علت صدای انفجار در گناوه بوشهر چه بود؟ (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) وزیر بهداشت: درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود ۸ مصدوم در برخورد ۳ دستگاه خودروی پراید در جاده قدیم نیشابور-مشهد + عکس (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آغاز انتخاب رشته‌ آزمون دکتری سال ۱۴۰۳ از اول اردیبهشت سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی | ۲ نفر جان باختند «مجید راهب» پدر گلاب ایران درگذشت + علت فوت آخرین وضعیت آب‌و‌هوای کشور | رگبار پراکنده و وزش باد در مناطقی از غرب و شمال غرب (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) هشدار جدی به شکارچیان برای خروج از منطقه کوهسرخ تردد روان در تمام محور‌های مواصلاتی کشور | محور‌های شمالی بدون محدودیت (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) زلزله ۴.۲ ریشتری، «روداب» خراسان‌رضوی را لرزاند (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) آسیب شناسی خشم و راهکارهای کاهش خشونت در جامعه کشف راز قتل جوان ۴۰ ساله به دست بادیگاردها در مشهد کشف ایمپلنت‌های قاچاق در تهران قتل خونین مدیر یک شرکت‌ لوازم آرایشی در برج ۲۰ طبقه‌اش به دست دوست صمیمی! ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای|مشهد، شهر پیشگام در مدیریت پسماند است سرگردانی مسافران «فلای دوبی» در فرودگاه مشهد دستگیری یک قاچاقچی و کشف ۵۶۶ کیلوگرم مواد مخدر از یک دستگاه تریلی در هنگ مرزی تایباد یک کشته و چهار مصدوم بر اثر تصادف با تریلر در جاده تربت حیدریه (۳۰ فروردین ۱۴۰۳) کشف ۲ کیلو و ۸۵۰ گرم مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون کمبود ۶ هزار لیتر آب برثانیه در مشهد برای تابستان ۱۴۰۳
سرخط خبرها

نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری + جزئیات

  • کد خبر: ۴۳۹۷۹
  • ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
  • ۱
نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری + جزئیات
در انتخاب رشته کنکور سراسری توجه کنید که کلیه متقاضیان در گروه‌های آزمایشی ۵ گانه می‌توانند ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب و در فرم اینترنتی وارد کنند.
به گزارش شهرآرانیوز، نحوه صحیح انتخاب رشته کنکور سراسری برای ورود به دانشگاه‌ها از ترم مهر ماه امسال بسیار اهمیت دارد. شاید شما رتبه استانی خیلی خوبی کسب کرده باشید. اما به دلیل عدم توجه به سهمیه‌ها و شرایط انتخاب فلان رشته در فلان شهر و در فلان دانشگاه، از انتخاب گزینه‌های عالی که حق شما بود، بازمانده و به گزینه‌های درجه دوم و درجه سوم بسنده کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری توجه کنید که کلیه متقاضیان در گروه‌های آزمایشی ۵ گانه می‌توانند ۱۵۰ کد رشته محل را انتخاب و در فرم اینترنتی وارد کنند.


در انتخاب رشته کنکور سراسری توجه کنید که رشته‌های مورد نظر شما از دفتر راهنمای انتخاب رشته مربوطه به هر گروه آزمایشی انتخاب شود و اشتباها، کد رشته محل‌های علوم تجربی را در علوم ریاضی یا هنر وارد نکنید که امکان اصلاح توسط سازمان سنجش به داوطلب داده نمیشود. مگر در موارد خیلی خاص!


در انتخاب رشته کنکور سراسری به این موضوع توجه کنید که پیش از ورود کد رشته محل‌ها در فرم اینترنتی، حتما در خانه روی کاغذ، ان‌ها را به دقت وارد کنید تا اشتباهی صورت نگیرد و موقع انتقال به رایانه، به راحتی این کار انجام شود.
 
 



 در انتخاب رشته کنکور سراسری دقت کنید که کار را به روز اخر موکول نکنید.

 در انتخاب رشته کنکور سراسری حتی الامکان از کافی نت‌ها استفاده نکنید تا تمرکز شما حفظ شود.

در انتخاب رشته کنکور سراسری دقت کنید که ورود اطلاعات باید به سامانه سازمان سنجش باشد.

در انتخاب رشته کنکور سراسری دقت کنیدکه اولین انتخاب رشته شما نشان از علاقه شما به آن رشته دارد.

 پس انتخاب رشته را بر اساس اولویت‌های علمی و علایق خود تعیین کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری، علایق شما به هر چیز ارجح است.

در انتخاب رشته کنکور سراسری از چشم و هم چشمی با دوست و آشنا و فامیل در انتخاب رشته پرهیز کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری اگر پس از ثبت نام به تغییر رشته و یا اولویت نیاز داشتید، تا پایان مهلت ثبت نام حداکثر ۵ رشته انتخابی را میتوانید جایگزین یا جابجا کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری توجه کنید که اگر در آزمون غیبت داشتید یا از ابتدا در کنکور ثبت نام نکرده باشید، تا پایان مهلت انتخاب رشته میتوانید در رشته‌های بدون آزمون که صرفا بر اساس بررسی سوابق تحصیلی انجام می‌شود، انتخاب رشته کنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری، مطمئن‌ترین و موثق‌ترین و مستند‌ترین مشاور، سازمان سنجش آموزش کشور است.
در انتخاب رشته کنکور سراسری در گروه زبان‌های خارجی، صرفا بخاطر اینکه در فلان دانشگاه تحصیل کنید، زبان روسی یا ایتالیایی که هیچ علاقه‌ای به آن ندارید را انتخاب نکنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری در گروه هنر، صرفا بخاطر اینکه دانشکده هنر‌های زیبای دانشگاه تهران را انتخاب کنید، ۴ سال رنج تحصیل در رشته تئاتر که به آن علاقه ندارید را قبول نکنید.

در انتخاب رشته کنکور سراسری از مشاوران مجازی مجهول الهویه و مجهول المکان پرهیز کنید.

توجه داشته باشید که تا مدتی که برای این کار فرصت دارید به موارد زیر توجه داشته باشید.

حتما سری به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان محل سکونت بزنید.

حتما با دانشجویان رشته مورد نظر خود رایزنی کنید.

حتما با دانش آموختگان رشته‌های مورد نظر خود رایزنی کنید تا درک شما نسبت به رشته افزایش یابد.

چارت درسی رشته‌های مورد نظر را از سایت وزارت علوم دریافت و مطالعه کنید.

اطلاعات دانش آموختگان رشته‌های مختلف را میتوانید در لینکدین بدست آورید.

تنها درسی که نباید تا اوایل مهر ماه، از خواندن و تکرار آن طفره بروید، درس زبان انگلیسی است.

بهترین مشاور برای انتخاب‌های خوب، شناخت علایق و قابلیت‌ها و بررسی آینده بازار است.

انتخاب خوب، نیاز به صبوری و مطالعه خوب دارد.

بیشتر بخوانید:
 
 
 
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
1
0
سلام ببخشید باید حتما بریم مشاوره یا نه خودمونم میتوانیم انتخاب کنیم
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->