افزایش ۳۰ درصدی نیرو‌های کارگری شهرداری مشهد در شب‌های قدر همراهی مشهد با پویش جهانی «ساعت زمین» سرویس‌دهی صلواتی ناوگان اتوبوسرانی مشهد به حرم مطهر در سالروز شهادت حضرت علی(ع) کاهش محسوس دما در مشهد فردا جمعه (۱۰ فروردین ۱۴۰۳) شهردار مشهد: تست گرم فاز اول خط ۳ قطار شهری مشهد ١٨ فروردین انجام می‌شود یک قلاده گرگ هار در مشهد زنده‌گیری شد + عکس سرویس دهی رایگان قطار شهری مشهد در روز شهادت امام علی(ع) | فعالیت قطار شهری در شب های قدر تا پایان مراسم سومین دوره پویش «مشهد مهربان» در مشهد آغاز شد+ فیلم شهردار مشهد مطرح کرد؛ تجلی ظرفیت‌های شورای اجتماعی محلات در پویش «مشهد مهربان» خدمات‌رسانی رایگان خطوط قطار شهری و اتوبوسرانی مشهد در شب‌های قدر + فیلم ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی (۸ فروردین ۱۴۰۳) خدمت رسانی ۳۵ هزار ناوگان مسافربری برون شهری به زائران و مسافران نوروزی مشهد مراسم شب‌های قدر در گلزار مطهر شهدای بهشت رضا (ع) برگزار می‌شود «جناب خان» و فرزاد حسنی روی آنتن شبکه نسیم می‌روند فرماندار مشهد: رضایت زائران از اقدامات شهرداری مشهد در استقبال از بهار ملموس است اسکان ۸ هزار زائر نوروزی طی هشت روز در سالن‌های ورزشی شهرداری مشهد «سید ناصر نعمتی» به عنوان مدیرکل حوزه استاندار خراسان رضوی منصوب شد حاجی بگلو: واگذاری اختیار کمیسیون ماده ۵ به شهرداری‌ها باعث رونق اقتصاد و ایجاد اشتغال می‌شود + ویدئو بهای بلیت قطار شهری مشهد افزایش یافت | افزایش بلیت اتوبوس از اردیبهشت ماه (۷ فروردین ۱۴۰۳) نوروزی متفاوت در فرودگاه مشهد | از اجرای برنامه‌های فرهنگی تا استقبال عروسک‌ها از مسافران خردسال
سرخط خبرها

۲۷۰ روز تا کاهش چشمگیر تردد خودرو‌های سنگین در مشهد

  • کد خبر: ۴۴۱۲۷
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۲۷۰ روز تا کاهش چشمگیر تردد خودرو‌های سنگین در مشهد
کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد، گفت: با افتتاح پروژه احداث مسیر ۴۵ متری و پل سواره‌رو سردخانه (پایانه‌بار) در ۲ ماه آینده و با دسترسی راحتی که از بزرگراه شهید شوشتری فراهم شده است، دیگر شاهد تردد خودرو‌های سنگین از داخل شهر نخواهیم بود.
به گزارش شهرآرانیوز، امروز آیین عملیات اجرایی بهره‌برداری از پروژه‌های احداث مسیر ۴۵ متری و پل سواره‌رو سردخانه (پایانه‌بار)، افتتاح ضلع غربی بولوار شهید رجایی در شهرک طرق و افتتاح پروژه‌های سامان‌دهی، اصلاح هندسی و ایجاد مسیر دسترسی به بهشت رضا (ع) از بزرگراه شهید شوشتری با حضور کلائی، شهردار مشهد، حیدری، رئیس شورای اسلامی مشهد، و دیگر اعضای شورا برگزار شد.

کاظمی، معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در تشریح این ۳ پروژه در منطقه ۷ شهری مشهد تصریح کرد: بیش از ۶۵ میلیارد تومان اعتبار پروژه‌هایی است که در منطقه ۷ شهرداری کلنگ‌زنی و افتتاح خواهد شد.

وی درباره آغاز عملیات پروژه احداث مسیر ۴۵ متری و پل سواره‌رو سردخانه (پایانه‌بار) گفت: مستحضرید که به‌دلیل وجود پایانه مسافربری حجم زیادی خودرو سنگین در مسیر جاده سردخانه که به بزرگراه شهید شوشتری دسترسی پیدا می‌کند، رفت‌وآمد می‌کنند. در ۲۷۰ روز و با برآورد هزینه نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان، این پروژه را که در آن عرض مسیر ۴۵ متر خواهد شد، افتتاح خواهیم کرد.
 

کاظمی در ادامه درباره این پروژه یادآور شد: با افتتاح این پروژه می‌توانیم مسیر خودرو‌های سنگینی که وارد پایانه می‌شوند و برگشتشان به بزرگراه شهید شوشتری را به هم متصل کنیم و نوید می‌دهیم که یکی از اتفاقات بزرگ حوزه ترافیکی شهر با این موضوع شکل خواهد گرفت.

این مقام مسئول شهری اضافه کرد: با همکاری راهبر استان، تمام دوربین‌های شهر برای ثبت پلاک خودرو‌های سنگین مجهز می‌شود، به این معنی که تردد خودرو‌های سنگین به بولوار کلانتری و صدمتری را که به‌صورت فیزیکی کنترل می‌کردیم، در ۲ ماه آینده به‌صورت مکانیزه کنترل می‌کنیم. همه دوربین‌های شهر برای طرح‌های محدوده قرمز، زرد، سبز و مسیر بولوار کلانتری و صدمتری به‌صورت آنلاین پلاک خودرو‌ها را برداشت و بلافاصله اخطار و ثبت جریمه می‌کنند. با این کار در ۲ ماه آینده دیگر شاهد تردد خودرو‌های سنگین به داخل شهر نخواهیم بود و با دسترسی راحتی که از بزرگراه شهید شوستری به کمربند جنوبی ایجاد می‌شود، خودرو‌های سنگین دیگر در داخل شهر تردد نمی‌کنند و شاهد کاهش تصادفات و بار ترافیکی خواهیم بود.

معاون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری مشهد در ادامه درباره ایجاد مسیر دسترسی به بهشت رضا (ع) از بزرگراه شهید شوشتری یادآور شد: در مسیر دسترسی به بهشت رضا (ع) در زمان‌های اوج شلوغی مثل چراغ‌برات، روزانه حدود ۱۷ هزار خودرو به بهشت رضا (ع) مراجعه می‌کنند و در روز‌های جمعه نیز این عدد به بیش از ۸۰۰۰ خودرو می‌رسد که جدا از شلوغی با مشکلاتی مثل آلودگی هوا و تصادف روبه‌رو می‌شویم.

وی گفت: اردیبهشت‌ماه امسال عملیات دسترسی شهروندان از بزرگراه شهید شوشتری به بهشت رضا (ع) را اجرا کردیم. بر این اساس افرادی که قصد عزیمت به بهشت رضا (ع) را دارند، به‌جای ورود به جاده فریمان، از مسیر بزرگراه شهید شوشتری عبور می‌کنند و از طریق دوربرگردانی که در تقاطع بعد از خواجه‌اباصلت ایجاد می‌کنیم، وارد مسیر رفت به بهشت رضا (ع) می‌شوند. برای برگشت هم به همین شکل، خودرو‌هایی که از بهشت رضا (ع) برمی‌گردند، از طریق رمپی که ایجاد می‌شود، وارد بزرگراه شهید شوشتری می‌شوند و به‌سمت مشهد می‌آیند. این پروژه نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان اعتبار داشت که اردیبهشت‌ماه امسال عملیات اجرایی آن را شروع کردیم و امروز تقریبا در یک بازه زمانی ۴ ماهه به بهره‌برداری رسید.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: سومین پروژه که در منطقه 7 است، خیابان شهید رجایی است که دسترسی به مجموعه طرق را فراهم می‌کند. باند آن در سال‌های قبل احداث شده بود و باند شمالی آن به‌طول یک کیلومتر باقی مانده بود که به مجموعه آثار باستانی ایوان طرق دسترسی ایجاد می‌کند. عملیات اجرایی این پروژه در اسفندماه سال گذشته شروع شد و امروز این مسیر هزار متری هم به بهره‌برداری رسید.
 
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه بااشاره به معضل ترافیکی شهر مشهد  تصریح کرد: شورای پنجم و مدیریت شهری در این دوره  در جهت کاهش معضلات ترافیکی گام برداشت ، برهمین اساس، اصلاح هندسی معابر و ایجاد و گسترش زیرساخت‌ها در هسته مرکزی و رینگ اول شهر در دستورکار قرار گرفت؛ خروجی موثر این اقدامات را در اصلاح هندسی فرامرز عباسی، جانباز، سه‌راه خیام و ... شاهدیم.
 
محمدرضا حیدری گفت: اصلاح و تسهیل دسترسی نقاط ورودی و خروجی شهر و محورهای اصلی شهری مورد تاکید ما بوده است تا مردم به راحتی تردد کنند که تقاطع 4سطحی آزادگان، پل شمالی-جنوبی ابوطالب، دوربرگردان انتهای مصلی، تعریض انتهای بلوار وکیل‌آباد  از جمله اقدامات انجام شده و در حال انجام است.
 
وی در ادامه یادآورشد: با توجه به افزایش روزافزون تعداد خودروها و تقاضای سفر، باید فرهنگ پیاده‌مداری و استفاده از حمل‌ونقل عمومی را گسترش دهیم. درکنار این تغییر رفتار، شهرداری و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز خدمات خود را باید در بستر الکترونیک ارائه دهند تا مانع از سفرهای غیرضروری شویم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->