حمله هواداران تراکتور به بازیکنان+ ویدیو استراحت دو روزه اوسمار به شاگردانش تغییر مالکیت پرسپولیس تنها راه نجات! حنانوف و بیرو در اراک هم نیستند سوال ویژه از دانیال اسماعیلی‌فر| مخاطب تو چه کسی بود؟! عالیشاه بازی با سپاهان را از دست داد نتیجه بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر(۳۱ فروردین ۱۴۰۳)+ ویدیو گل‌ها| بازگشت به صدر ویدیو خلاصه بازی استقلال و شمس آذر قزوین(۳۱ فروردین ۱۴۰۳) پخش زنده بازی النصر و الفیحا در لیگ عربستان (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین پخش زنده بازی استقلال و شمس آذر در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین یونس امامی به پاریس رسید | چهارمین سهمیه المپیک‌ برای کشتی آزاد ایران سورپرایز زنوزی برای هواداران تراکتور و استقلال| استراماچونی در تبریز؟ پخش زنده بازی تراکتور و نساجی در لیگ برتر (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین حمله سرپرست هوادار به سرپرست پیکان| جنجال دقیقه نودی در نبردتهرانی‌ها شمسایی: تیم‌های کوچک آسیا بزرگ شده‌اند هشدار برای شاگردان شمسایی| قهرمانی آسان نیست نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برگشت لیورپول و آتلانتا در یورولیگ| جام‌ها پر! نتیجه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان+ ویدیو گل‌ها(۳۰ فروردین ۱۴۰۳)| صدر سرخ شد ویدیو خلاصه بازی پرسپولیس و صنعت نفت آبادان(۳۰ فروردین ۱۴۰۳) بازکردن گچ دست بیرانوند عقب افتاد
سرخط خبرها

خداداد عزیزی: حمیداوی استطاعت گذشته را ندارد

  • کد خبر: ۴۳۳۷۰
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹
خداداد عزیزی: حمیداوی استطاعت گذشته را ندارد
خداداد عزیزی، غزال تیزپای فوتبال ایران معتقد است مالک باشگاه شهرخودرو استطاعت مالی را ندارد که مثل سال‌های قبل هزینه کند!
به گزارش شهرآرانیوز؛ بازیکن سابق فوتبال مشهد که این‌روز‌ها بیشتر در فضای مجازی و در رسانه‌های مختلف به‌عنوان مجری برنامه‌های ورزشی فعالیت می‌کند، روز گذشته درباره آخرین وضعیت باشگاه شهرخودرو مشهد صحبت کرد. خداداد عزیزی در آخرین تمرین شهرخودرو پیش از عزیمت به قطر شرکت کرد و گپ مفصلی هم با رحمتی زد. غزال تیزپای فوتبال ایران معتقد است مالک باشگاه استطاعت مالی را ندارد که مثل سال‌های قبل هزینه کند!


شهرخودرو برای صعود شانس نداشت

شهرخودرو با توجه به حضور ۲ تیم الهلال و پاختاکور در این گروه عملا شانس چندانی برای صعود نداشت. این تیم در گروه بسیار سختی قرار گرفته است و من به رحمتی هم پیشنهاد کردم تا در این بازی‌ها به‌نوعی عیار تیمش را محک بزند و بازیکنان جدیدش را آزمایش کند و درواقع انتظار چندانی برای صعود نداشته باشد. همان‌طور که می‌دانید شهرخودرو خیلی از بازیکنان باارزش خودش را از دست داده و این موضوع در روند تیم خواه‌ناخواه بسیار تأثیرگذار است. برفرض مثال محمدحسین مرادمند در قلب دفاع در این چند سال جزو بازیکنان کلیدی این تیم محسوب می‌شد و قطعا غیبت او در این فرصت بسیار کم قابل‌رفع نیست.


تصمیم رحمتی برای بازی‌دادن به صفائیان، حرفه‌ای بود

من معتقدم اگر خود رحمتی درون دروازه می‌ایستاد، با توجه به اینکه در بخش قبلی صحبتم گفتم که شانس زیادی برای صعود نداشتیم، دیگر جایی برای محک جدی این گلر جوان در اختیار نداشت. شاید اگر برای مثال شهرخودرو برای صعود از گروه تنها به یک برد احتیاج داشت، خودش درون دروازه قرار می‌گرفت. بگذارید مثالی بزنم. در دورانی که صحبت خروج مسی از بارسلونا شده بود، یکی از بزرگان فوتبال صحبت بسیار جالبی را مطرح کرد. او درجایی گفته بود در هر حال مسی از این تیم خواهد رفت. امسال اگر نه، سال دیگر و درنهایت مسی از دنیای فوتبال خداحافظی می‌کند، پس بارسلونا باید عادت کند که چطور بدون مسی بازی کند و ببرد، هرچقدر هم که سخت باشد.
 
حالا درباره بازی‌نکردن مهدی هم وضع تقریبا به‌همین‌شکل است. او در‌هر‌حال قصد دارد که از فوتبال خداحافظی کند، همان‌طور که خودش اعلام کرده و قطعا شهرخودرو باید بدون مهدی رحمتی و با یک دروازه بان جدید پا به کارزار لیگ برتر بگذارد. من فکر می‌کنم کاری که او کرد، آن‌چنان غیرحرفه‌ای نبود. فرض می‌گیریم او خودش درون چهارچوب قرار می‌گرفت، گل هم نمی‌خورد و بازی صفر- صفر تمام می‌شد، چه فرقی به حال شهر‌خودرو می‌کرد؟ بالاخره آنچه مسلم است، مهدی رحمتی اگر بخواهد در لیگ ایران مربیگری کند، از درون دروازه این امر ممکن نیست، تعارف هم نداریم.


کار مهدی رحمتی با بازیکنانی که جذب کرده، سخت است

قبل از آنکه تیم به قطر برود، در یک گفت‌و‌گوی خصوصی به رحمتی گفتم این بازیکنانی که تو در حال جذبشان هستی، ممکن است از نظر خودت بازیکنانی باشند که بتوانند به تو کمک کنند، اما انتظار از شهر‌خودرو در شهر مشهد بالا‌ست؛ چراکه این تیم ۳ سال است که در رده‌های اول تا چهارم لیگ قرارگرفته است و در مردم شهر مشهد توقع ایجاد کرده است. بر فرض مثال شما وقتی مرادمند را از دست می‌دهید، نمی‌توانید با یک بازیکن جوان کار را برای تیمت به‌اصطلاح در‌بیاورید. به‌همین‌دلیل کار مهدی رحمتی با توجه به بازیکنان جوانی که می‌خواهد او بازی دهد، خیلی سخت است و من آرزو می‌کنم او از پسِ چالش جدیدش بربیاید.


مردم مشهد باید انتظاراتشان را از این تیم پایین بیاورند

من اعتقاد دارم این تیم خصوصی نمی‌تواند حریف مخارج زیادی شود که در‌حال‌حاضر در بسیاری از تیم‌های دولتی شاهد آن هستیم. طبیعتا مردم هم باید سطح توقعاتشان را پایین بیاورند. به‌هرحال با توجه به اینکه شرایط اقتصادی بدی را تجربه می‌کنیم، مالک باشگاه این استطاعت مالی را ندارد که مثل سال‌های قبل هزینه کند. آن‌هایی که بیرون گود نشسته‌اند و می‌گویند که چرا فلانی را نگرفتی و چرا فلانی را از دست دادید، این را هم در نظر داشته باشند که اگر پول کافی بود، بازیکنی از دست نمی‌رفت و اگر هم می‌رفت نفراتی در همان حد‌و‌اندازه جایگزین می‌شد. اما من باوجود تمام صحبت‌هایم، امیدوارم در لیگ بیستم اتفاقات خوبی برای تیم شهرم و مهدی رحمتی رقم بخورد؛ ولی نمی‌توان منکر این مسئله شد که کار بسیار سخت است.


مدیران باعث به‌وجود‌آمدن مشکلات بزرگ فوتبال ما هستند

پیش‌کسوت فوتبال مشهد در انتها درباره شرایط و قوانین چذب بازیکنان خارجی هم گفت: متأسفانه در طی سال‌های اخیر، بازیکنان و مربیان خارجی بی‌کیفیت بی‌شماری به فوتبال ورود کرده‌اند که به‌خاطر عدم تنظیم قرارداد درست، بابتشان محکوم شده‌ایم که در این موضوع باز هم همین مدیران مقصرند، به‌این‌دلیل که خودشان باعث ورود آن‌ها به فوتبال شده‌اند. مثلا ویلموتس که امروز می‌خواهد میلیارد‌ها تومان از فوتبال ما خسارت بگیرد، خود همین آقایان باعث ورودش شده‌اند. خود همین دوستان گفته‌اند که قراردادش روشن است و این آدم بسیار نجیبی است و ما قرارداد بسیار خوبی با او بستیم.
 
در کل می‌خواهم بگویم که هر کاری کردند، خودشان کردند. اگر نظر من را در رابطه با این مسئله می‌خواهید، نظر من این است که مشکل اصلی همین مدیرانی هستند که فوتبال را اداره می‌کنند، چراکه اصلا کارشان را بلد نیستند و باوجود این ناآگاهی حتی حاضر نمی‌شوند ۲ نفر مشاور خبره و آگاه به قوانین روز دنیا را در کنار خودشان استخدام کنند تا این‌حد دچار ضرر نشوند.
 
اصلا مگر می‌شود تیم فوتبال پرسپولیس ۴ سال متوالی قهرمان ایران شود، اما مربی‌اش تنها چند روز مانده به حضور در مهم‌ترین تورنمنت باشگاهی در سطح آسیا عنوان کند که می‌خواهد برود. علاوه بر او ترابی برود، علیپور برود، بیرانوند برود. در تمام دنیا رسم بر این است تیمی که قهرمان می‌شود، وظیفه مدیرانش این است که بازیکنان تیم را برای فصل جدید حفظ کنند. اگر خاطرتان باشد مدیر باشگاه بارسلون هفته گذشته عنوان کرد که «اگر مسی با رفتن من می‌ماند، من همین امروز استعفا می‌کنم و می‌روم».
 
کدام‌یک از مدیران ما جرئت به‌زبان‌آوردن این جمله را دارند؟ متأسفانه مسئولان فوتبال ما معمولا با رابطه پا به فوتبال می‌گذارند و تنها به‌دنبال شهرت و مصاحبه و در کل اوضاع‌واحوال خودشان هستند، چون که می‌دانند ظرف یک سال اخراج می‌شوند. شما نگاه کنید باشگاه پرسپولیس که توانسته است به‌قول‌معروف پوکر کند، در این چند سال گذشته چند مدیرعامل داشته است. واقعا چطور می‌شود که یک باشگاه در این حد‌و‌اندازه تا به‌این‌حد تغییرات مدیریتی داشته باشد. بیایید باور کنیم که فوتبال ما برای رسیدن به موفقیت‌های دائمی نیاز به یک تعریف ساختاری منطبق با اصول حرفه‌ای روز دنیا را دارد که در غیر‌این‌صورت در بهترین حالت ممکن، وضعیت به‌همین‌نحو است که می‌بینید.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->