راهپیمایی حمایت از غزه فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) در مشهد برگزار می‌شود هشتمین شب جشنواره هنر‌های نوری کوهسنگی مشهد| ترازی بین‌المللی با هنرمندانی ایرانی+ فیلم تعطیلی موقت جشنواره هنر‌های نوری مشهد به مناسبت لیالی قدر عیدانه مدیریت شهری به اهالی محدوده جاده سیمان مشهد+ فیلم سخنگوی شورای شهر مشهد مطرح کرد: لزوم تفویض اختیارات کمیسیون ماده ۵ به کلانشهرها افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است
سرخط خبرها

آغاز پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) بعد از ۱۵ سال در مشهد| پیشنهاد بودجه یک هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بافت اطراف حرم

  • کد خبر: ۴۳۴۲۸
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
آغاز پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) بعد از ۱۵ سال در مشهد| پیشنهاد بودجه یک هزار میلیارد تومانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بافت اطراف حرم
طرح بافت پیرامون حرم از سال ۱۳۷۱ در مشهد آغاز شده و با گذشت ۲۷ سال از اجرای طرح ، تنها ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.
لاله سادات کوثری/ شهرآرانیوز- شهردار منطقه ثامن در آئین عملیات اجرایی پروژه ره باغ حضرت زهرا (س) گفت: در دوره مدیریت جدید مدیریت شهری قرار شد نسبت به زیرساخت‌های طرح، اهتمام بیشتری بگذاریم و فصای سبز ره باغ‌ها و پیاده رو سازی و ... صورت بگیرد.

سید مصطفی نعمتی در رابطه با طرح بافت پیرامونی اطراف حرم افزود: بافت اطراف حرم، ۸ ره باغ خواهد داشت و مسیر حرکت سبز پیاده در آنجا ایجاد خواهد شد.

وی با بیان اینکه ره باغ‌های پردیس ۵۰ درصد، سلام ۷۰ درصد، بهشت ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند، اظهار کرد: امروز آغاز احداث ره باغ حضرت زهرا (س) کلید می خورد.
 
وی افزود: ره باغ فردوس نیز ۳۰درصد و ره باغ رضوان حدود ۱۰۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی یادآور شد:زمین های  ره باغ حضرت زهرا (س) از سال ۱۳۸۴ تملک شده و این در حالی است که این ره باغ ۱۵ سال بلاتکلیف رها شده بود.
 
بهره برداری از ره باغ حضرت زهرا(س) تا شش ماه اینده
 
شهردار منطقه ثامن ادامه داد:   ۱۷۵۰۰ متر مربع مساحت این ره باغ است و امیدواریم تا شش ماه آینده در اختیار مردم قرار گیرد و تا کنون ۸۲ درصد تملک زیرساخت‌های پروژه تا امروز انجام شده و امیدواریم ۱۸ درصد باقی مانده عرصه هم به اتمام برسد.
 

تعریف ۶۴ هزار متر مربع فصای سبز و ره باغ در دوره پنجم شورای شهر در بافت پیرامون حرم

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در ادامه این مراسم گفت: عزم مدیریت شهری در این دوره این بود که زیرساخت‌های طرح اطراف حرم بهبود یابد.
 
محمدرضا حیدری خاطر نشان کرد: ۶۴ هزار متر مربع در این دوره فضای سبز در ره باغ ها و اطراف حرم مطهر ایجاد شده است. در این بافت همچنین ۶۷ هزار متر مربع پیاده رو سازی، ۷۱ هزار متر مربع شوارع اصلی و ۴۶۰۰ متر مربع فضای مذهبی ایجادشده که این نشان از عزم جدی مجموعه استان برای مشهد است.

وی ادامه داد: در طول ۲۰سال  که طرح ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته مهمترین نکته‌ای که ما بر آن تاکید داریم موضوع زیر ساختهاست. باید نگاه منظری به حرم برای سواره و پیاده پیش بینی شود.
 

فعالیت‌ها نشان از هم‌افزایی در استان دارند

در ادامه؛ رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز  گفت: فعالیت‌های عمرانی اطراف حرم مطهر بیشتر و بهتر از گذشته شکل گرفته و  از تمامی بخش‌هایی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند، قدردانی می‌کنم.
 
غلامعلی صادقی افزود: همه دست به دست هم دادند تا این مهم به نتیجه برسد  و همه مصمم هستند که فعالیت‌های عمرانی نسبت به گذ شته سرعت بیشتری بگیرد. چنین فعالیت‌هایی نشان دهنده هم افزایی در استان است.
 
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی  اظهار کرد: امیدواریم در بخش‌های دیگر و ادامه حرکت‌های عمرانی همین همفکری و توافقات شکل گرفته ادامه پیدا کند و بافت اطراف حرم از رکود چندین ساله خود خارج شود.
 
نگاه دراز مدت در تعریف پروژه ها
 
همچنین نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در آئین عملیات اجرایی پروزه ره باغ حضرت زهرا(س) گفت: الی ماشاءالله از منابع مردم و بیت المال، امانت دست ماست که گاهی دیده می شود نگاه درازمدت در تعاریف پروژه ها دیده نمی شود.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: قطعا نیت ها خیر بوده و همه افراد در پست های مختلف به این مهم تامل دارند که تصمیماتی بگیرند که بعدها از آن‌ها به نیکی یاد شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد زیادی طرح و برنامه می بینیم که اول با سرو صدای زیاد رسانه ای می شود اما بعدا با صدمه عمومی عیان می شود، گفت: موضوع طرح توسعه حرم یکی از آن هاست. بنده در مقام قضاوت نیستم. به مردمی که به من  به عنوان نظام قانون گذار اعتراض می کنند، چه پاسخی بدهم؟

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بعد ۴۰ سال باید گفتمانی در کشور راه بیفتد که برنامه ها را با کمک آن با نگاه درازمدت برنامه ها را پی‌ریزی کنیم.
 
وسعت ۵ برابری مشهد طی ۳۳ سال
 

قاضی‌زاده‌هاشمی ادامه داد: مشهد در طی سی سال وسعت پنج برابری پیدا کرده است و آن کسی می تواند صاحب اندیشه باشد که برای این شهر افق ۱۰۰ ساله را ببیند. ما امیدواریم این پروژه با رشد سرعت سالانه ۲.۵ درصد در بستر مناسب تری فراهم شود.

وی با بیان اینکه بنده مخالف رشد و پویایی نیستم اما نگاه های موقت همواره به برنامه های ما صدمه زده است، افزود: تعیین تکلیف گودهای شهر مشهد و ایجاد  ره باغهای اطراف حرم و...جای تشکر از شهردار مشهد دارد.
 
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات ما در کشور عدم وجود مدیران تصمیم گیر است.
 

پیشنهاد یک هزار میلیارد تومان بودجه برای بافت اطراف حرم در لایحه بودجه۱۴۰۰ 

در ادامه؛ نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: همه ما مفتخریم که مجاور حرم امام رضا(ع) و خادم زائران حضرت هستیم، پس هست و نیست ما به وجود این مضجع بر می‌گردد.


جواد کریمی قدوسی افزود: تا جایی که زائران نیاز به خدمات دارند، وظیفه مجاوران است که به نفع زائران عقب نشینی کنند.


وی با بیان اینکه نکته مذکور یکی از پایه های اساسی طرح گسترش طرح بازسازی حرم است، ادامه داد: این کا ، کار سنگینی است و با پروژه‌ای که هیچ حساسیت و مانعی در برابرش وجود ندارد کاملا متفاوت است‌.


نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کار باید ضمن حرکت، اصلاح شود، بدون اینکه متوقف بشویم اصلاح کنیم بعد حرکت کنیم. چراکه یک توقف شش ماهه باعث می شود سه سال  از کار عقب بیفتیم.


کریمی قدوسی افزود: از این جهت، ما همیشه نگاهمان به این بوده که اینجا همچنان یکی از کارگاه های عمرانی  مهم کشور باقی بماند و صد درصد رشد کند.


وی ادامه داد: من سابقه۶۵سال زندگی در بافت اطراف حرم را دارم و به همین جهت می‌گویم هماهنگی بین مسئولان کلان استان، عالی و کارگشا است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآورشد:  ما در مجلس همچنان در حال پیگیری هستیم. چارچوب قانون برای ما مهم است. پیشنهاد می دهیم اصلاح کار در این بافت ان شاء الله در چارچوب قانون رقم بخورد.

کریمی قدوسی اظهار کرد: امیدواریم منبعی با رقم یک هزار میلیارد تومان را که توانسته ایم سناسایی کنیم بتوانیم با پیشنهاد آن در لایحه بودجه ۱۴۰۰ برای بافت اطراف حرم احصا کنیم. دولت  نزدیک ۹۰۰ میلیارد تومان در اینجا زمین دارد. ان شاء الله در بودجه ۱۴۰۰ با یک پیشنهاد، این منابع را قانونا در اختیار خواهیم گذاشت.

 

طرح نهایی بافت پیرامون اطراف حرم، مصوب خردجمعی استان به شورای عالی معماری و شهرسازی می‌رود

در بخش دیگری از آئین عملیات اجرایی پروزه ره باغ حضرت زهرا(س)، استاندار خراسان رضوی گفت: در یک سال گذسته فراز و نشیب‌هایی داشتیم؛ شورای عالی شهرسازی مدعی است که باید طرح ها بعد از ده سال بازنگری شود و بر اساس همین ادعا اصلاح را برای بافت اطراف حرم در نظر گرفت.


علیرضا رزم حسینی ادامه داد: البته آغاز این ره باغ، مبتنی بر صورت جلسه‌ای متفق‌آرا نمایندگان استان و متولیان و.. بوده است. وزیر راه نیز در یک هفته گذشته، نامه ای به استانداری ارسال کرد که بر اساس آن نظر مدیریت استان با جمع اجماع نخبگان شرط بررسی طرح بافت اطراف حرم در شورای عالی شهرسازی است.


استاندار خراسان رضوی گفت: می توان با انسجام مدیریتی حاصل شده  طرح را مصوب و با حفظ حقوق مکتسبه آن را نهایی کرد. تا چند ماه آینده با مدیریت مدیر کل دادگستری این مهم را مصوب و در اولین جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی برای بررسی ارسال نمود

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->