آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳ طبیعت‌گردان گرفتار در قوچان امدادرسانی شدند (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) جان باختن ۶ نفر براثر انفجار کپسول گاز در ترمینال شرق تهران (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) وضعیت مطلوب واکسیناسیون دام در خراسان‌رضوی طی سال گذشته تنهایی خطر مرگ را دو برابر افزایش می‌دهد دستگیری متهمان سایبری کنکور که ۱۰۰ هزار «تتر» از داوطلبان دریافت کرده بودند ویدئو | اصلاح احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (٣٠ فروردین ١۴٠٣) | بارش باران در اوایل هفته آتی دو کارمند شرکت حفاظتی قتل مرد معتاد در مشهد را انکار کردند + عکس همه چیز درباره «چای»، اصیل‌ترین نوشیدنی ایرانی اعتبارات قطره‌چکانی، زخم‌های بخش درمانی مشهد را التیام نمی‌دهد | بودجه پروژه‌های بیمارستانی امسال فقط ۲۴۰ میلیارد تومان
سرخط خبرها

آخرین خبرها از واکسن ایرانی کرونا

  • کد خبر: ۴۳۰۸۴
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
  • ۱
آخرین خبرها از واکسن ایرانی کرونا
شرکت‌های تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را انجام داده‌اند و در مرحله‌ ورود به فاز انسانی هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، مدیرکل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت درباره آخرین وضعیت تهیه واکسن ایرانی کرونا و چالش‌های تهیه واکسن، گفت: شرکت‌های تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را انجام داده‌اند و در مرحله‌ ورود به فاز انسانی هستند. لکن استفاده از واکسن و پروتکل هدف آن باید در کمیته واکسیناسیون ملی مورد تایید قرار گیرد. استفاده از واکسن به هر حال چالش‌هایی را دارد که از جمله آن این است که اگر ویروس خودبه‌خود ضعیف شود، ما دیگر نیازی به واکسن نداریم.

دکتر حسین وطن‌پور، درباره اقدامات انجام شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه‌ی تولید واکسن گفت: در حوزه‌ی تولید واکسن نیز اقداماتی انجام شده است. ما در حال حاضر به قدر کافی به دانش فنی تولید واکسن دسترسی داریم، اما با توجه به این که استفاده از واکسن چالش‌هایی دارد و هنوز واکسن‌ها به تایید سازمان بهداشت جهانی نرسیده است، ما هم فعلا منتظر گزارش‌های علمی تهیه و مصرف واکسن هستیم.

وی در ادامه درباره مراحل تهیه واکسن بیان کرد: تولید واکسن مراحل مختلفی دارد. واکسن یک محلول تزریقی است که باید در خصوص ایمنی، ترکیب مواد، ویژگی‌های ظاهری و کارایی آن به اطمینان کامل رسید. بعد از ساخت واکسن تست‌های حیوانی آن آغاز می‌شود و عوارض و تاثیرات آن به خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس از آن، در انسان تست می‌شود و اثر آن بر روی گروه‌های مختلف بررسی می‌شود. بیش از یک سال طول می‌کشد تا یک واکسن همه‌ی فرآیندهای مذکور را طی کند.

مدیر کل دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت  ادامه داد: اکنون جنبه‌های اقتصادی تولید واکسن کرونا تقویت شده و باید مراقب باشیم ایجاد فضاهای اقتصادی در مسیر علمی تولید واکسن یا دارو خللی وارد نکند.

وطن‌پور درباره وضعیت فعلی واکسن ایرانی کرونا بیان کرد: شرکت‌های تولیدکننده واکسن ایرانی کرونا تست‌های حیوانی را انجام داده‌اند و در مرحله‌ی ورود به فاز انسانی هستند. لکن استفاده از واکسن و پروتکل هدف آن باید در کمیته واکسیناسیون ملی مورد تایید قرار گیرد. استفاده از واکسن به هر حال چالش‌هایی را دارد که از جمله آن این است که اگر ویروس خودبه‌خود ضعیف شود، ما دیگر نیازی به واکسن نداریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره‌ی وضعیت فعلی استفاده از سلول درمانی برای مقابله با کرونا، گفت: چند شرکت در زمینه سلول درمانی نیز مشغول به فعالیت هستند که مجوز کارآزمایی بالینی سلول درمانی در دستگاه تنفس را نیز اخذ کرده‌ایم. علاوه بر آن، در زمینه‌ی پلاسما هم شرکت‌های دانش‌بنیان مشغول فعالیت هستند.

وی  در پایان اظهار کرد: برخی از گیاهان دارویی می‌توانند در درمان التهاب‌های دستگاه تنفس موثر باشند و چندین شرکت دانش‌بنیان در حوزه سلامت در حال حاضر مشغول تحقیق و پژوهش در این زمینه هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهزاد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
0
واکسن کمونیستها ، ب هیچ عنوان کارساز نخواهد بود، خواهیم دید ، در ضمن این واکسنهای قلابی هم مثل پنی سیلین چینی بوده و در صورت تزریق باعث،مرگ خواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->