بیمارستان‌های کودک در مشهد خدمات درمانی رایگان به کودکان زیر ۷ سال ارائه می‌دهند به‌صدا‌درآمدن زنگ‌خطر شیوع آبله‌مرغان، سرخک و آنفلوانزا در خراسان‌رضوی افزایش دوبرابری زندانیان مهریه و پرونده‌های قضایی در پی گران‌شدن سکه احتمال افزایش ۲۵ درصدی بودجه طرح «امنیت غذایی» ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه (۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد
سرخط خبرها
آموزش‌وپرورش خراسان رضوی:

سرانه بهداشتی مقابله با کرونا را در مدارس حاشیه شهر مشهد دوبرابر کرده‌ایم

  • کد خبر: ۴۳۴۵۳
  • ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
سرانه بهداشتی مقابله با کرونا را در مدارس حاشیه شهر مشهد دوبرابر کرده‌ایم
معاون سلامت و تربیت‌بدنی اداره کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی از اختصاص دوبرابری سرانه رعایت بهداشت مقابله با کرونا برای مدارس حاشیه شهر مشهد خبر داد.
گروه جامعه شهرآرانیوز | صفدر سلطانی با اعلام این خبر گفت: با شروع سال تحصیلی امسال مدارس، نظارت‌های مداوم و تشدید رعایت تمام دستورالعمل‌های ابلاغی مقابله با کرونا را انجام داده‌ایم و خوشبختانه تاکنون نیز موفق بوده‌ایم.

وی درباره آمار احتمالی مبتلایان به کرونا در بین دانش‌آموزان و معلمان این استان تصریح کرد: آماری از ابتلای قطعی دانش‌آموزان یا معلمان نداریم، زیرا مقرر کرده‌ایم که اگر دانش‌آموز یا معلمی حداقل علائم را نشان دهد یا خودش در قالب خوداظهاری، کسالتش را اعلام کند، حق ورود به مدرسه را نخواهد داشت. اما برای اعلام جزئیات دقیق باید از اداره بهداشت استعلام جدیدی بگیریم و به اطلاع رسانه‌ها و مخاطبان آموزش‌وپرورش برسانیم.

سلطانی درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ۲ هفته‌ای که از آغاز سال تحصیلی می‌گذرد، تأکید کرد: میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس سراسر کشور براساس آخرین اعلام وزارت آموزش‌وپرورش ۸۰ درصد است که این آمار در استان ما باتوجه‌به بازدید‌های میدانی و دریافت روزانه فرم‌های پایش سلامت و بهداشت محیط تا ۸۲ درصد می‌رسد.

وی ادامه داد: تمام دانش‌آموزان، معلمان، کارکنان اداری مدارس و اولیا و خانواده دانش‌آموزان موظف‌اند هر ۲ هفته یک‌بار اطلاعات درمانی و تغییرات بدنی احتمالی خود را در سامانه SALAMAT.ORG ثبت کنند تا کارشناسان بهداشت و درمان در جریان سلامتی آنان قرار گیرند.

معاون سلامت و تربیت‌بدنی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی درباره مدارس مناطق محروم، مدارس روستایی و نواحی پرجمعیت خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس روستایی به‌دلیل نفرات کم و محیط بزرگ‌تر، بسیار دقیق انجام می‌شود. اما عمده نگرانی ما حاشیه شهر مشهد است که پرجمعیت‌ترین منطقه از حیث دانش‌آموز است و با آنکه حضور دانش‌آموزان اختیاری می‌باشد، کسانی هم که حضوری به مدرسه می‌روند را به ۲ کد آموزشی تقسیم کرده‌ایم و سرانه بهداشت فردی و محیطی این مناطق را به دوبرابر رسانده‌ایم که مشکلی رخ ندهد.

سلطانی در پایان به لزوم پشتیبانی حداکثری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی مدارس اشاره و تأکید کرد: برای ادامه این راه نیازمند مشارکت قطعی دانش‌آموزان و اولیای گرامی هستیم که خدایی‌نکرده محصل مبتلا به کرونا را به مدارس نفرستند و هرگونه تغییر در سلامت فرزند خود را بلافاصله به مدرسه او اطلاع دهند. همچنین دستگاه‌های متولی و مرتبط در مبارزه با کرونا هم باید پای کار بیایند تا ضمن کمک به آموزش‌وپرورش، شاهد تلاشی عمومی برای رعایت سلامت و بهداشت فرزندانمان باشیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->