ویدیو درگیری عجیب در مسابقات جام رمضان فدراسیون جودو! آیا نحوه واگذاری غیر عادلانه است؟ | اعتراض استقلال برای چیست؟ آندو: جوان‌های تیم ملی منتظر فرصت باشند جریمه چندهزار دلاری قلعه نویی و شاگردان| تلخی بی پایانِ باخت مقابل قطر نظرسنجی انتخاب چهره برتر ورزش مشهد در سال ۱۴۰۲ جوانترین بازیکن تاریخ تیم ملی ایران کیست؟ استقلال برای حل پرونده محبی راهکار پیدا کرد برد سخت خیبر در مشهد+ فیلم مالکیت بانک‌های دولتی برای پرسپولیس و استقلال دردسرساز می‌شود؟+ ویدئو شوک به فوتبال ایران| بازیکن خارجی استقلال هپاتیت دارد! شکایت ارسلان مطهری از علی خطیر گل محمدی و مجیدی مربیگری در تیم امید ایران را قبول نکردند قایدی گلش را به طارمی تقدیم کرد جوانگرایی در تیم ملی فقط در حد حرف| قلعه‌نویی ریسک نمی‌کند جانشین تن هاخ کیست؟ | شیاطین در گلهٔ گرگ‌ها نتیجه و ویدیو خلاصه بازی برزیل و اسپانیا| درگیری در بازی دوستانه نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آلمان و هلند| ناگلزمن حریف می‌طلبد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی انگلیس و بلژیک| تساوی لحظه آخری! ویدیو گل اورونوف، بازیکن پرسپولیس با لباس ازبکستان نتیجه بازی ایران و ترکمنستان+ ویدیو گل(۷ فروردین ۱۴۰۳)| ضعیف و شکننده بردیم! ویدیو خلاصه بازی ایران و ترکمنستان(۷ فروردین ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا | از قرنطینه تا قهرمانی!

  • کد خبر: ۴۳۳۸۷
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
شروع مجدد لیگ قهرمانان آسیا | از قرنطینه تا قهرمانی!
بعد از ماه‌ها بلاتکلیفی سرانجام لیگ قهرمانان آسیا از همین هفته دوباره شروع شد و ۴ نماینده ایران بعد از پوست‌اندازی در فصل نقل‌وانتقالات باید روبه‌روی حریفانشان قرار بگیرند.
محمد امیرپور | شهرآرانیوز؛ مسابقاتی که از ۲۴ شهریورماه با رعایت آیین‌نامه‌های شدیدی انجام می‌شود که یک نمونه‌اش آزمایش اجباری هر ۳ روز برای تمام اعضای تیم‌های حاضر در این مسابقات است. همین‌طور بازیکنان و اعضای تیم‌ها تنها اجازه دارند بین هتل، زمین تمرین و زمین مسابقه تردد کنند. با چنین شرایطی لیگ قهرمانان آسیا به‌صورت فشرده برگزار می‌شود و درنهایت هم دیدار نهایی آن ۲۹ آذر به‌صورت تک‌بازی انجام خواهد شد.
 
از بین نمایندگان ایران تنها پرسپولیس با همان سرمربی سابقش وارد این تورنمنت می‌شود و شهرخودرو، استقلال و سپاهان با تغییر کادرفنی و مربیان جدید وارد مسابقات آسیایی می‌شوند. در شرایطی که ۳ هفته از لیگ قهرمانان آسیا گذشته است و نمایندگان ایران ۱۱ مسابقه در این مسابقات انجام داده‌اند، اوضاع اصلا برای تیم‌های ایرانی خوب نیست و درمجموع ۷ باخت، ۲ مساوی و تنها ۲ برد به دست آورده‌اند. برای همین هم با شروع دوباره لیگ قهرمانان آسیا سراغ بررسی وضعیت نمایندگان ایران رفته‌ایم تا ببینیم اوضاع و احوالشان بعد از تغییرات کادرفنی و جابه‌جایی بازیکنان چطور است و رقیبانشان در این مدت چه کار کرده‌اند.
 
 

استقلال؛ بحران سرمربی

استقلال کارش را در این تورنمنت با فرهاد مجیدی شروع کرد و حالا مجید نامجومطلق باید آبی‌ها را در گروهی هدایت کند که بعد از ۲ مسابقه تنها یک امتیاز گرفته است. هیچ‌کس در توانایی‌های فنی نامجومطلق شک ندارد، اما همیشه او را به‌عنوان یک تمرین‌دهنده و اصطلاحا کوچ خوب کنار یک سرمربی دیده‌ایم و اینکه مرد خوش‌فکر فوتبال ایران به‌تن‌هایی روی نیمکت یک تیم بنشیند، هواداران استقلال را با نگرانی‌های زیادی روبه‌رو کرده است. از سمت دیگر جدایی علی کریمی که بهترین بازیکن استقلال در ۲ فصل گذشته بود و نمایش‌های فوق‌العاده‌ای در همین لیگ قهرمانان آسیا داشت، میانه میدان استقلال را خالی می‌کند. خبر خوب هم بازگشت آرامش به دروازه استقلال با ورود رشید مظاهری است. دروازه‌بان مطمئنی که تجربه بازی در آسیا را هم دارد. شاید استقلالی‌ها تا حدودی خوش‌شانس هم بوده‌اند که در روز‌های ناآرامی باشگاه ۳ تیم هم‌گروه آن‌ها اوضاع خوبی ندارند. الشرطه عراق و الوحده امارات بعد از اوج‌گیری بحران کرونا در اسفندماه که مسابقات فوتبال را تعطیل کرد، در هیچ تورنمنت و مسابقه‌ای شرکت نکردند و بعد از ۷ ماه آماده مسابقات رسمی می‌شوند که طبیعتا روی کیفیت تیمی آن‌ها تأثیر می‌گذارد و وضعیت الاهلی عربستان هم به‌دلیل مشکلات مالی صاحبان باشگاه چندان خوب نیست و چندتا از ستاره‌های خارجی‌اش را از دست داده است و با حداقل ستارگان خارجی وارد تورنمنت می‌شود. استقلال با اینکه در ماه‌های گذشته کم حاشیه و مشکل نداشته، اما توانسته است ترکیب اصلی بازیکنانش را حفظ کند و همین نکته دل‌گرم‌کننده‌ای است.
 
 

شهرخودرو؛ اوضاع عجیب سید

در دنیای فوتبال هرکسی که وارد دنیای مربیگری می‌شود، کارش را با تیم‌های پایه آغاز می‌کند، بعد پله‌پله بالا می‌آید تا به سطح اول و حرفه‌ای دنیای فوتبال برسد، اما داستان مربیگری سیدمهدی رحمتی به شکل عجیب و غافل‌گیر‌کننده‌ای جلو رفت و او را از درون دروازه شهرخودرو به روی نیمکت این تیم فرستاد. مهدی رحمتی حالا باید در اولین روز‌های مربیگری اش تیمش را مهیای مهم‌ترین و معتبرترین رقابت‌های فوتبال قاره آسیا کند، هرچند اخبار داخل رختکن شهرخودرو می‌گوید مهدی رحمتی بمب انگیزه است و می‌خواهد شایستگی‌هایش در عرصه مربیگری را هم اثبات کند. البته سرمربی جوان نماینده مشهد، علاوه بر تجربه کم، باید از پس یک چالش مهم دیگر هم بربیاید و آن هم پر کردن جای ۲ ستاره جداشده شهرخودرو، یعنی محمدحسین مرادمند و میلاد سرلک است که به سرخابی‌های پایتخت پیوسته‌اند. مشکل بعدی شهرخودرو پرداخت نکردن بدهی ایگور پانادیچ است که باعث شده نماینده مشهد نتواند از خرید‌های جدیدش در مسابقات آسیایی استفاده کند؛ مشکلی که البته مالک باشگاه قول برطرف کردنش را داده است. شهرخودرو دگرگون‌شده حالا باید در یکی از سخت‌ترین گروه‌های ممکن مبارزه کند؛ با الهلال عربستان قهرمان فصل گذشته آسیا، پاختاکور که همیشه حریف سخت‌گیری برای تیم‌های ایرانی بوده و البته الشباب‌الاهلی امارات که شاید ساده‌ترین حریف این گروه باشد.
 
 

پرسپولیس؛ رونمایی از سرخ‌پوشان جدید

در تحلیل‌های سایت AFC نام پرسپولیس به‌عنوان تنها نماینده ایرانی آمده است که شانس صعود از مرحله گروهی لیک قهرمانان آسیا را دارد، هرچند اگر تحلیلگران سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در جریان جدایی علی علیپور، علیرضا بیرانوند و مهدی ترابی قرار می‌گرفتند، شاید نظر دیگری پیدا می‌کردند. مسابقه دادن در لیگ قهرمانان برای تیمی که در سال‌های اخیر همیشه روی کلین‌شیت‌های بیرانوند و گل‌زنی‌های مداوم علیپور حساب ویژه‌ای باز کرده بود، کار سختی است، البته بدون مهدی ترابی که ستاره بی‌چون‌وچرای فصل پیش سرخ‌ها بود. بزرگ‌ترین انتقادی که به مدیران و کادرفنی پرسپولیس می‌کنند، درباره جایگزین‌های همین ستاره‌های جداشده است. بازیکنانی که به اعتقاد خیلی‌ها درجه ۲ هستند و شاید برای رقابتی مثل لیگ قهرمانان کار خاصی از دستشان ساخته نباشد، اما یحیی گل‌محمدی استاد بازی گرفتن از همین بازیکنان متوسط و ساختن تیم‌های خوب است. کاری که هم در شهرخودرو و هم در ذوب‌آهن انجام داده بود و حالا نوبت ستاره ساختن از بازیکنانی مثل آرمان رمضانی و میلاد سرلک و علی شجاعی است. کار سرخ‌ها وقتی سخت‌تر می‌شود که آن‌ها با یک امتیاز از ۲ مسابقه اول، کار سختی برای صعود دارند، هرچند خبر‌های خوبی هم از گروه‌سوم مسابقات وجود دارد. التعاون در ماه‌های گذشته افت وحشتناکی را تجربه کرده و در تمام مسابقه‌ها شکست خورده است و الدحیل هم بازیکنان زیادی از دست داده و به‌طور واضح تیم ضعیف‌تری از گذشته است.
 
 

سپاهان؛ بازگشت به اصل

هواداران سپاهان بعد از پشت سر گذاشتن کابوس هفته‌های آخر لیگ که با بدترین نتایج ممکن تمام شد، حالا محرم نویدکیا را روی نیمکت گذاشته‌اند. کسی که اگر به‌اندازه دوران بازی‌اش باهوش و هنرمند عمل کند، سرمربی ایده‌آل اصفهانی‌ها خواهد بود. نکته جالب اینکه محرم به‌خوبی فهمیده است که سپاهان برای نتیجه گرفتن باید به اصل خودش برگردد و یک کادرفنی تمام‌اصفهانی را با مربیان خوبی مثل سروری، توتونچی و علرضا ربانی را دور خودش جمع کرده که سال‌ها در کمپ اسپایر فعالیت می‌کرده است. سپاهان هم بازیکنان و ستاره‌های تأثیرگذار فصل گذشته‌اش را حفظ کرده است و با آمدن نژادمهدی دغدغه خط دفاعی هم تا حدودی برطرف می‌شود، اما رقیبان آسیایی سپاهان در آماده‌ترین شکل ممکن به تورنمنت آمده‌اند. النصر که با ترکیبی از بازیکنان خارجی درجه‌یک و ملی‌پوشان وطنی نایب‌قهرمان لیگ عربستان شده و السد که با ورود سانتی کازورلا در همین ۲ هفته گذشته لیگ ستارگان قطر حریفانش را گل‌باران کرده است، رقیبان سرسختی برای سپاهان نسخه محرم نویدکیا خواهند بود. تیمی که تنها برد نمایندگان ایران را در ۲ هفته اول لیگ قهرمانان آسیا به دست آورده است و در جدول وضعیت خوبی برای صعود دارد.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->