تأثیر عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده سرماخوردگی‌ها کروناست تاکید معاون استاندار خراسان‌رضوی بر راه‌اندازی مرکز ملی داده‌های زیارت آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان آزمون‌ آموزگاری از امروز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) پلمب سومین رستوران متخلف در طرقبه‌شاندیز (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری متهم به ۲۰۰ فقره موبایل قاپی در مشهد مجازات افشای اسرار بیماران از طرف پزشک چیست؟ مرگ دلخراش خاله ۱۴ ساله به دست خواهرزاده ۵ ساله (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) شتر، عامل مصدومیت ۸ نفر در تصادف ۴ تریلی در جاده طبس - اصفهان سربازان امریه می توانند در آتش نشانی خدمت کنند وزیر بهداشت: عرضه اینترنتی دارو آزمایشی خواهد بود رئیس سازمان بهزیستی: هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست عجیب و غریب‌ترین سفارش‌ها برای عمل‌های زیبایی پشت پرده تیپ‌های عجیب و آویزهای غریب سر و صورت نوجوانان قتل و سوزاندن جسد پدر به دست دختر شیطان صفت کاهش ۱۰ درصدی مصدومان حوادث ترافیکی در نوروز ۱۴۰۳ جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان اعلام شد پرونده داروی هموفیلی روی میز شورای عالی بیمه زلزله، مرزن آباد مازندران را لرزاند (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) کشف جسد جوان گم شده در بشکه اسید
سرخط خبرها

مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری چقدر است؟

  • کد خبر: ۴۳۱۲۵
  • ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰
  • ۲
مبلغ وام ضروری بازنشستگان کشوری چقدر است؟
صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: بررسی وضعیت پرداخت وام‌های ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق در هشت سال اخیر نشان می‌دهد که تعداد این تسهیلات ۲ برابر و سقف آن نیز پنج برابر شده است.
به گزارش شهرآرانیوز، وضعیت پرداخت وام ضروری بازنشستگان کشوری از سال ۱۳۹۳ تاکنون نشان می‌دهد که تعداد این تسهیلات از ۲۰۰ هزار فقره به ۴۰۰ هزار فقره و رقم آن نیز از دو میلیون تومان به ۱۰ میلیون تومان افزایش یافته است.

پیش از این دوره زمانی و در سال ۱۳۹۲، صندوق بازنشستگی کشوری مبلغ ۲ میلیون تومان وام کم بهره تنها به تعداد ۶۴ هزار نفر از بازنشستگان پرداخت کرد و مجموع وام پرداختی بین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۲ نیز با اعتباری حدود ۴۳۰ میلیارد تومانی با ارقام ۳۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در مجموع به بیش از ۴۰۵ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش پرداخت شده بود.

بر اساس این گزارش، اما از سال ۱۳۹۳ که سیاست توسعه تسهیلات ضروری، عدالت در پرداخت وام و فعال شدن منابع در اختیار بانک عامل برای بازنشستگان کشوری توسط مدیران وقت صندوق بازنشستگی کشوری در دستور کار قرار گرفت، ظرفیت، اعتبار و تعداد استفاده کنندگان از این تسهیلات با تحول جدی همراه شد.

براین اساس، در سال ۱۳۹۳ و با اجرای این سیاست، وام ضروری ۲ میلیون تومانی برای ۲۰۰ هزار نفر از بازنشستگان تحت پوشش در نظر گرفته شد که اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی برای این سال نزدیک به کل اعتبار ۴۳۰ میلیارد تومانی بین سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۹۲ بوده است. در سال پس از آن یعنی ۱۳۹۴ نیز رقم این تسهیلات با اعتباری ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ۲۵۰ هزار نفر پرداخت شد.

در ادامه این گزارش تاکید شده است، نگاهی به آمار وام ضروری، حاکی از آن است که رقم پرداختی این تسهیلات در سال ۱۳۹۵ با رشد ۵۰ درصدی و با اعتبار ۷۵۰ میلیارد تومان به رقم ۳ میلیون تومان رسید و برای ۲۵۰ هزار نفر ارائه شد. در این سال پرداخت وام ضروری برای اولین بار به صورت ثبت نام اینترنتی متقاضیان در سایت صندوق بازنشستگی و انجام فرآیند قرعه کشی بین افراد متقاضی انجام شد که این ثبت نام اینترنتی عملا در سال‌های بعدی نیز ادامه یافت. در همین سال بیش از ۴۱۰ هزار نفر از بازنشستگان به صورت اینترنتی تقاضای دریافت وام خود را ثبت کردند که پس از قرعه کشی به صورت نوبت بندی شده ۲۵۰ هزار نفر مشمول دریافت وام شدند.

این روند سبب شد تا در سال ۱۳۹۶، بیش از ۶۲۳ هزار نفر برای ۳۰۰ هزار فقره تسهیلات ۴ میلیون تومانی از طریق سایت صندوق بازنشستگی ثبت نام کنند. از این تعداد بیشترین آمار ثبت درخواست وام ضروری، مربوط به استان‌های تهران با ۱۰۹ هزار و ۵۰۳ نفر، فارس با ۴۷ هزار و ۱۹۶ نفر، خراسان رضوی با ۴۶ هزار و ۳۹۵ نفر، اصفهان با ۴۲ هزار و ۳۱۳ نفر و مازندران با ۳۴ هزار و ۵۹۵ نفر می‌شد.

این گزارش می‌افزاید: در سال ۱۳۹۷ با هماهنگی بانک صادرات ایران تسهیلات وام ضروری با اعتباری بالغ بر ۲۰۰۰ میلیارد تومان و با رشدی ۶۶ درصدی برای تعداد ۴۰۰ هزار نفر و به مبلغ ۵ میلیون تومان در نظر گرفته شد. از این سال به بعد، پرداخت این تسهیلات براساس اولویت و شاخص هایی، چون عدم دریافت وام توسط متقاضی، میزان حقوق و سایر شرایط اجرایی شد. در این دوره که پرداخت آن از مهرماه ۱۳۹۷ آغاز شد تعداد متقاضیان مشمول در ۱۲ نوبت تقسیم بندی شدند و بانک عامل نیز هرماه براساس نوبت بندی انجام شده اقدام به پرداخت وام کرد. این نوبت‌ها عملا تا مهرماه سال بعد ادامه یافت.
 
منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
رضا کاظم پور
United States of America
۲۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۵
0
1
سلام خسته نباشی مسولان محترم محبت کنید بیمه کارگری رادروست کنید ممنونم از لطف شما همه کارگران حیران هستند هر کسی برای کارگر کاری انجام دهد خداوند پاداشت می دهد خدانگهدار شما خداحافظ
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۶
0
0
سلام شمار رو بخدا قسم فکری برای زنان سرپرست خانوار بکنین خیلی نامردیه همه ارگانها یه کمک خرجی بهشون می کنن ولی اموزش وپرورش خیلی ضعیف هیچ کمکی نمی کنه
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->