پیدا شدن گوشت الاغ در یکی از هتل‌های اطراف حرم مطهر رضوی برنامه افزایش ظرفیت تولید روزانه پارس در سال جدید بیش از ۹۰ تن تخم مرغ غیر بهداشتی در شهرستان مشهد کشف و توقیف شد کم فروشی یک نانوایی در مشهد را به پلمب کشاند (۹ فروردین۱۴۰۳) جزئیات افزایش ضریب حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۳ + جدول ۴۲ واحد گرانفروش و متخلف در مشهد پلمب شدند (۹ فروردین ۱۴۰۲) آغاز حراج‌های خرده‌فروشی اموال تملیکی از ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ حقوق ورودی تلفن همراه بالای ۶۰۰ دلار مشخص شد تعریف ۱۶ پروژه برای تامین آب شرب مشهد در سال جدید | اختصاص بیش از ۴ هزار میلیارد تومان برای این پروژه‌ها مالیات بر ارزش افزوده رسما ۱۰ درصد شد! (۸ فروردین ۱۴۰۳) مصرف بنزین دوباره اوج گرفت (۸ فروردین ۱۴۰۳) اعمال افزایش حقوق بازنشستگان از فروردین + ویدئو ۲ کافی شاپ به دلیل تخلفات صنفی در مشهد پلمب شد (۸ فروردین ۱۴۰۳)  ۲۲ مرکز متخلف در خراسان رضوی پلمب شد  نگرانی طلافروشان از گرایش مردم به خرید طلای مستعمل رشد ۳ درصدی بورس در اولین هفته کاری سال جدید (۸ فروردین ۱۴۰۳) وزیر اقتصاد: دولت با افزایش ۱۰۰ هزار میلیاردی بار مالیاتی بودجه توسط مجلس مخالف است آخرین قیمت گوشی‌های روز در بازار | آیفون ۱۳ حداقل ۴۰ میلیون تومان شد + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات سایپا + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) آخرین قیمت محصولات ایران‌خودرو + جدول (۸ فروردین ۱۴۰۳) جدی شدن احتمال تغییر دستمزد ۱۴۰۳ کارگران آیین‌نامه دستمزد  ۱۴۰۳ در هیئت دولت تصویب شد ویدئو| توضیحات رئیس سازمان برنامه بودجه درباره تخصیص ارز برای واردات خودرو (۸ فروردین ۱۴۰۲) فرودگاه‌ها زیر ذره بین نظارتی سازمان هواپیمایی کشوری جزئیات پیش فروش بلیت قطار‌های مسافری از ۹ فروردین ماه سهمیه ویژه اقلام اساسی به استان‌های مسافرپذیر تخصیص می‌یابد
سرخط خبرها

تازه واردها به جای ورود مستقیم به بورس از صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کنند

  • کد خبر: ۴۳۰۸۹
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۳
تازه واردها به جای ورود مستقیم به بورس از صندوق سرمایه‌گذاری استفاده کنند
یک کارشناس‌ارشد اقتصاد گفت:افراد تازه وارد نباید مستقیم وارد معاملات بورسی شوند،این افراد باید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند که در این صندوق‌ها مدیر صندوق اطلاعات کافی و لازم را از بازار سرمایه دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، فاطمه زارعی با بیان اینکه بازار سرمایه از ارکان اقتصاد در تمام دنیا است، اظهار کرد: با وجود اینکه سابقه ایران در بورس به سال های ۵۷-۵۶ بازمی‌گردد اما همچنان در این عرصه نوپا هستیم و در این دو سال است که تازه مردم با بورس آشنا شده‌اند به طوریکه بخشی از افراد از سال ۹۷ به بعد وارد بورس شده‌اند.

 

وی با بیان اینکه بازار بورس تخصصی است اما افراد دانش لازم در این زمینه را ندارند، ادامه داد: وقتی فردی وارد بورس می‌شود باید از تحلیل تکنیکال و بنیادی آگاهی داشته باشد چراکه به طور مستقیم به هسته معاملات وصل می‌شود.

 

این فعال بازار سرمایه و بورس تبیین کرد: هیجانات بازار سرمایه بسیار زیاد است و افت و خیزهای زیادی دارد، شاخصی که در سه ماه اول سال داشتیم ناشی از هیجان زیاد ورود افراد برای کسب سود بیشتر بود.

وی با تأکید بر اینکه ضرر جزء لاینفک بازار سرمایه است، ادامه داد: بازار بورس حرکت سیکلی دارد و باید دانست ضرر جزء لاینفک بازار سرمایه است بنابراین باید دید افراد بلند مدت‌تر باشد.

دید بلندمدت سودآور است

وی با بیان اینکه دید بلندمدت سودآور خواهد بود، توصیح داد: اگر این مسئله بین مردم جا بیفتد روند بازار را بهتر درک می‌کنند، افت و خیز حتی با تمام دخالت‌هایی که در آن انجام می‌شود، روند بازار است.

 

این کارشناس ارشد اقتصاد در رابطه با نقش تازه‌واردها در روند نزولی این روزهای بازار سرمایه، بیان کرد: در بازار هر کس به دنبال کسب سود است بنابراین نباید همه چیز را گردن تازه‌واردها بیندازیم بلکه تنها بخشی از مشکل بر دوش تازه واردهاست و بخشی دیگر این است که باید سرمایه‌ها هدایت و با برنامه بهتری وارد بازار می‌شد.

وی ادامه داد: ما ورود سرمایه به بورس را به فال نیک می‌گیریم چراکه اساساً رکن بازار سرمایه، جمع آوری سرمایه‌های سطح کشور و تخصیص سرمایه به بنگاه‌های اقتصادی است.

تازه واردها مستقیم وارد معاملات نشوند

زارعی با بیان اینکه افراد تازه وارد نباید مستقیم وارد معاملات شوند، توضیح داد: این افراد باید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنند که در این صندوق‌ها مدیر صندوق اطلاعات کافی و لازم را از بازار سرمایه دارد.

این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد: سرمایه‌ها باید هدایت می‌شد اما در مدت زمان کوتاهی حجم بالایی از این سرمایه وارد بورس شد و این سرعت، برنامه‌ریزی را از بازار گرفت.

 

وی با تأکید بر اینکه کسانی که وارد بازار سرمایه شدند با اعتماد وارد نشدند بلکه برای کسب سود ورود کردند، یادآور شد: به محض اینکه بازار مقداری روند صعودی می‌گیرد اعتمادهای از دست رفته دوباره برمی‌گردد.

زارعی با بیان اینکه بازار بورس و سرمایه یکی از المان‌های برجسته در بازارهایی براساس سیستم آزاد است، تصریح کرد: در یک سیستم متمرکز انتظار نداشته باشیم بازار بورس خوب کار کند، ما متمرکز نیستیم، مختلط هستیم، آزاد هستیم، اسلامی هستیم.

اخبار منفی روی مبتدی‌ها تأثیر می‌گذارد

یکی دیگر از فعالان بازار سرمایه نیز با حضور در دفتر ایسنا، با بیان اینکه هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی روند بازار سرمایه را در میان مدت و بلندمدت بگیرد، گفت: آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت، کاهش اعتبار مشتری‌ها توسط کارگزاری‌ها و رساندن درآمد صندوق‌های ثابت از ۱۰ درصد به پنج درصد باعث شد صف فروش زیاد شود.

 

حامد سالاری اظهار کرد: عرضه اولیه که معیار بازار است، سال گذشته نهایت ۵۰۰ هزار نفر بود که از این افراد ۱۰ درصد حرفه‌ای و ۹۰ درصد از عامه جامعه بودند اما در حال حاضر تعداد افراد به شش میلیون نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه اخبار منفی روی مبتدی‌ها تأثیر می‌گذارد، تصریح کرد: آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت، کاهش اعتبار مشتری‌ها توسط کارگزاری‌ها و رساندن درآمد صندوق‌های ثابت از ۱۰ درصد به پنج درصد باعث شد صف فروش زیاد شود.

 

سالاری با تأکید بر اینکه هیچ خبر خوب یا خبر بدی یا هیچ ارگانی در میان مدت و بلندمدت جلوی روند بازار را نمی‌گیرد و بازار راه خود را می رود، بیان کرد: در معاملات بورسی باید برنامه و دید بلندمدت داشته و به آن پایبند باشیم تا بتوانیم سود خوبی کسب کنیم.

وی با بیان اینکه اینک مهمترین عامل این است که سهم های کوچک نیز با سهم‌های بزرگ جمع شود و افراد فقط روی سهم‌های بزرگ تمرکز نکنند، خاطرنشان کرد: بازار سرمایه کاملاً تخصصی است و افراد باید برنامه معاملاتی داشته باشند و هنگام معامله تمام جوانب را بسنجند.

این فعال بازار سرمایه ادامه داد: قدرت نقدشوندگی از پارامترهای مهم در معاملات است و برای اینکه یک معامله تخصصی داشته باشیم باید این معیار را درنظر بگیریم.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->