ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون
سرخط خبرها

کاهش ۱۸ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی | مشارکت ۹۴ درصدی آقایان در اهدای خون

  • کد خبر: ۴۳۱۱۳
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کاهش ۱۸ درصدی اهدای خون در خراسان رضوی | مشارکت ۹۴ درصدی آقایان در اهدای خون
مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: آمار اهدای خون در ۵ ماه نخست سال ۹۹ در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

جانقربان-شهرآرانیوز| مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: آمار اهدای خون در ۵ ماه نخست سال ۹۹ در استان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.


دکتر مجید عبداللهی در گفتگو با شهرآرانیوز افزود: در ۵ ماه نخست امسال ۵۰ هزار و ۱۴۶ نفر به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ این عدد ۱۸ درصد کم شده است.


وی با اشاره به اینکه بیماری کرونا از آمار مراجعه‌کنندگان کاسته است، اظهار کرد: سال گذشته ۶۱ هزار و ۱۶۱ نفر به پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی مراجعه کرده‌اند. متأسفانه همه‌گیری و فراگیری بیماری کرونا بر میزان اهدای خون تأثیر منفی داشته و باعث کاهش مراجعات شده است.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی در ادامه افزود: در ۵ ماه گذشته آقایان با ۴۶ هزار و ۹۸۰ اهدای خون در استان، ۹۴ درصد و بانوان با ۳۱۶۶ اهدای خون در این امر خداپسندانه ۶ درصد مشارکت داشته‌اند.

 

وی اظهارکرد: همچنین ۲۸ هزار و ۷۹۸ نفر به‌صورت مستمر در این ۵ ماه به پایگاه‌های اهدای خون خراسان رضوی مراجعه کرده و ۵۷ درصد مشارکت داشته‌اند.


مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ۷۹۲۶ نفر نیز در این مدت زمان برای اولین‌بار به پایگاه‌های اهدای خون مراجعه کرده‌اند.


عبداللهی با اشاره به کاهش ذخایر خونی، اظهار کرد: به تمام هم‌استانی‌های عزیز اطمینان می‌دهیم که پایگاه‌های اهدای خون ایمن هستند و هیچ‌گونه خطری سلامتی مراجعه‌کنندگان را تهدید نمی‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->