تردد از کرج و آزادراه تهران -شمال به سمت مازندران ممنوع شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) درگیری خونین در قبرستان یاسوج دو کشته برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ورود مسافران به مشهد از ۷ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر عبور کرد | میانگین ظرفیت اشغال واحد‌های اقامتی مشهد به ۴۱ درصد رسید ٣٨ خودرو طی ٢۴ ساعت گذشته در مشهد توقیف شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) افزایش تعداد کشته‌شدگان تصادف ۲ خودرو در محور دامغان - جندق به ۹ نفر + تصاویر (۹ فروردین ۱۴۰۳) ثبت نام آزمون‌های ورودی مدارس سمپاد و نمونه‌دولتی از ۱۸ فروردین آغاز می‌شود فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز آغاز شد (۹ فروردین ۱۴۰۳) فرودگاه مشهد در رتبه دوم پر ترددترین فرودگاه‌های کشور در نوروز ۱۴۰۳ قرار گرفت بانک شیر مشهد در روز‌های کاری ایام نوروز فعال است خدمات‌رسانی به بیش از ۱۰۰۰ مسافر نوروزی در داروخانه‌های هلال احمر خراسان رضوی چرا مبالغ جریمه‌های رانندگی ۵ برابر شد؟ ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به داروخانه‌های مشهد غیربومی هستند تصادف مرگبار پژو پارس و سوناتا در جاده‌های سمنان (۹ فروردین ۱۴۰۳) ویدئو| جزئیات پرونده زمین خواری به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان در آستارا واژگونی پراید در جاده نیشابور به سبزوار ۴ کشته و مصدوم برجای گذاشت (۹ فروردین ۱۴۰۳) ممنوعیت ترافیکی شب‌های قدر سال ۱۴۰۳ در مشهد اعلام شد ظرفیت قطار‌های منتهی به مشهد در شب‌های قدر افزایش می‌یابد؟ (۹ فروردین ۱۴۰۳) کاهش ۸ درصدی تردد خودرو‌ها در ورودی‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳) اولین واکنش فرزند آیت الله علم الهدی به شایعه مشارکت در یک هلدینگ گردشگری مه گرفتگی و غبار محلی در جاده‌های خراسان رضوی (۹ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معاون زیارت استانداری: پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد لغو شد | پایش سلامت مسافران از مبدأ انجام می‌شود

  • کد خبر: ۴۳۱۱۴
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۹
معاون زیارت استانداری: پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد لغو شد | پایش سلامت مسافران از مبدأ انجام می‌شود
معاون امور زیارت استانداری خراسان رضوی از پایش سلامت تمام مسافران داخلی و خارجی عازم به مشهد از مبدأ حرکت آنان خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | هم‌زمان با لغو منع تردد برون‌شهری که به‌علت شیوع کرونا وضع شده بود و امکان سفر به سایر استان‌های کشور از خردادماه امسال، برخی هم‌میهنان سفر‌های کاری، تحصیلی یا تفریحی انجام دادند که مقامات ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن برحذر داشتن مردم از انجام سفر‌های غیرضروری، بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی تأکید کردند. در این میان، اما نگرانی‌های ساکنان شهر‌های میزبان باقی مانده است.

دیروز، رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به وضعیت بحرانی شیوع کرونا در این استان، خواستار توجه بیشتر و البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد. هم‌زمان با این خبر، برخی سایت‌های فروش بلیت قطار، اقدام به فروش بلیت قم‌مشهد با تخفیف زیاد برای پایان هفته جاری کرده‌اند که این مسئله سبب نگرانی مردم و دستگاه‌های اجرایی مقابله با کرونا شده است. براساس آگهی‌های منتشر شده، تا پایان هفته آخر شهریورماه، بیش از ۱۰ برنامه حرکت قطار از مبدأ قم به مقصد مشهد آگهی شده است که باتوجه‌به فروش ۵۰ درصدی ظرفیت هر قطار مسافربری و در صورت فروش قطعی آن، مشهد در پایان این هفته شاید میزبان ۲۵۰۰ نفر از هم‌میهنان قمی باشد.
 
معاون زیارت استانداری: پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد لغو شد | پایش سلامت مسافران از مبدأ انجام می‌شود
 
 

واکنش مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و راه‌آهن خراسان رضوی

دکتر حمیدرضا رحیمی در واکنش به این خبر به شهرآرانیوز گفت: ما به‌طور مستقیم در جریان این برنامه ریلی قرار نگرفته بودیم و براساس اعلام رسانه شما، قطعا مکاتبات خود را با معاونت‌های بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی قم انجام خواهیم داد و نتیجه آن را نیز اعلام می‌کنیم.

جواد معراجی‌فر، مدیر روابط عمومی راه‌آهن خراسان رضوی، درباره تصمیم‌گیری برنامه سفر‌های ریلی در کشور تصریح کرد: هرگونه برنامه‌ریزی برای حرکت قطار‌ها در کشور برعهده ستاد مرکزی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران است و ادارات کل استانی موظف به اجرای آن برنامه هستند.

وی ادامه داد: درباره حضور مسافران قمی در مشهد، ما تصمیم‌گیرنده نیستیم و قطعا بلیت‌فروشی با نظر قبلی و هماهنگی‌های لازم با ستاد ملی کرونا انجام شده است.
ضمن آنکه از زمان شیوع کرونا و پس از برپایی مجدد سفر‌های ریلی، فقط برای ۵۰ درصد ظرفیت هر قطار بلیت فروخته می‌شود که تازه آن هم هیچ موقع به‌صورت کامل فروش نرفته است؛ بنابراین احتمال حضور تعداد زیادی مسافر قمی در مشهد اندک خواهد بود.
 

پایش سلامت مسافران از مبدأ انجام می‌شود

محمدصادق براتی، معاون امور زیارت استانداری خراسان رضوی، با اشاره به برنامه حرکت قطار‌های قم‌مشهد گفت: بحث شرایط قرمز و بحرانی قم از دیروز در رسانه‌ها مطرح شده است و به‌طبع پایش وضعیت تردد از مبدأ این شهر به دیگر نقاط کشور به‌ویژه مشهد مقدس برای ما اهمیت پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: هرگونه ممنوعیت یا محدودیت سفر‌های درون کشوری با ستاد ملی مقابله با کروناست و ستاد‌های استانی ضمن اعلام نظر‌های کارشناسی خود، ملزم به اجرای مصوبات ملی هستند. سفر‌ها از قم به مشهد با محدودیت همراه نبوده است و برای شرایط فعلی، استانداران خراسان رضوی و قم قطعا در تعامل با یکدیگر خواهند بود تا مشکلی به وجود نیاید. ما نیز در ستاد استانی خدمات سفر رایزنی‌ها و بررسی‌های خود را آغاز کرده‌ایم تا اگر مشکلی در این تردد احساس شود، مراتب را به ستاد استانی و ملی کرونا منتقل کنیم.

براتی با اشاره به مدیریت خوب استان خراسان رضوی از ابتدای شیوع کرونا تصریح کرد: برخلاف گفته‌های مسئولان وزارت بهداشت درباره شرایط قرمز و بحرانی خراسان رضوی و حتی مشهد، خوشبختانه تاکنون اقدامات اجرایی و درمانی درخور توجهی در استان ما انجام شده است که امیدواریم تداوم داشته باشد. اما باید دانست که نمی‌توان آینده را پیش‌بینی کرد.

معاون امور زیارت استانداری خراسان رضوی درباره چگونگی پایش مسافرانی که قصد ورود به مشهد را دارند، تأکید کرد: مسافران خارجی که قصد ورود به مشهد را دارند، ملزم به ارائه گواهی سلامت از مبدأ هستند و زمان ورود نیز پایش پزشکی می‌شوند. مسافران داخلی هم تا پیش از این، کنترل و پایش مستمر می‌شدند که اکنون این پایش کمتر انجام می‌شود که به فراخور وضعیت، این نظارت‌ها می‌تواند دوباره تشدید شود.

پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد لغو شد

براتی در ادامه از جدیدترین مصوبه ستاد استانی مقابله با کرونا سخن گفت و تصریح کرد: امروز، سه‌شنبه ۲۵ شهریورماه، برخلاف میل قلبی خود و همکارانمان و صرفا بنا به رعایت سلامتی هم‌میهنان و زائران گرامی، ممنوعیت پیاده‌روی دهه آخر صفر به مشهد مقدس تصویب شد که براساس این مصوبه، دستگاه‌های دولتی خراسان رضوی هیچ تسهیلات یا خدماتی را به زائران پیاده و سواره، مطابق آنچه که هر سال انجام می‌شد، ارائه نخواهند کرد.

وی ادامه داد: سال گذشته در ایام ۳ روز پایانی ماه صفر، ۵۰۵ هزار زائر پیاده از ۲۱ استان کشور و کشور‌های هم‌جوار به‌سمت مشهد حرکت کرده بودند تا در آیین پیاده‌روی شهادت امام رضا (ع) حضور یابند. از این تعداد فقط ۱۱۴ هزار نفر در مدارس دولتی مشهد اسکان داده شده بودند که امسال متأسفانه نمی‌توانیم پذیرای این عزیزان باشیم. البته باید اعلام کنم که برنامه سفر و عزاداری‌های مرسوم لغو نشده است و این ذهنیت به وجود نیاید که مردم عزیز نمی‌توانند در دهه پایانی ماه صفر به مشهد مشرف شوند، بلکه خدمات دولتی همیشگی لغو شده است.

براتی به یکی از برنامه‌های جایگزین امسال اشاره و گفت: برای استفاده مردم عزیز از معنویات دهه پایانی ماه صفر به‌ویژه زیارت آستان، ولی نعمتمان، خادمان آستان قدس رضوی مأموریت دارند پرچم گنبد منور امام رضا (ع) را به سایر نقاط کشور ببرند تا علاقه‌مندانی که امکان حضور ندارند، به این وسیله از پرچم متبرک رضوی فیض ببرند.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->