ هزار و ۲۵۲ مبتلا، انگلیس با ۳۷۱ هزار و ۱۲۵ مبتلا، بنگلادش با ۳۳۹ هزار و ۳۳۲ مبتلا، عربستان سعودی با ۳۲۶ هزار و ۲۵۸ مبتلا، پاکستان با ۳۰۲ هزار و ۴۲۴ مبتلا،عراق با ۲۹۴ هزار و ۴۷۸ مبتلا، ترکیه با ۲۹۲ هزار و ۸۷۸ مبتلا، ایتالیا با ۲۸۸ هزار و ۷۶۱ مبتلا، فیلیپین با ۲۶۵ هزار و ۸۸۸ مبتلا، آلمان با ۲۶۳ هزار و ۲۲۱ مبتلا، اندونزی با ۲۲۱ هزار و ۵۲۳ مبتلا، سرزمین‌های اشغالی با ۱۶۰ هزار و ۳۶۸ مبتلا، اوکراین با ۱۵۶ هزار و ۷۹۷ مبتلا، کانادا با ۱۳۸ هزار و ۱۰ مبتلا، بولیوی با ۱۲۷ هزار و ۶۱۹ مبتلا، قطر با ۱۲۱ هزار و ۹۷۵ مبتلا، اکوادور با ۱۱۸ هزار و ۹۱۱ مبتلا، قزاقستان با ۱۰۶ هزار و ۹۲۰ مبتلا، رومانی با ۱۰۴ هزار و ۱۸۷ مبتلا، جمهوری دومینکن با ۱۰۴ هزار و ۱۱۰ مبتلا، پاناما با ۱۰۲ هزار و ۲۰۴ مبتلا و مصر با ۱۰۱ هزار و ۱۷۷ مبتلا تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار مبتلا به کرونا را گزارش داده‌اند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->