تاکید فعالان و نخبگان مشهد بر پاسخگویی و شفافیت نمایندگان مردم مشهد در مجلس رژیم صهیونیستی بیش از ۲۰۰ آواره فلسطینی را در بیمارستان شفا قتل عام کرد محمود عباس با ترکیب کابینه جدید به نخست وزیری محمد مصطفی موافقت کرد روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد دیدار زیاد النخاله و هیئت همراه با رهبر انقلاب | مقام معظم رهبری: ایستادگی مردم غزه و ناکامی‌های رژیم صهیونیستی پدیده‌ای الهی است ظرفیت نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی، موتور محرک توسعه استان انتقاد تند پاکستان از عملکرد افغانستان در حوزه تروریسم خراسان رضوی رکورددار برخورداری از طرح‌های عمرانی در کشور تائید جنایات اسرائیل توسط گزارشگر سازمان ملل بررسی و تصویب لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان به کجا رسید؟ دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی چه زمانی برگزار می‌شود؟ اسماعیل هنیه با محمدباقر قالیباف دیدار کرد رایزنی تلفنی استاندار خراسان رضوی و والی هرات برای تسهیل تردد کامیون‌ها در مرز مشترک قصد صهیونیست‌ها برای بستن مسجدالاقصی به مدت ۱۶ روز شهادت ۹ تن در حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان الشرق: ایران و سودان به صورت متقابل سفیر تعیین کردند امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد (۸ فروردین ۱۴۰۳) اذعان صهیونیست‌ها به ناکامی درترور رهبران حماس و نجات اسرا حزب‌الله طی یک روز ۵ بار پایگاه‌های رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد مزایده ملک ۶۵ هزار متر مربعی امیرمنصور آریا به دلیل معوقات مالیاتی رئیس‌جمهور در دیدار با اسماعیل هنیه: شکست‌های طوفان‌الاقصی برای رژیم صهیونیستی جبران‌پذیر نیست رئیس‌جمهور: تصادفات جاده‌ای نگران‌کننده و نقطه مقابل نشاط اجتماعی است
سرخط خبرها

درباره نخست‌ وزیر جدید ژاپن

  • کد خبر: ۴۳۲۰۹
  • ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
درباره نخست‌ وزیر جدید ژاپن
یوشی‌هیده سوگا، پدری کشاورز و معلم داشته و بزرگ‌شده روستایی در شمال ژاپن است.
هدی جاودانی | شهرآرانیوز؛ با وجود اینکه بسیاری از سیاست‌مداران ژاپنی از خانواده‌هایی سیاسی و برخاسته از قشر نابغه جامعه هستند، یوشی‌هیده سوگا، پدری کشاورز و معلم داشته و بزرگ‌شده روستایی در شمال ژاپن است. او بیش از آنکه به کاریزمای خود شهرت داشته باشد، به اظهارات خنثایش از سیاست‌های دولت شناخته می‌شود. علاوه‌بر این، سوگای هفتادویک‌ساله، حتی از آبه شینزویی که به‌خاطر بیماری از سمت نخست‌وزیری استعفا کرده است، نیز مسن‌تر است. با وجود این‌ها، روز دوشنبه، دبیر اول و سخن‌گوی کابینه ژاپن که سال‌های بسیاری آبه را همراهی کرده بود، با اکثریت آرا به رهبری حزب محافظه کار لیبرال دموکرات، یا همان حزب حاکم بر ژاپن درآمد و قرار است همین هفته به مقام نخست‌وزیری ژاپن برسد. سوگا باید هر‌چه سریع‌تر دست به کار شود. او درحالی بر مسند رهبری می‌نشیند که اقتصاد ژاپن در میانه همه‌گیری جهانی از پا درآمده و سال‌ها رونق و شکوفایی به‌دست‌آمده توسط آبه، از بین رفته است.
 
همچنین، ژاپن درحالی نخست‌وزیر خود را از دست داده است که ازسوی چین و کره‌شمالی تحت فشار قرار دارد؛ نخست‌وزیری که در حوزه سیاست خارجی، میراثی را از خود به یادگار گذاشته است که بخش مهمی از آن به‌واسطه راهبردی‌ترین متحد ژاپن، آمریکا، به دست آمده است. با وجود آنکه سوگا متعهد شده بود سکان رهبری ژاپن را از همان نقطه‌ای به دست بگیرد که آبه آن را رها کرده بود، هنوز نتوانسته است چشم‌انداز روشنی از ژاپن، سومین اقتصاد بزرگ جهان، ارائه بدهد و با وجود آنکه حدود ربع قرن از حضور او در صحنه سیاست می‌گذرد، هنوز سیاست‌های قدرتمندی را از خود به نمایش نگذاشته است. ازجمله مسائلی که پیگیری آن‌ها از سوگا توقع می‌رود، اصلاح قانون اساسی صلح‌طلبانه ژاپن و بازگرداندن گروگان‌های ژاپنی از کره‌شمالی است. او همچنین گفته است که به فرمول اقتصادی آبه یا همان «آبه‌نومیکس» پایبند خواهد بود.

اما برخی دیدگاه‌های سیاسی سوگا به نگرانی‌هایی انجامیده است. تحلیلگران بر این باورند که مغز متفکر اقدامات مقتدرانه آبه، از جمله افزایش نفوذ بر بروکراسی گسترده ژاپن و به‌کارگیری تاکتیک‌هایی برای سرکوب منتقدان در رسانه‌های خبری، یوشی‌هیده سوگا بوده است. اما مهم‌ترین سؤالی که با روی کار آمدن سوگا به وجود می‌آید، این است که او تا کی در این جایگاه دوام خواهد آورد؟ و پاسخ این سؤال در شیوه مدیریت او، در مواجهه با چالش‌هایی، چون همه‌گیری ویروس، المپیک به‌تأخیرافتاده و تنش‌های بالاگرفته با چین نهفته است. با این حال آقای سوگا برای رسیدن به مقام نخست‌وزیری، رضایت بیش از ۵۰ درصد مردم ژاپن را، در افکارسنجی هفته گذشته این کشور به‌دست‌آورده است و می‌تواند تا مدتی از آن بهره ببرد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->