کارگردان آپارتچی: ما انتظار حضور پرشور مردم برای دیدن فیلم آپاراتچی را داریم  اکران مردمی فیلم سینمایی آپاراتچی در سینما هویزه مشهد+ فیلم واکنش «احسان علیخانی» به انتشار عکس جنجالی‌اش + تصاویر اکران مردمی فیلم آپاراتچی در مشهد با حضور بازیگران و عوامل فیلم (جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) تئاتر "un۱۲"، با داستان رنج کردها از رژیم بعث در مشهد به روی صحنه رفت آغاز پخش بین‌المللی «اَبله» | روایتی از زندگی یک دختر کوتاه قامت در خوابگاه! معرفی اعضای جدید هیئت‌مدیره انجمن صنفی تهیه‌کنندگان فیلم بلند مشهد فصل جدید «زخم کاری» چه زمانی پخش می‌شود؟ سرمایه ادبی ایران | درباره سیدعلی موسوی گرمارودی، شاعر، نویسنده و محقق به بهانه زادروزش فصل ایران باستان سریال «سلمان فارسی» کلید خورد لئوناردو دی‌کاپریو و جنیفر لارنس در فیلم جدید اسکورسیزی هم‌بازی می‌شوند نقدی به رئالیتی شو «اسکار» مهران مدیری آیا عکس جدید احسان علیخانی در فضای مجازی، واقعی است؟ + عکس برنامه‌های بزرگداشت سعدی اعلام شد | گردهمایی سعدی‌پژوهان در شیراز انتقاد کمدین کهنه کار به نسل کشی رژیم صهیونیستی نخل طلای افتخاری کن به استودیو جیبلی ژاپن اعطا می‌شود
سرخط خبرها

گفتگو با نوجوان برگزیده‌ کشوری مسابقات فیلم کوتاه و تصویربرداری

  • کد خبر: ۴۳۱۹۲
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰
گفتگو با نوجوان برگزیده‌ کشوری مسابقات فیلم کوتاه و تصویربرداری
با یکی از این نوجوان‌های موفّق شهرمان که علاوه بر موفّقیّت در مسابقات صنایع دستی توانسته است در مسابقات علمی‌کاربردی کشوری رشته‌ی تصویربرداری و فیلم کوتاه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رتبه‌های باارزشی به دست آورد گفتگو می‌کنیم.
طیّبه ثابت | شهرآرانیوز -  هر فرد موفقی قبل از اینکه طعم فراموش‌نشدنی پیروزی را بچشد، نخست تصمیم بزرگ و سختی گرفته است. می‌دانید نام این تصمیم بزرگ چیست؟ اسم دیگر آن اراده برای پیروزی است. فرقی نمی‌کند چندساله باشی. درست زمانی که برای تلاش خود مقصد باارزشی پیدا کنی، کفش اراده به پا می‌کنی و از سرگرمی‌ها و لذّت‌های کوچک چشم می‌پوشی و تلاش می‌کنی، می‌آموزی و نا‌امید نمی‌شوی. هدفت به تو روحیّه می‌دهد و از صخره‌های مشکلات گذر می‌کنی تا به قلّه‌ی موفّقیّت برسی. با یکی از این نوجوان‌های موفّق شهرمان که علاوه بر موفّقیّت در مسابقات صنایع دستی توانسته است در مسابقات علمی‌کاربردی کشوری رشته‌ی تصویربرداری و فیلم کوتاه در سال‌های ۹۸ و ۹۹ رتبه‌های باارزشی به دست آورد گفتگو می‌کنیم.
 

فیلمم را در مدرسه ساختم

ما را با خودت و موفّقیّت‌هایت بیشتر آشنا می‌کنی؟

زینب فروغی هستم، هفده‌ساله. علاقه‌ام به مقوله‌ی هنر یک حسّ عمیق از دوران کودکی من است. همین علاقه باعث شد در مقطع متوسّطه رشته‌ی تصویر‌برداری را انتخاب کنم. در سال ۹۸ در مسابقات علمی‌کاربردی رشته‌ی تصویر‌برداری شرکت کردم و توانستم در مقطع استانی و مرحله‌ی کشوری در بخش‌های تئوری و عملی برگزیده شوم. به‌تازگی هم در مسابقه‌ی فیلم کوتاه «نوجوان سالم» در بخش کارگردانی برگزیده‌ی استانی شدم و هنوز نتیجه‌ی مسابقات کشوری آن نیامده است.

به غیر از این موفّقیّت‌ها، آیا در رشته‌های دیگر هنری هم رتبه‌هایی به دست آورده‌ای؟

بله، سال ۹۵ در مسابقات کشوری صنایع دستی سنّتی در رشته‌ی پته‌دوزی، کارم برگزیده شد.


آیا فکر می‌کردی در مسابقات علمی‌کاربردی سال ۹۸ مقام بیاوری؟ درباره‌ی اثری که با آن در مسابقه شرکت کردی برایمان بگو.

نه، چون زمان خیلی کمی داشتم، امّا با لطف خداوند و کمی تلاش موفّق شدم کار را خوب ترکیب کنم. کارم درباره‌ی پیشرفت‌های نانو‌تکنولوژی در زمینه‌ی بهبود بیماری سرطان بود.

 

چه عاملی باعث شد کار شما در میان آن همه کار مقام بیاورد؟

خب، ما در رشته‌ی تصویربرداری با اصول حرفه‌ای تصویربرداری و تدوین آشنا شده بودیم. با کمی خلّاقیّت و حمایت مدرسه‌مان که دوربین و فضا در اختیارم قرار داد و البتّه لطف خدا این اتّفاق افتاد.

 

از اسم و موضوع فیلمت در مسابقه‌ی فیلم کوتاه برایمان بگو.

موضوع فیلم ما درباره‌ی انتخاب نامناسب دوست بود که می‌تواند مشکلات اجتماعی فراوانی برای یک نوجوان به وجود بیاورد.

اسم «شمعی در باد» را هم به همین دلیل انتخاب کردم. در این فیلم، سعی کردم همه‌ی خطراتی را که می‌تواند برای دختر جامعه‌ی امروز اتّفاق بیفتد به تصویر بکشم. دختر توی فیلم ما ابتدا توسّط همکلاسی‌اش به کار‌های اشتباه سوق داده شد و بعد در دامن اعتیاد نابود شد.

 

فعّالیّت‌های غیردرسی‌ات باعث افت تحصیلی‌ات نشد؟

نه، معدلّم ۸۱/۱۹ شد و مشکلی ندارم.


لوکیشن فیلم «شمعی در باد» را کجا انتخاب کردی؟

قسمت‌هایی را در حیاط مدرسه، بیرون مدرسه، در پارک و قسمتی را هم در خانه‌ی خودمان و بخشی را هم در خوابگاه مدرسه فیلم‌برداری کردیم.

 

برای شرکت در مسابقه فیلم کوتاه با چه مشکلاتی روبه‌رو شدی؟

اوّلین فیلمم بود و طبیعی است که اوّلین تجربه‌ها سختی‌های خودش را داشت چه در بازی‌ها چه در مکان‌ها.

 

چه برنامه‌ای برای آینده‌ات داری؟‌

می‌خواهم رشته‌ی کارگردانی را ادامه بدهم و در رشته‌ی تصویربرداری و عکّاسی موفّق باشم.


به چه موضوع‌هایی در فیلم‌سازی علاقه‌مندی؟

 
به حوزه‌ی زنان و آسیب‌های اجتماعی علاقه‌مندم و خانم پوران درخشنده و نرگس آبیار برایم ایده‌آل هستند. می‌خواهم یک پوران درخشنده‌ی دیگر باشم.


هیچ حرف دیگری نداری که نگفته باشی؟‌

می‌خواهم از حمایت مدیر مدرسه‌مان، خانم منیره نایینی، و تشویق‌های خانم نادری و همه‌ی خانواده‌ام تشکّر کنم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->